Κώστας Καραμανλής: Μοίρασε “μερίδια” ευθύνης για τα Τέμπη – Τι είπε στη Βουλή

Κώστας Καραμανλής: Μοίρασε “μερίδια” ευθύνης για τα Τέμπη – Τι είπε στη Βουλή
Menelaos Myrillas/SOOC

Ο Κώστας Καραμανλής δήλωσε πώς αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη μιλώντας όμως για διαχειριστικά λάθη του σταθμάρχη και παθογένειες του δημοσίου που απαιτούν χρόνια για να αντιμετωπιστούν.

«Μερίδιο πολιτικής ευθύνης» καταλόγισε στον εαυτό του, μιλώντας σήμερα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για την τραγωδία στα Τέμπη ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στις διαχειριστικές ευθύνες επιρρίπτοντας τις περισσότερες στον σταθμάρχη Λάρισας τονίζοντας ότι επέλεξε να μην χρησιμοποιήσει το σύστημα τηλεδιοίκησης που (όπως κατηγορηματικά δήλωσε ο πρώην υπουργός) υπήρχε στον σταθμό ενώ μίλησε και για «παθογένειες του ελληνικού δημοσίου» που για να αντιμετωπιστούν «χρειάζονται χρόνια». Παράλληλα υποστήριξε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε μόνον το 18% της σύμβασης 717 για τις υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου.

Αναφερόμενος στους λόγους της παραίτησής του ο Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής σημείωσε πως «παραιτήθηκα γιατί στον τομέα της πολιτικής μου εποπτείας συνέβη μία ανείπωτη τραγωδία» τονίζοντας πως «ούτε είχα ή έχω κάποια εξάρτησή από κυβερνητική θέση». Επισήμανε επίσης πως «παραιτήθηκα ενάντια στην πρακτική του να ζητούνται παραιτήσεις υφισταμένων» σημειώνοντας πως «η ανάληψη όμως της πολιτικής ευθύνης να μείνει γράμμα κενό αν δεν συνοδευθεί από την αναζήτηση διαχειριστικών ευθυνών».

Ο πρώην υπουργός επισήμανε πως «πρώτα από όλα ας εξετάσουμε την σύμβαση 717 του 2014» υποστηρίζοντας πως «αν είχε ολοκληρωθεί η λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου θα ήταν ασφαλέστερο». Δήλωσε πως «παραλάβαμε το έργο αυτό βαλτωμένο και το προχωρήσαμε από το 18% στο 70%» αφού «δεν παραδόθηκε ποτέ το 33% και παραδόθηκε το 18%» και «από το 2017 μέχρι το 2019 δεν έγινε απολύτως καμία εργασία» ενώ επικαλέστηκε και τις καταγγελίες του βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου. Σημείωσε πως «κατ’ όνομα είχαμε παραλάβει το 33% του έργου όμως η λειτουργικότητα ήταν στο 18%» έτσι «σημαντικό μέρος κληθήκαμε εμείς και το ανακατασκευάσαμε». Αναφερόμενος συνολικά στο έργο είπε πως «η ολοκλήρωση ενός συστήματος σηματοδότησης σηματοδοτείται από την ύπαρξη πρωτοκόλλου παράδοσης – παραλαβής από την ΕΡΓΟΣΕ» ενώ επέρριψε ευθύνες στο ότι υπήρξε «σπάσιμο των εργολαβιών» και πως αυτό «δημιουργεί μία Βαβέλ».

Αναφερόμενος στην περίοδο της διακυβέρνησης της Ν.Δ ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είπε πως «το πρώτο μας μέλημα ήταν να εκκινήσουμε αυτό το έργο» σημειώνοντας πως «αντιμετωπίζαμε πλέον και τις πρωτογενείς δυσκολίες της πανδημίας». Δήλωσε έτσι πως «από το 2021 έως σήμερα έχουμε φτάσει στο 90% της υλοποίησης αλλά στο 70% της πιστοποίησης».

Ειδικά για τον σταθμό της Λάρισας επισήμανε ότι «παραδόθηκε τον Νοέμβριο του 2022» τονίζοντας πως «αυτό το αποδεικνύει το σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής» έτσι δήλωσε «οι σταθμάρχες πρέπει να χαράσσουν την διαδρομή στον πίνακα».

Τόνισε πως «ο σταθμός της Λάρισας διέθετε σύστημα τηλεδιοίκησης» το οποίο «χρησιμοποιήθηκε έως τις 22.12 της 28ης Φεβρουαρίου» δηλαδή «ήταν σε λειτουργία μία ώρα πριν το δυστύχημα». Επίσης παράθεσε ως απόδειξη το ότι «σύμφωνα με το ανακριτικό υλικό, αυτό καταγράφεται στο μαύρο κουτί του συστήματος». Με βάση τα παραπάνω ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είπε πως «συνεπώς ο σταθμάρχης και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει την διαδρομή ηλεκτρονικά. Δυστυχώς δεν το έκανε την χάραξε χειροκίνητα και δυστυχώς άφησε σε λάθος θέσης ένα από τα κλειδιά» σημειώνοντας πως «μπορούσε επί 12 λεπτά να δει πως το τραίνο ήταν σε λάθος πορεία, όμως δεν το είδε». Επίσης ο πρώην υπουργός αναφέρθηκε στο σύστημα ETCS, το οποίο δεν ήταν εγκατεστημένο στο σταθμό της Λάρισας, λέγοντας πως το αν θα μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία «δεν το γνωρίζουμε» γιατί «όλα τα συστήματα ακόμη και τα πιο άρτια καταλήγουν στους ανθρώπους που τα χειρίζονται η δυστυχώς που επιλέγουν να μην τα χειρίζονται».

Ο Κ. Καραμανλής απάντησε και στην κριτική της αντιπολίτευσης σχετικά με το εποπτικό κέντρο της οδού Καρόλου λέγοντας πως «σκοπός του κέντρου αυτού είναι κυρίως η παρακολούθηση των δρομολογίων για να καταγράφονται οι καθυστερήσεις» δηλαδή δεν ήταν «τίποτε περισσότερο από ένα κέντρο τηλεφωνικής παρακολούθησης». Παράλληλα χαρακτήρισε αναληθές ότι υπήρχαν 2 σταθμάρχες ανά βάρδια που καταργήθηκαν επί Ν.Δ λέγοντας ότι βάρδιες ενός σταθμάρχη υπήρχαν και τα προηγούμενα χρόνια.

Ο πρώην υπουργός αναφέρθηκε και στην σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με την Hellenic Train. Όπως είπε «το 2022 υποχρεώνουμε την Ηellenic Train να πραγματοποιήσει επενδύσεις 600 εκατομμυρίων ευρώ» όπως και να επιβεβαιώνει τα δρομολόγια της.

Nωρίτερα τον λόγο στην επιτροπή είχε λάβει ο πρώην υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και ο υπουργός Μεταφορών της κυβέρνσης Σαμαρά, Μιχάλης Χρυσοχοίδης.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα