Μια ανασκόπηση όσων διαδραματίστηκαν την εβδομάδα που πέρασε στη Βουλή
Ποια καίρια ζητήματα έθιξαν τα κόμματα αυτή την εβδομάδα; Τι βρέθηκε στο επίκεντρο του πολιτικού ενδιαφέροντός τους;
- 18 Μαρτίου 2023 10:55
Σε αυτή τη στήλη το Vouliwatch περιγράφει τα πιο σημαντικά θέματα τα οποία απασχόλησαν τα κοινοβουλευτικά κόμματα την εβδομάδα που μας πέρασε στη Βουλή. Ποια θέματα μονοπώλησαν το ενδιαφέρον του Κοινοβουλίου; Ποιο κόμμα είχε την πιο ενεργή συμμετοχή; Πόσα και ποια μέσα κοινοβουλευτικού ελέγχου ασκήθηκαν από αυτά;
Τα κυριότερα θέματα που έθιξαν τα κόμματα μέσα από την διαδικασία του κοινοβουλευτικού ελέγχου, λόγω της τραγωδίας των Τεμπών ανέδειξαν στην κοινοβουλευτική ατζέντα ζητήματα που άπτονται της ασφάλειας, τόσο των μεταφορών αλλά και γενικότερα για την υγεία και την παιδεία. Επιπροσθέτως, τέθηκαν ζητήματα για την αγροτική παραγωγή αλλά και για οικονομικά θέματα. Αυτή την εβδομάδα η συμμετοχή από τα κόμματα ήταν μέτρια, καθώς άσκησαν στο σύνολο τους 168 Μέσα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου. Ειδικότερα, πρώτο έρχεται το ΣΥ.ΡΙΖ.Α – Π.Σ. με 63, ακολουθεί το Κίνημα Αλλαγής με 27, η Ελληνική Λύση με 23, η Νέα Δημοκρατία με 22, ύστερα ακολουθούν το Κ.Κ.Ε. με 18, το ΜέΡΑ25 με 14 και τέλος οι Ανεξάρτητοι με 1 Μέσα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.
Συνολικά όλα τα κόμματα έθεσαν 84 Ερωτήσεις, 51 Αναφορές, 28 Επίκαιρες Ερωτήσεις, από 2 Ερωτήσεις σε συνδυασμό με Α.Κ.Ε. και Α.Κ.Ε. και τέλος 1 Επίκαιρη Επερώτηση.
Δευτέρα 13.03.2023
ΣΥ.ΡΙΖ.Α: Καταθέστε αλληλογραφία και πρακτικά συναντήσεων Υπουργείου Μεταφορών και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που έκαναν “αέρα” 600 εκατ. ευρώ επενδύσεις και συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο.
Σύσσωμη η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α κατέθεσε ερώτηση σε συνδυασμό με Α.Κ.Ε. προς τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Γεώργιο Γεραπετρίτη, με την οποία ζητά τα έγγραφα διαπραγμάτευσης δημοσίου και ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Βουλή. Ειδικότερα, αναφέρονται στα πολλαπλά ερωτήματα που έχει προκάλεσε το μοιραίο δυστύχημα, για το οποίο δεν ευθύνεται μόνο το ανθρώπινο λάθος αλλά και μια σειρά από κυβερνητικές πράξεις και παραλείψεις, που οδήγησαν στην πλήρη απαξίωση των σιδηροδρόμων και τις οποίες οφείλει να διερευνήσει η Δικαιοσύνη, καθώς το ζήτημα είχαν αναδείξει τόσο οι εργαζόμενοι μέσω εξώδικων αλλά και η αντιπολίτευση μέσω ερωτήσεων. Στο παράρτημα μνημονείου που υπογράφηκε τον Νοέμβριο του 2019, ορίζεται το ποσό των 750 εκατομμυρίων ευρώ ως αποζημίωση και τα οφέλη για την ελληνική οικονομία σε βάθος 15ετίας ύψους 2,52 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ωστόσο και ενώ η τελική σύμβαση θα έπρεπε να είχε υπογραφεί το 2020, υπεγράφη το 2022 και διαπιστώθηκε ότι είχαν αφαιρεθεί οι προβλέψεις για τα οφέλη της ελληνικής οικονομίας και επίσης οι επενδύσεις που θα πραγματοποιούσε η ιταλική εταιρία είχαν μειωθεί κατά 600 εκατομμύρια ευρώ. Με βάση τα παραπάνω, ο Υπουργός ερωτάται, μεταξύ άλλων, εάν έγιναν διαπραγματεύσεις μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αρμόδιου Υπουργείου έως την τελική υπογραφή της σύμβασης, τον λόγο που αφαιρέθηκαν από την σύμβαση οι υποχρεώσεις για επενδύσεις έως 750 εκατομμυρίων ευρώ και οι υποχρεώσεις του δημοσίου για ολοκλήρωση του έργου και τους λόγους αφαίρεσης του όρου που προέβλεπε την έγκαιρη ολοκλήρωση των συστημάτων ασφαλείας εκ μέρους του δημοσίου.
Δείτε την ερώτηση εδώ.
ΜέΡΑ25: Επικίνδυνες ελλείψεις προσωπικού στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Ο βουλευτής του ΜέΡΑ25, Κρίτων-Ηλίας Αρσένης, θέτει επίκαιρη ερώτηση στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γεώργιο Γεραπετρίτη, για τις ελλείψεις που παρατηρούνται στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Ο βουλευτής αναφέρει ότι υπάρχει πληθώρα καταγγελιών για το εν λόγω ζήτημα και φαίνεται να ακολουθείται μία αντίστοιχη πορεία με εκείνη των σιδηροδρόμων. Ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατήργησε το σύνολο των Αεροπορικών Αρχών, με αποτέλεσμα να μην διενεργούν τον απαραίτητο έλεγχο τα όργανα του κράτους και η επίβλεψη της ασφάλειας και της νομιμότητας ανατέθηκε στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), η οποία κάνει τον έλεγχο εξ αποστάσεως από τα γραφεία της στην Αθήνα και με πλήρη απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού. O Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών καταγγέλλει ότι έκτοτε έχουν λάβει χώρα πολλά περιστατικά στα αεροδρόμια, τα οποία έχουν αναδειχθεί με προσφυγές στο ΣτΕ, αλλά και από επιστολές στο Υπουργείο, στον Πρωθυπουργό, σε βουλευτές, από ερωτήσεις όλης της αντιπολίτευσης και από δημοσιεύματα. Ωστόσο, ο πρώην Υπουργός δεν δέχτηκε ποτέ να συναντήσει και να συζητήσει για τα θέματα αυτά με το εξειδικευμένο προσωπικό για την ασφάλεια αεροδρομίων και πτήσεων. Με δεδομένο ότι ο κλάδος Τηλεπικοινωνιών της Υπηρεσίας της Πολιτικής Αεροπορίας στα μικρά-παραμεθόρια κρατικά αεροδρόμια είναι υποστελεχωμένος και εάν υπάρξουν συμβάντα ασφαλείας η ζημιά θα είναι ανυπολόγιστη, ο Υπουργός ερωτάται, εάν θα ενισχυθούν με το κατάλληλο προσωπικό οι περιφερειακοί Αερολιμένες και εάν θα αναθεωρηθεί άμεσα η δομή της ΑΠΑ με σκοπό την επέκταση της εποπτείας.
Δείτε την ερώτηση εδώ.
Τρίτη 14.03.2023
ΜέΡΑ25: Το 1/3 των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ είναι ακινητοποιημένα λόγω βλάβης.
Η βουλεύτρια του ΜέΡΑ25, Μαρία Απατζίδη, απευθύνει ερώτηση στον Υπουργό Υγείας, Αθανάσιο Πλεύρη, σχετικά με τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ και την κατάσταση στην οποία βρίσκονται, καθώς το 1/3 αυτών δεν λειτουργούν κατόπιν βλάβης. Σε ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων στο Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας, αναφέρει ότι ενώ αυξάνονται συνεχώς τα επείγοντα περιστατικά στα οποία πρέπει να επέμβουν, τα ασθενοφόρα μειώνονται. Στην Αττική το 30% των ασθενοφόρων είναι ακινητοποιημένα, καθώς δεν έχουν επισκευαστεί και ειδικότερα το καλοκαίρι του 2022 παρέμεναν ακινητοποιημένα καθημερινά περισσότερα από 30 ασθενοφόρα λόγω μηχανικής βλάβης, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στην απόκριση των ασθενοφόρων προς τους χρήστες υπηρεσιών του ΕΚΑΒ. Επίσης, τα ασθενοφόρα επισκευάζονται από το προσωπικό του συνεργείου ασθενοφόρων, καθώς υπάρχει έλλειψη σε προσωπικό. Δεδομένου ότι ο μοναδικός δημόσιος φορέας παροχής επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας στην χώρα μας δεν διαθέτει αξιόμαχο στόλο ασθενοφόρων, ο Υπουργός ερωτάται, τον λόγο για τον οποίο έχει εγκαταλείψει τον στόλο του ΕΚΑΒ και ποιά είναι η απάντησή του για τις περιπτώσεις που χάθηκαν ανθρώπινες ζωές λόγω καθυστέρησης του ασθενοφόρου.
Δείτε την ερώτηση εδώ.
Κίνημα Αλλαγής: “Το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και οι ευθύνες, η ολιγωρία, η κακοδιαχείριση και η αδράνεια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη λειτουργία του σιδηροδρομικού τομέα.”
Η κοινοβουλευτική ομάδα του Κινήματος Αλλαγής θέτει επίκαιρη επερώτηση 14 σημείων προς τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Γεώργιο Γεραπετρίτη, σχετικά με την απόδοση ευθυνών και την ανάγκη διαφάνειας στην διερεύνηση τους. Οι βουλευτές επισημαίνουν ότι το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη αποτελεί το τραγικότερο δυστύχημα στις σιδηροδρομικές μεταφορές της χώρας, ιδίως σε μια περίοδο που η τεχνολογία έχει αναπτυχθεί σε τέτοιο βαθμό για να υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας και γίνεται αναφορά σε άρθρο του Bloomberg, όπου σημειώνεται ότι το δίκτυο λειτουργεί σε με το υψηλότερο επίπεδο κινδύνου για τους επιβάτες στην Ευρώπη για αρκετό διάστημα και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο λόγω μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεών της. Γίνεται εκτενής αναφορά στις παραλείψεις που έχουν σημειωθεί και στην Σύμβαση 717, η οποία βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη από το 2014 με συνεχείς παρατάσεις. Τόσο ο Υπουργός όσο και η Κυβέρνηση επερωτούνται και εγκαλούνται, μεταξύ άλλων, για τα λάθη και τις παραλείψεις που οδήγησαν στο μοιραίο δυστύχημα, για τις καθυστερήσεις στην εγκατάσταση των σύγχρονων Συστημάτων Τηλεδιοίκησης αλλά και ελέγχου των Συστημάτων (ETCS), για την κατάργηση της λειτουργίας του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας των σιδηροδρόμων, για την απουσία δικλείδων ασφαλείας, για την υποστελέχωση των Υπηρεσιών του ΟΣΕ και για τις επενδύσεις των 500 εκατ. ευρώ που προέβλεπε η πρώτη 5ετής σύμβαση.
Δείτε την ερώτηση εδώ.
ΣΥ.ΡΙΖ.Α: Για την ασφαλή λειτουργία των Σχολικών Μονάδων.
Σαράντα εννέα από τους βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α θέτουν ερώτηση στους Υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υποδομών και Μεταφορών, Κωστή Χατζηδάκη, Μαυρουδή Βορίδη, Νίκη Κεραμέως και Γεώργιο Γεραπετρίτη, αντίστοιχα, αναφορικά με την ασφάλεια των σχολείων. Οι βουλευτές επισημαίνουν την σπουδαιότητα της ασφάλειας της εκπαιδευτικής κοινότητας και αναφέρουν το περιστατικό που έλαβε χώρα στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών και είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια μαθητή και τον τραυματισμό δύο ακόμα μαθητών. Μέσω συλλογικών οργανώσεων τονίζεται η ανάγκη για λήψη άμεσων μέτρων, καθώς γίνονται διαρκώς αναφορές για ανάλογα περιστατικά που θέτουν επιτακτικά το ζήτημα της ασφάλειας των σχολείων. Σε προγενέστερη αντίστοιχη ερώτηση των βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α στον τότε Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών δεν υπήρξε απάντηση. Με δεδομένο ότι πρέπει να διασφαλιστεί η ζωή και η ασφάλεια τόσο των μαθητών όσο και των εργαζόμενων στα σχολεία, οι βουλευτές ερωτούν, ποιές ενέργειες έχουν γίνει ή πρόκειται να γίνουν, ώστε να υλοποιούνται με ασφάλεια οι απαιτούμενες εργασίες, τις ενέργειες για να μπορούν οι εργαζόμενοι στους Δήμους να εργάζονται και απογευματινές ώρες για τους σκοπούς αυτούς και αν είναι στις προθέσεις να υπάρξει σχεδιασμός, ώστε οι εργασίες να γίνονται σε περιόδους που τα σχολεία είναι κλειστά.
Δείτε την ερώτηση εδώ.
Τετάρτη 15.03.2023
ΣΥ.ΡΙΖ.Α: Η κυβέρνηση επί 4 χρόνια αδιαφορεί για τα μείζονα προβλήματα ασφαλείας της Γέφυρας των Σερβίων. Απαιτούνται άμεσες παρεμβάσεις για την άρση επικινδυνότητας της Γέφυρας και την ασφάλεια των διερχομένων.
Η βουλεύτρια του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, Καλλιόπη Βέττα, απευθύνει επίκαιρη ερώτηση στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γεώργιο Γεραπετρίτη, αναφορικά με την Γέφυρα των Σερβίων και την ασφάλειά της, καθώς και τις επεμβάσεις που κρίνονται απαραίτητες να γίνουν. Η βουλεύτρια αναφέρει ότι είχε καταθέσει και το 2020 ερώτηση για αυτό το ζήτημα και ο τότε Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είχε περιοριστεί στο ότι είχε διενεργηθεί αυτοψία κατόπιν αιτήματος της αρμόδιας Περιφέρειας και η Τεχνική Έκθεση είχε αποσταλεί στην Περιφέρεια. Ωστόσο, δεν είχαν δοθεί απαντήσεις για τα αποτελέσματα της αυτοψίας και σήμερα το πρόβλημα στην εν λόγω γέφυρα έχει διογκωθεί. Τοπικοί φορείς και επιστήμονες επισημαίνουν ότι η γέφυρα βρίσκεται στα κατώτατα όρια αντοχής της και είναι οριακή η κατάσταση λειτουργίας της. Χαρακτηριστικό είναι ότι έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία των φορτηγών άνω των 3,5 τόνων και έχει περιοριστεί η κυκλοφορία των οχημάτων. Με δεδομένο ότι μία διαδρομή που μέσω της γέφυρας γίνεται σε 5 μόλις λεπτά και πλέον ένα όχημα χρειάζεται να διανύσει 100 χλμ. επιπλέον, ο Υπουργός ερωτάται ποιές ενέργειες έχουν γίνει από το 2020 έως και σήμερα για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και ποιές άμεσες παρεμβάσεις είναι διατεθειμένος να κάνει για την ασφάλεια και την συντήρηση της Γέφυρας.
Δείτε την ερώτηση εδώ.
Ελληνική Λύση: Επιτακτική η ανάγκη για την θεσμοθέτηση μιας εκπτωτικής πολιτικής στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια υπέρ των τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών.
Ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Βασίλειος Βιλιάρδος, θέτει ερώτηση στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Πλακιωτάκη, για το αίτημα της Ομοσπονδίας Πολυμελών Οικογενειών με Τρία Τέκνα, ώστε να υπάρξουν μειώσεις για οικογένειες που έχουν από τρία τέκνα και πάνω στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Όπως επισημαίνει η Ομοσπονδία στο αίτημά της, αυτό είναι κάτι που και θα στηρίξει τις οικογένειες αυτές εν μέσω ακρίβειας και ενεργειακής κρίσης και θα ενισχύσει την επιβατική κίνηση στην ακτοπλοϊα. Η ανάγκη για την έκπτωση αυτή δεν εκπορεύεται μόνο από επίσκεψη αναψυχής σε κάποιο νησί, αλλά από το γεγονός ότι πολλοί από τους ανθρώπους τρίτεκνων ή πολύτεκνων οικογενειών είναι νησιώτες και η επικοινωνία τους με την ηπειρωτική χώρα για λόγους υγειονομικής ή άλλης ανάγκης καθίσταται δύσκολη. Αναμένουν από τον αρμόδιο Υπουργό και την Πολιτεία να επιδείξει κοινωνική ευαισθησία και να ληφθούν οι ανάλογες πολιτικές πρωτοβουλίες για τις λεγόμενες «Άγονες Γραμμές». Κατόπιν όλων των παραπάνω, ο Υπουργός ερωτάται, εάν είναι στις προθέσεις του να λάβει τις απαραίτητες νομοθετικές πρωτοβουλίες, προκειμένου να προβλεφθεί μεγάλης κλίμακας έκπτωση για τους τρίτεκνους και πολύτεκνους.
Δείτε την ερώτηση εδώ.
Πέμπτη 16.03.2023
ΣΥ.ΡΙΖ.Α: Προς μια νέα καταστρεπτική χρονιά οι παραγωγοί πατάτας λόγω των αθρόων εισαγωγών και της ανεπάρκειας ελέγχων για τις παράνομες ελληνοποιήσεις
Τριάντα οκτώ από τους βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α θέτουν ερώτηση στους Υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γεώργιο Γεωργαντά και Άδωνι Γεωργιάδη, αντίστοιχα, για το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στους παραγωγούς πατάτας λόγω των αυξημένων εισαγωγών. Οι βουλευτές αναφέρουν ότι βρισκόμαστε λίγο πριν την συγκομιδή της πρώιμης ανοιξιάτικης πατάτας στην Μεσσηνία, με τις εισαγωγές και τις παράνομες εθνικοποιήσεις να θέτουν σε κίνδυνο την παραγωγή, ειδικά αν συνυπολογιστεί και με το υψηλό κόστος παραγωγής και την έλλειψη εργατών γης. Με βάση στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2022 οι εισαγωγές πατάτας, κυρίως Αιγύπτου, παρουσίασαν αύξηση έναντι της προηγούμενης χρονιάς κατά 24,7%, ενώ παράλληλα το φαινόμενο των παράνομων ελληνοποιήσεων και της αισχροκέρδειας δεν αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά λόγω της ανεπάρκειας των ελεγκτικών μηχανισμών. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την φθίνουσα πορεία της παραγωγής, καθώς κρίνεται ασύμφορη. Με δεδομένο τα αυξημένα κόστη, αλλά και το γεγονός ότι οι εισαγόμενες από την Αίγυπτο πατάτες δεν έχουν τις απαραίτητες πιστοποιήσεις, οι Υπουργοί ερωτώνται για τα μέτρα που θα λάβουν, ώστε να διοχετευτεί στην αγορά η φετινή παραγωγή με τιμές που θα καλύπτουν το αυξημένο κόστος, τις πολιτικές για την αντιμετώπιση των παράνομων ελληνοποιήσεων και τέλος τον αριθμό των ελέγχων που έχουν διενεργηθεί και τα αποτελέσματα αυτών.
Δείτε την ερώτηση εδώ.
Νέα Δημοκρατία: Ισότιμη μεταχείριση των δικαιούχων σύνταξης χηρείας του Δημοσίου.
