Μέτρα υπέρ της διαφάνειας στον τομέα κατασκευής δημοσίων έργων ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός

Μέτρα υπέρ της διαφάνειας στον τομέα κατασκευής δημοσίων έργων ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός
Επίσκεψη του πρωθυπουργού, στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τηγν Τετάρτη 12 Αυγούστου 2015. Ο Αλέξης Τσίπρας είχε συνάντηση εργασίας με τον αναπληρωτή υπουργό Χρήστο Σπίρτζη και στελέχη του υπουργείου. (EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ) Eurokinissi

Τι δήλωσε ο πρωθυπουργός από το Υπουργείο Μεταφορών, για τις κομβικές αλλαγές στον κατασκευαστικό τομέα, προαναγγέλλοντας αυστηρές ποινές για τους παραβάτες και σχέδιο νόμου, με οκτώ αλλαγές για τον εξορθολογισμό του συστήματος (Vids)

Θεσμικές αλλαγές στο πλαίσιο που διέπει την κατασκευή δημοσίων έργων ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, από το υπουργείο Μεταφορών.

Στην αρχή των δηλώσεών του, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις διαπραγματεύσεις και την συμφωνία με τους δανειστές, σημειώνοντας πως “παρά τα εμπόδια και τις τρικλοποδιές” που έβαλαν ορισμένοι, έστω και τελευταία στιγμή, για να μην πραγματοποιηθεί η συμφωνία, παραμένει αισιόδοξος.

“Κανείς πια δεν μπορεί να κρυφτεί, όλες οι προθέσεις έχουν γίνει φανερές κι αναφέρομαι στο ευρωπαϊκό πλαίσιο. Ούτε οι αδυναμίες μπορούν να κρυφτούν. Όσοι έχουν κρυφό σχέδιο, να ανατρέψουν την Ευρωζώνη δεν θα τα καταφέρουν, η Ελλάδα δεν θα τους δώσει την αφορμή. Το ευρωπαϊκό εγχείρημα αφορά τους λαούς και τη δυνατότητά τους, να ζουν σε καθεστώς ευημερίας και κοινωνικής δικαιοσύνης”, είπε, κάνοντας λόγο  για μία πολύ βαθιά τομή, ιδεολογική και πολιτική, μέσα στην Ευρώπη και μία σύγκρουση της συντηρητικής με την προοδευτική αντίληψη στην Ευρώπη.

“Θα διαψεύσουμε τις Κασσάνδρες, θα είναι στο χέρι μας, να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις μίας μακράς διαδικασίας ανάταξης, ανάπτυξης, ανοικοδόμησης της χώρας και εξόδου από την κρίση, δίνοντας τη σκληρή μάχη εντός και ανατρέποντας, όλα όσα έφεραν τη χώρα στη σημερινή κατάσταση, ενάντια στη διαφθορά και τη φοροδιαφυγή και τα δίχτυα της φοροδιαφυγής, γιατί είναι οι πραγματικοί λόγοι, που οδήγησαν τη χώρα μας, να χτυπηθεί τόσο σκληρά από την παγκόσμια και οικονομική κρίση”, πρόσθεσε.

Σχέδιο νόμου για τις υποδομές – Αλλαγές στον τομέα των δημοσίων έργων

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στις αλλαγές που προωθηθούν στον τομέα κατασκευής δημοσίων έργων, ώστε να δημιουργηθεί ένα σύστημα διαφανές και αποτελεσματικό.

Έκανε λόγο για κεντρικό σύστημα αδειοδοτήσεων, αναφέροντας πως σήμερα εμπλέκονται περίπου 45 φορείς, που γνωμοδοτούν και αδειοδοτούν για ένα έργο. “Αυτό είναι εξωπραγματικό, καμία σοβαρή χώρα που θέλει να λέγεται ευρωπαϊκή, δεν μπορεί να διατηρεί ένα τέτοιο σύστημα. Θα έχει ακτινωτή διάρθρωση, πραγματοποιώντας ταυτόχρονους ελέγχους, με τη χρήση των νέων τεχνολογιών για ταυτοποίηση και ελέγχους”, υπογράμμισε.

