Ν. Σοφιανός: “Το δημοτικό συμβούλιο μπορεί να αναστείλει τον Μεγάλο Περίπατο”
Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση», εξηγεί στο News 24/7 το πώς θα μπορούσε να ανασταλεί προσωρινά ο Μεγάλος Περίπατος, ώστε να συζητηθούν οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν με άνεση χρόνου.
- 03 Ιουλίου 2020 06:10
Το News 24/7, απευθύνθηκε στην αντιπολίτευση του Δήμου Αθηναίων, για να εκφράσει τις δικές της θέσεις αναφορικά με τον Μεγάλο Περίπατο ο οποίος τις τελευταίες εβδομάδες έχει προκαλέσει συζητήσεις.
Η παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση», με επικεφαλής τον Νίκο Σοφιανό, ήταν εκείνη που εξαρχής δεν ψήφισε το σχέδιο του Μεγάλου Περιπάτου όπως κατατέθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο της 11ης Μαΐου, διαφωνώντας με τις fast-track διαδικασίες που περιλαμβάνουν και την οικονομική διαχείριση. Υπενθυμίζεται πως την Τετάρτη, στο News 24/7 τοποθετήθηκε ο επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης», Νάσος Ηλιόπουλος και χθες, Πέμπτη, τοποθετήθηκε ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα είσαι εσύ», Παύλος Γερουλάνος.
«Παρεμβάσεις χωρίς στήριξη των ΜΜΜ και χωρίς διάλογο»
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και μέλος του πολιτικού γραφείου του ΚΚΕ, η δημοτική αρχή, δεν φρόντισε να υπάρξει καμία ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Όπως λέει ο Νίκος Σοφιανός, οι fast–track διαδικασίες, προχώρησαν με πρόφαση την πανδημία του κορονοϊού.
«Ουσιαστικά η συνέχεια του Περιπάτου στηρίζεται και από παρατάξεις του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ. Βάζουν μεν ενστάσεις, αλλά επί της ουσίας δεν έχουν αλλάξει στάση. Εμείς διαφωνούμε με το συνολικό σχέδιο που παρουσίασε με διαδικασίες fast-track η δημοτική αρχή Μπακογιάννη. Εμφάνισε μια Κυριακή την μελέτη στα μέλη του δημοτικού συμβουλίου και τη Δευτέρα σε συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη εν μέσω πανδημίας, πήρε απόφαση. Καταγγείλαμε αυτή τη διαδικασία. Δεν μπορεί να χρησιμοποιείται σαν πρόφαση ο κορονοϊός για να προχωρήσουν τέτοιας έκτασης παρεμβάσεις που αλλάζουν κυριολεκτικά την κατάσταση στο κέντρο της Αθήνας και αυτό μάλιστα να γίνεται στο όνομα του δικαιώματος του πεζού και της διεύρυνσης των χώρων που θα περπατά ο κάτοικος» υπογραμμίζει.
«Απουσίασε μια συνολικότερη συγκοινωνιακή μελέτη για το πώς θα στηριχθούν τα ΜΜΜ όχι στα λόγια αλλά στην πράξη. Δεν μπορείς να κάνεις τέτοιες παρεμβάσεις με το επιχείρημα ότι το 70% των αυτοκινήτων που διέρχονται από το κέντρο δεν έχουν ως κατεύθυνση την περιοχή. Αυτό είναι μια πραγματικότητα γιατί έτσι έχει διαμορφωθεί η Αθήνα και συνολικά το λεκανοπέδιο. Πού θα πάει αυτός ο κόσμος που υποχρεωτικά πρέπει να διέλθει από το κέντρο; Ο συγκοινωνιακός φόρτος μετατοπίζεται στους διπλανούς δρόμους. Παρουσιάστηκαν λοιπόν παρεμβάσεις, χωρίς διεκδίκηση προς την κυβέρνηση για άμεσα μέτρα στήριξης των ΜΜΜ, για ανανέωση του στόλου, πύκνωση και επαναχάραξη δρομολογίων και απαραίτητες παρεμβάσεις στον κεντρικό ιστό της πόλης».
Συνεχίζοντας, ο κ. Σοφιανός, αναφέρει πως τα αιτήματα εμπόρων και εργαζομένων στο κέντρο, ουδέποτε εισακούστηκαν.
«Δεύτερη ένστασή μας, είναι πως με τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν, εκδιώκεται το εμπόριο από το κέντρο της πόλης και μετατρέπεται η Αθήνα σε ένα Mall, μια τουριστική βιτρίνα, η οποία ενισχύει την βιομηχανία τουρισμού και την βιομηχανία εστίασης.
Όμως στο κέντρο της Αθήνας υπάρχει εμπορική δραστηριότητα, εργαζόμενοι, υπολείμματα βιοτεχνικής δραστηριότητας -γιατί αυτή εκτοπίστηκε από προηγούμενες παρεμβάσεις- γι αυτό και είναι κάθετη η αντίδραση των εμπόρων και των καταστηματαρχών, όχι μόνο από την Αθηνάς και την Ερμού, που έπονται στο πρόγραμμα των παρεμβάσεων. Αντιδρούν όμως οι έμποροι και στην Πλάκα, στου Ψυρρή, την πλατεία Αβυσσινίας, οι εργαζόμενοι στη Βαρβάκειο, στην ψαραγορά, την φρουταγορά. Η δημοτική αρχή δεν έκανε κανέναν διάλογο. Δεν συζήτησε καν με τους επιστήμονες.
Η παρουσίαση μιας μελέτης από μια ομάδα του Πολυτεχνείου, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει και αντίλογος ή άλλες προτάσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Αυτοί οι σχεδιασμοί οδήγησαν στις βεβιασμένες κινήσεις που είχαν ως αποτέλεσμα την μεγάλη ταλαιπωρία των Αθηναίων. Τα νούμερα που μιλούν για σταδιακή εξομάλυνση δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, γιατί αυτή την περίοδο πλέον, η Αθήνα αδειάζει και δεν έχει τους τουρίστες που είχε. Αν μιλήσουμε για μια κανονική περίοδο όπως του Σεπτέμβρη, η κατάσταση θα είναι δύο και τρεις φορές χειρότερη».
«Δεν έλαβαν υπόψη τους την πανδημία»
Για τον επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», η περίοδος της πανδημίας θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να γίνει διάλογος. Αντιθέτως όμως, όπως λέει, η δημοτική αρχή αποφάσισε να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου, την ώρα που γίνονται εκκλήσεις για αποφυγή των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
«Επειδή ακούσαμε επιχειρήματα πως αν δεν γίνουν τώρα οι παρεμβάσεις θα πάνε στις καλένδες,τονίσαμε πως δεν μπορεί να λαμβάνονται τέτοια μέτρα σε αυτές τις συνθήκες . Δεν μπορεί να λες θα στηρίξω τα ΜΜΜ όταν δεν υπάρχει δακτύλιος στην Αθήνα και υπάρχει παρότρυνση να μην χρησιμοποιούνται τα ΜΜΜ λόγω κορονοϊού. Συνεπώς ο χρόνος αυτός μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για διάλογο και να ξεκινήσουν τα μέτρα από το νέο έτος.
Πέρα από την ταλαίπωρη Πανεπιστημίου με τις διάφορες μακέτες, υπήρχε σκέψη και για τη Σταδίου, υπάρχουν προτάσεις για αλλαγή φοράς και μονοδρόμησης στην Πατησίων και την Αχαρνών. Υπήρχαν δηλαδή και άλλες προτάσεις που μπορούσε να δει η δημοτική αρχή, χωρίς να πάει σε ένα συνολικό πακέτο, για το οποίο μάλιστα δεν δέχεται συζήτηση. Όταν με τη σύμφωνη γνώμη των εμπόρων στην Αθηνάς και την Ερμού, ζητήσαμε να εξαιρεθούν αυτοί οι δρόμοι από το σχέδιο, συναντούσαμε τοίχο και μια λογική πως αυτό είναι το σχέδιο και δεν αλλάζει.
«Άλλοι δρόμοι βάφονται με 2 εκατομμύρια και άλλοι έχουν άθλιο οδόστρωμα»
Ο Νίκος Σοφιανός, υπογραμμίζει πως την ώρα που ξοδεύονται 2 εκατομμύρια για το έργο του Μεγάλου Περιπάτου, κεντρικοί οδικοί άξονες παραμένουν σε άθλια κατάσταση.
«Συνέχεια της υλοποίησης του σχεδίου ήταν και τα 2 εκατομμύρια που δόθηκαν και μάλιστα με προτεραιότητα για τον εξοπλισμό. Τις γνωστές εικόνες που χωρούν μεγάλη συζήτηση και για την αισθητική και για την χρησιμότητα, Στην οικονομική επιτροπή καταψηφίσαμε το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Άλλωστε, δεν ήρθε στο δημοτικό συμβούλιο, καθώς με νόμο της ΝΔ, τα σημαντικά ζητήματα τα οποία θα έπρεπε να συζητούνται, δεν έρχονται στο δημοτικό συμβούλιο. Πέρα από αυτό όμως, βάλαμε από την αρχή πως ο σχεδιασμός της διοίκησης Μπακογιάννη, προέβλεπε από την αρχή fast track διαδικασίες και στο οικονομικό μέρος. Ανακάλυψαν οι συνδυασμοί του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ τα 2 εκατομμύρια, αφού ψήφισαν πως ο δήμος με ιδία έσοδα θα προχωρήσει σε διαδικασίες που παρακολουθούν τον σχεδιασμό. Ο σχεδιασμός έλεγε ότι αρχές Ιουνίου ξεκινάμε και μέσα Ιουλίου έχουμε τελειώσει.
Αντιλαμβάνεστε πως όταν ψηφίζεις ένα σχέδιο, το επόμενο βήμα της διοίκησης Μπακογιάννη είναι να φέρει το πακέτο των 2 εκατομμυρίων, διαφημίζοντας πως παρακάμπτει την γραφειοκρατία και προχωράει σε άμεσα μέτρα και αποτελέσματα. Φυσικά τέτοια αποτελέσματα δεν έχει δείξει, γιατί καλό είναι να βάφεις το οδόστρωμα της Πανεπιστημίου και της Βας. Όλγας, αλλά να φτιάξεις το άθλιο οδόστρωμα της Πατησίων ή της Σόλωνος, της Βεϊκου ή της Ιπποκράτους, θέλει μήνες. Άλλους τους βάφουν με 2 εκατομμύρια τον μήνα και οι βασικοί δρόμοι της Αθήνας βρίσκονται σε άθλια κατάσταση».
«Αν αλλάξει στάση η αντιπολίτευση, ο Μεγάλος Περίπατος μπορεί να ανασταλεί»
Κλείνοντας, ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, καλεί τις υπόλοιπες παρατάξεις της αντιπολίτευσης να μην ψηφίσουν την παράταση της πιλοτικής εφαρμογής του Μεγάλου Περιπάτου, ώστε πρώτα να συζητηθούν με άνεση χρόνου, οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν.
«Μέχρι στιγμής οι διαδικασίες, με τον τρόπο που γίνονται έχουν χαρακτήρα προσχηματικό, όμως εμείς επιμένουμε. Όταν ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο που καλύπτει η ΚΥΑ, ζητάμε ο καθένας να πάρει την ευθύνη του, η υπόλοιπη αντιπολίτευση να αφήσει τα «ναι μεν αλλά» και το δημοτικό συμβούλιο να πάρει θέση, ζητώντας την αναστολή, από αρχές Σεπτεμβρίου, αυτών των πειραματισμών, αυτής της περιπέτειας στην οποία έβαλε τους Αθηναίους, τους εργαζόμενους και τους επαγγελματίες ο κ. Μπακογιάννης.
Αν αλλάξουν στάση οι συνδυασμοί του κ. Ηλιόπουλου και του κ. Γερουλάνου, το δημοτικό συμβούλιο έχει τη δυνατότητα να αναστείλει αυτή την περιπέτεια. Εμείς αυτό θα ζητήσουμε μετά την ολοκλήρωση του πρώτου τριμήνου, οπότε το δημοτικό συμβούλιο θα κληθεί να εγκρίνει άλλο ένα τρίμηνο πιλοτικής εφαρμογής. Στόχος μας είναι να υπάρξει η άνεση χρόνου και χωρίς να ταλαιπωρούνται οι Αθηναίοι, να γίνουν οι σχεδιασμοί για τις αλλαγές από την 1η του Σεπτέμβρη. Γιατί θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι πως μετά και το δεύτερο τρίμηνο, θα μπει η οριστική εφαρμογή για το έργο, το οποίο συνολικά φτάνει τα 50 εκατομμύρια».