Ο βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος, Άγγελος Τσιγκρής, απευθύνει ερώτηση στον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη, σχετικά με το ζήτημα της σύνταξης χηρείας και των δύο κατηγοριών που δημιουργούνται. Ειδικότερα, με βάση τον Ν. 3620/2007, προβλεπόταν η καταβολή μίας εκ των δύο συντάξεων μειωμένης κατά 75%, ενώ με τον Ν. 4387/2016, οι δικαιούχοι λαμβάνουν μόνο το 70% της σύνταξης του αποβιώσαντα κατά τα τρία πρώτα έτη χηρείας και έπειτα το 50% δια βίου. Δεδομένη της αδικίας που συνιστά αυτό, αφού δημιουργούνται δύο κατηγορίες συνταξιούχων του Δημοσίου, ο Υπουργός ερωτάται, για τις ενέργειες που θα προβεί προκειμένου να υπάρξει ισότιμη μεταχείριση των δικαιούχων και πότε αναμένεται η σχετική νομοθετική πρωτοβουλία.
Δείτε την ερώτηση εδώ.
Παρασκευή 17.03.2023
ΣΥ.ΡΙΖ.Α: Να σταματήσει η συστηματική απαξίωση του Μεταφορικού Ισοδύναμου
Ο βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, Ιωάννης Μπουρνούς, θέτει επίκαιρη ερώτηση στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Πλακιωτάκη, για το Μεταφορικό Ισοδύναμο το οποίο είναι εξαιρετικά μειωμένο και υπάρχει και καθυστέρηση στην καταβολή του. Ο βουλευτής αναφέρει ότι επί κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α καθιερώθηκε το Μεταφορικό Ισοδύναμο και πρόκειται για μια πολιτική περιφερειακής ανάπτυξης και αποκατάστασης ισότητας και ευκαιριών μεταξύ νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας. Με την εκλογή της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας άρχισαν να παρατηρούνται καθυστερήσεις πληρωμών του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (Α.ΝΗ.ΚΟ) και επίσης ενώ το συνολικό ετήσιο ποσό που προβλέφθηκε το 2019 ήταν 156 εκατομμύρια, το φετινό συνολικό ποσό είναι 90 εκατομμύρια. Με βάση τα παραπάνω, αλλά και το κύμα ακρίβειας που πλήττει την χώρα, ο Υπουργός ερωτάται, τον λόγο που γίνονται οι καθυστερήσεις αυτές και αν είναι στις προθέσεις του να διατηρήσει και να επεκτείνει την πολιτική του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα και στα μεγαλύτερα νησιά του Αιγαίου.
Δείτε την ερώτηση εδώ.
Κίνημα Αλλαγής: Φορολογία Ευρωβουλευτών.
Ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, απευθύνει επίκαιρη ερώτηση στον Υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, για την φορολογία των Ευρωβουλευτών. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ύστερα από δικαιωτική απόφαση του ΣτΕ για Ευρωβουλευτή, επιβεβαιώθηκε ότι οι αποδοχές που λαμβάνουν οι Έλληνες Ευρωβουλευτές παραμένουν αφορολόγητες από το ελληνικό δημόσιο και εξαιρούνται από την εισφορά αλληλεγγύης. Αυτό συμβαίνει, καθώς δεν έχει ψηφιστεί από τη Βουλή ειδική νομοθετική ρύθμιση, όπως προβλέπει το Σύνταγμα και η σχετική απόφαση της ΑΑΔΕ με την οποία φορολογήθηκαν οι Έλληνες ευρωβουλευτές, παραβιάζει το Σύνταγμα και για το λόγο αυτό είναι παράνομη και έτσι ακυρώθηκε. Σύμφωνα με το ΣτΕ θα πρέπει να θεσπιστεί νέα, σαφή, ειδική διάταξη τυπικού νόμου, εντασσόμενη στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Με δεδομένο ότι υπολογίζεται, ότι η μη καταβολή των φόρων αυτών είναι εκατομμύρια ευρώ, ο Υπουργός ερωτάται, τις ενέργειες στις οποίες θα προχωρήσει ώστε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση αυτή, σε περίπτωση θέσπισης σχετικής ρύθμισης αν θα έχει αναδρομική ισχύ και σε ποιές ενέργειες προχώρησε η Κυβέρνηση, εφόσον γνώριζε για την προσφυγή στο ΣτΕ, ώστε να αποτρέψει την μη φορολόγηση.
Δείτε την ερώτηση εδώ.
Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις