Μητσοτάκης για αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Κανείς δεν θα απολυθεί
Ο πρωθυπουργός σχολίασε τις διαδηλώσεις την ώρα της εκδήλωσης για το "νέο σχολείο", επιμένοντας στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και επισημαίνοντας ότι η ΝΔ απλά εφαρμόζει το προεκλογικό της πρόγραμμα για το οποίο ψηφίστηκε.
- 28 Ιουνίου 2021 21:08
Την ώρα της εκδήλωσης του υπουργείου Παιδείας για το νέο “αναβαθμισμένο σχολείο” διαδηλωτές κατά της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών φώναζαν συνθήματα, που σκέπαζαν την παρουσίαση της Νίκης Κεραμέως, και στο γεγονός αναφέρθηκε στη δική του ομιλία ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Απευθυνόμενος σε μαθητές, που είχαν προσκληθεί στην εκδήλωση, ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι: “Αυτό που βλέπετε είναι ένδειξη υγείας. Ο καθένας έχει δικαίωμα να διαδηλώνει να διαμαρτύρεται και με αυτό τον τρόπο να συμμετέχει στο δημόσιο διάλογο, εάν πιστεύει ότι διαφωνεί με τις πολιτικές μιας εκλεγμένες κυβερνήσεις”. Σχολίασε όμως ότι θα ήθελε πραγματικά “αντί για στείρα συνθήματα και αντίλαλο να φωνάξω αυτούς οι οποίοι διαδηλώνουν έξω μέσα εδώ και να συζητήσω μαζί τους.”
Στη συνέχεια διερωτήθηκε ρητορικά: “Γιατί τους ενοχλεί τόσο πολύ η έννοια της αξιολόγησης. Τι είναι αυτό στην αξιολόγηση, που ανάβει ενίοτε τόσο πολλά κόκκινα κουμπάκια και λαμπάκια και κανείς δεν θέλει να την ακούει, τουλάχιστον από αυτούς που διαδηλώνουν”. Ο κ. Μητσοτάκης επικαλέστηκε ότι οι μαθητές αξιολογούνται συνέχεια και θέλησε να διαβεβαιώσει τους εκπαιδευτικούς που ανησυχούν ότι:
“Η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Κανείς δεν θα απολυθεί, κανείς δεν θα χάσει το μισθό του, εάν σε μία διαδικασία αξιολόγησης φανεί ότι επιδέχεται βελτίωσης”.
Ο πρωθυπουργός υποστήριξε αντίθετα ότι η αξιολόγηση έχει ένα σκοπό και μόνο, να γίνουν καλύτεροι οι δάσκαλοι και καθηγητές. Έκανε δε λόγο για προκαταλήψεις που πρέπει να σπάσουν και “συνθήματα τα οποία σήμερα δεν έχουν καμία ουσία”, καθώς όπως υποστήριξε: “Δεν μπορούμε να λέμε όχι στην ιδέα της αξιολόγησης σήμερα”. Ανέφερε μάλιστα ότι πάντα κάποιος θα αξιολογεί, ενδεχομένως ο διευθυντής του σχολείου και σχολίασε ότι το 2021 δεν μπορεί να συζητάει κάνεις αν θα πρέπει να γίνει η αξιολόγηση. Ενώ υποστήριξε ότι η αξιολόγηση θα έχει και το χαρακτήρα της επιβράβευσης για τους εκπαιδευτικούς που ξεφεύγουν από τα τετριμμένα.
Η αξιολόγηση περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο, που θα κατατεθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός των επόμενων ημερών και το οποίο αναμένεται να αποτελέσει μετά το εργασιακό νέα αφορμή αντιπαράθεσης με την αντιπολίτευση και τα συνδικάτα.
“Είμαστε εδώ για να σπάσουμε στεγανά και αντιλήψεις, που νομίζω ότι ταλαιπώρησαν και ταλαιπωρούν την εκπαίδευση εδώ και πολλά χρόνια. Είμαστε εδώ για να αναλάβουμε την ευθύνη των επιλογών μας. Αυτό σημαίνει δημοκρατική λογοδοσία. Δεν κάνουμε τίποτα διαφορετικό από το να εφαρμόζουμε το προεκλογικό μας πρόγραμμα. Αυτά που υπάρχουν στο νομοσχέδιο είναι πράγματα που συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τα οποία μας ψήφισε ο ελληνικός λαός και επομένως με ήσυχη τη συνείδησή μας, με ένα αίσθημα ενθουσιασμού για αυτές τις αλλαγές σας καλώ όλους, τους μαθητές μας, τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους δασκάλους και τους καθηγητές να βαδίσουμε μαζί, να κάνουμε πράξη το όνειρο”, κατέληξε ο πρωθυπουργός, θέλοντας έτσι να νομιμοποιήσει τις αλλαγές που θα φέρει η κυβέρνηση στη σχολική εκπαίδευση παρά τις αντιδράσεις που υπάρχουν, με το επιχείρημα ότι εφόσον η ΝΔ ψηφίστηκε με αυτή την ατζέντα, μπορεί και να την εφαρμόσει.
Ο κ. Μητσοτάκης σχολίασε ορισμένα από τα σημεία του σχεδίου που παρουσίασε η κ.Κεραμέως, όπως η ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης. “Όχι δεν μπορούμε και δεν πρέπει να πάμε όλοι στο Πανεπιστήμιο”, δήλωσε, επισημαίνοντας ότι υπάρχουν επαγγέλματα που δεν χρειάζονται πανεπιστημιακή εκπαίδευση, μπορεί όμως να είναι πολύ δημιουργικά και προσοδοφόρα. Εξέφρασε δε την άποψη ότι ειναι πολύ θετικό ότι επιστρέφει ο επαγγελματικός προσανατολισμός στα σχολεία. Εκτίμησε επίσης ότι σήμερα που μπορεί κανείς με μία αναζήτηση στο Ιντερνετ να βρει τα πάντα δεν έχει σημασία η αποστήθιση ενός βιβλίου, για αυτό και είναι προτιμότερη η επιλογή από συγγράμματα.
Αναφέρθηκε επίσης στη μεταλυκειακή εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση, εκτιμώντας ότι: “Η αγορά εργασίας συνεχώς αλλάζει και αυτή η σειρά των πραγμάτων, έτσι όπως τουλάχιστον αφορούσε τους γονείς μας, σπουδάζεις κάτι, έχεις μία δουλειά για μία ζωή και τελικά παίρνεις τη σύνταξη σου, είναι κάτι που δυστυχώς ή ευτυχώς δεν ισχύει πια”.
Υποστήριξε τέλος ότι είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η εκμάθηση αγγλικών θα ξεκινά από την ηλικία των 4 ετών, καθώς οι βασικές συνάψεις του εγκεφάλου έχουν δημιουργηθεί μέχρι τα 6 με 7 έτη.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις