Μητσοτάκης- Πιερρακάκης: Μονόδρομος ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους- Ενδιάμεση λύση σε ένα μήνα για το 112
Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης επισκέφθηκε ο πρωθυπουργός, ο οποίος υπογράμμισε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους είναι μονόδρομος και τόνισε ότι θα παρακολουθεί αυστηρά τα χρονοδιαγράμματα για την υλοποίηση του 112, για το οποίο θα υπάρξει ενδιάμεση λύση σε ένα μήνα και οριστική λύση στο τέλος του χρόνου
- 12 Ιουλίου 2019 18:48
Για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους γενικότερα και για τον αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 ειδικότερα, με αφορμή τα τραγικά γεγονότα στη Χαλκιδική, συζήτησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη, ο οποίος τον ενημέρωσε και για την πιλοτική δοκιμή της υπηρεσίας που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στο κέντρο επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής.
Δεν μπορώ να δεχθώ ότι εν έτη 2019 μπορεί να χαθεί έστω και μία ζωή επειδή κάποιος δεν μπόρεσε να ειδοποιηθεί», δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με την ηγεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στον αριθμό 112 είπε ότι θα έπρεπε να λειτουργεί εδώ και καιρό και πως θα λειτουργήσει μέχρι το τέλος του χρόνου. Ωστόσο τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει ενδιάμεση λύση σε περίπτωση που καταστεί ανάγκη. «Ζήτησα από τον υπουργό να συνεννοηθεί με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας για μια ενδιάμεση λύση η οποία θα πρέπει να έχει δοθεί το αργότερο μέσα σε ένα μήνα. Με αυτή τη λύση θα μπορούμε να επικοινωνούμε άμεσα σε περίπτωση επικίνδυνων καταστροφών οι οποίες μπορεί να είναι προβλέψιμες», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.
«Έχει ξεκινήσει να δουλεύει πιλοτικά το 112. Θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους. Θα υπάρξει ενδιάμεση λύση ώστε να μπορούν να σταλούν sms σε συγκεκριμένες περιοχές στην περίπτωση που υπάρξει ανάγκη. Ο στόχος μας είναι αυτή η λύση να είναι έτοιμη σε ένα μήνα», δήλωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και ανακοίνωσε ότι θα έχει άμεσα πολλαπλές συναντήσεις με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους ώστε να προχωρήσει ακριβώς η ενδιάμεση λύση.
Στόχος είναι μέχρι τον Αύγουστο να υπάρχει η δυνατότητα να αποστέλλεται SMS στα κινητά όσων κινούνται σε συγκεκριμένη περιοχή με προειδοποίηση για κινδύνους από έκτακτα καιρικά φαινόμενα ή και πυρκαγιές.
Στην τελική της μορφή η υπηρεσία θα προσφέρει τη δυνατότητα ενημέρωσης με ένα ειδικού τύπου μήνυμα στα κινητά όσων κινούνται σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, ακόμη και εάν δεν υπάρχει σήμα ή το κινητό δεν έχει μπαταρία.
Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα αναλάβει να προχωρήσει η ενεργοποίηση της ενδιάμεσης λύσης καταρχήν και στη συνέχεια της πλήρους υπηρεσίας, την οποία όμως θα “τρέχει” η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Όπως έλεγε χαρακτηριστικά υψηλόβαθμό στέλεχος του υπουργείου, “εμείς θα φτιάξουμε το αμάξι και θα το δώσουμε στη Γραμματεία που θα το οδηγεί”.
Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ήταν το δεύτερο που επισκέφθηκε ο πρωθυπουργός στο πλαίσιο του κύκλου επισκέψων του στα υπουργεία, μετά το Παιδείας, καθώς άλλωστε χαρακτήρισε κρίσιμο τον τομέα ευθύνης του συγκεκριμένου υπουργείου, ενώ επισήμανε ότι η ηγεσία του υπουργείου αποτελεί μία σύνθεση μεταξύ άξιων κοινοβουλευτικών και στελεχών από την αγορά.
Ο κ.Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους είναι μονόδρομος ώστε το κράτος να τεθεί στην υπηρεσία του πολίτη και να μπορεί όπως χαρακτηριστικά είπε να επικοινωνεί με το κράτος με ευκολία από το σπίτι κάθε πολίτης ή και επιχείρηση.
Το εύρος των δραστηριοτήτων του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στο οποίο θα μεταφερθούν αρμοδιότητες του Διοικητικής Μεταρρύθμισης, είναι μεγάλο, επισήμανε από την πλευρά του ο κ.Πιερρακάκης, τονίζοντας ότι έμφαση θα δοθεί στην απλοποίηση διαδικασιών και το να γίνει η ζωή των πολιτών ευκολότερη.
Η επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κράτησε πάνω από μία ώρα ενώ προσερχόμενος ο κ.Μητσοτάκης και βλέποντας τους δημοσιογράφους να τον περιμένουν κοίταξε το ρολόι του και καθώς ήταν δύο λεπτά πριν τις πέντε είπε αστειευόμενος: “Όπως βλέπετε έρχομαι και νωρίτερα”