Στρεβλό το σύστημα δημοπράτησης που ισχύει σήμερα

Μιλώντας για το καθεστώς που ισχύει σήμερα ο κ. Τσίπρας ανέφερε πως η κυβέρνηση θα προχωρήσει άμεσα σε αλλαγές στο σύστημα δημοπράτησης, μελέτης και κατασκευής. “Το σύστημα που ίσχυε, χρησιμοποιήθηκε στρεβλά, νοθεύοντας τον ελεύθερο ανταγωνισμό. Αλλάζουμε τους όρους και τις διαδικασίες, για να διασφαλίσουμε τη διαφάνεια και την ορθή κρίση”, σημείωσε. Οι επιτροπές θα προκύπτουν με κλήρωση, ενώ αλλαγές θα ισχύσουν στα στάδια και τους συντελεστές βαρύτητας.

Η κυβέρνηση αυτή, όπως είπε ο κ. Τσίπρας, διαθέτει τη θέληση, και με τη στελέχωση των δημοσίων υπηρεσιών με τους ικανούς ανθρώπους, μπορεί να φέρει αποτελέσματα, “όχι με λόγια μεγάλα και φαντασιώσεις απόδρασης από την πραγματικότητα, αλλά με αποφασιστικότητα και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, θα δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις, για να βγούμε από την κρίση, μειώνοντας τα βάρη των συμφωνιών που έχουν σαφέστατη κοινωνική επίδραση, με σχόχο να συντάξουμε έναν νέο κώδικα αξιών, που ζητά η κοινωνία”.

Οι οκτώ παρεμβάσεις του νομοσχεδίου που προανήγγειλε ο πρωθυπουργός

Ο κ. Τσίπρας έκανε λόγο για σταδιακή ανατροπή της νοσηρής κατάστασης, υπό το δεδομένο ευρωπαϊκό πλαίσιο, με στόχο την καθιέρωση ενός αποτελεσματικού και διαφανούς συστήματος, χωρίς άσκοπες καθυστερήσεις.

Ανακοίνωσε επίσης, ότι με νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, υπεισέρχονται 8 αλλαγές για διαφάνεια στα δημόσια έργα και πάταξη της διαπλοκής.

Στο Σχέδιο Νόμου προβλέπονται οι εξής οκτώ παρεμβάσεις:

1. Κεντρικό Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης Τεχνικών Έργων

2. Ηλεκτρονικό Σύστημα Λειτουργίας και Συντήρησης Δημόσιων και Ιδιωτικών Έργων

3. Σύστημα Παρακολούθησης του Κόστους, των Συντελεστών Παραγωγής Τεχνικών Έργων και Παροχής Υπηρεσιών – Ηλεκτρονικό Παρατηρητήριο και Σύστημα Σύνταξης Τεχνικών Προδιαγραφών

4. Σε ότι αφορά την σύνταξη προϋπολογισμών του κάθε έργου:

Καταργούνται οι 13 διαφορετικοί τρόποι προϋπολογισμού ενός έργου (δημοσίου ή ιδιωτικού) και θεσπίζεται ένας, με τη νέα νομοθεσία.

Με αυτό τον τρόπο εξορθολογήσουμε με τους διαφορετικούς ανά Υπηρεσία προϋπολογισμούς που γεννούν φοροδιαφυγή, μαύρη εργασία και διαφυγή ασφαλιστικών πόρων.

5. Προωθούμε σύστημα ενιαίων ηλεκτρονικών μητρώων συντελεστών παραγωγής τεχνικών έργων

6. Προχωρούμε στην δημιουργία κεντρικού ηλεκτρονικού συστήματος συλλογής τυπικών στοιχείων, εγγυοδοσίας και πιστοληπτικής ικανότητας για την 1η φάση των διαγωνιστικών διαδικασιών

7. Προχωρούμε στη Δημιουργία προτύπων προδιαγραφών και τευχών δημοπράτησης ανά κατηγορία έργου, κανονισμών συντήρησης και λειτουργίας και πρότυπων προδιαγραφών και τευχών δημοπράτησης παραχωρήσεων και συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, που θα περιλαμβάνει κοινωνικούς δείκτες για τα αντισταθμίσματα χρήσης και λειτουργίας

8. Προχωρούμε στη Δημιουργία διαδικασιών και σωμάτων ελεγκτών ποιότητας, επί μετρητών και ελέγχου των εταιρειών πιστοποίησης.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα