Ο ΟΣΕ στο υπουργικό – Αλλαγές στη σκιά των Τεμπών

Διαβάζεται σε 3'
Τρένο
Τρένο ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI

Το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ παρουσιάζει σήμερα στο υπουργικό ο Κυρανάκης στο πλαίσιο της προσπάθειας να αλλάξει το πολιτικό κλίμα για την κυβέρνηση της ΝΔ.

Το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ βρίσκεται στο επίκεντρο της σημερινής συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου.

Σε μία νέα προσπάθεια αλλαγής του πολιτικού κλίματος υπό τη σκιά των Τεμπών η κυβέρνηση προβάλλει τις αλλαγές στον ΟΣΕ, με Ευρωπαίο μάνατζερ και προσλήψεις προσωπικού εκτός της κανονικής διαδικασίας ΑΣΕΠ. 

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αναμένεται κατά την εισήγηση του στο υπουργικό συμβούλιο να κινηθεί εκ νέου στη γραμμή περί μάχης με το “βαθύ κράτος” και τις “παθογένειες του παρελθόντος”. Το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ θα παρουσιάσει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο οποίος στη συνέχεια θα εξειδικεύσει τα μέτρα άμεσης εφαρμογής σε συνέντευξη τύπου στις τέσσερις το μεσημέρι.

Εν τω μεταξύ, στις τρεις το μεσημέρι, θα υπογραφούν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οι συμβάσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας, από τις ζημιές που προκάλεσαν οι θεομηνίες Daniel και Elias το Σεπτέμβριο του 2023.

Στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ ο κ.Κυρανάκης θα παρουσιάσει και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου αμαξοστοιχιών (European Train Control System- ETCS). Το Σάββατο πραγματοποιήθηκε και το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο πλήρους λειτουργίας του ETCS στη γραμμή Οινόη – Τιθορέα.

Η δοκιμή του συστήματος αυτόματης πέδησης αφορούσε περιπτώσεις υπέρβασης ορίου ταχύτητας και παραβίασης κόκκινου σηματοδότη, σε τηλεδιοικούμενα τμήματα σιδηροδρομικής γραμμής. Η εγκατάσταση του ETCS επί του σιδηροδρόμου (παρατρόχιο υλικό) έχει προχωρήσει σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη και με τα έργα αποκατάστασης του Daniel στη Θεσσαλία που υπογράφονται σήμερα θα ολοκληρωθεί ένα πολύ κρίσιμο μέρος του δικτύου.

Σύμφωνα πάντα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει επιταχυνθεί και η εγκατάσταση του ETCS on board (επιτρόχιο υλικό) ώστε να τα τρένα να διαλειτουργούν με τις γραμμές και να ενεργοποιείται όταν χρειάζεται η αυτόματη πέδηση.

Το μοντέλο ΔΕΗ στον ΟΣΕ και προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ

Η κυβέρνηση σχεδιάζει παράλληλα διακρατική συμφωνία με ξένο οργανισμό, που θα αναλάβει να υποστηρίξει τον ΟΣΕ στη συντήρηση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου. Από το Μεταφορών ξεκαθαρίζουν ότι δεν μπαίνει ιδιώτης στον ΟΣΕ, ο οποίος παραμένει στο κράτος. Εξάλλου σε όλη την Ευρώπη οι σιδηροδρομικές υποδομές είναι κρατικές.

Αυτό που θα κάνει το ελληνικό κράτος είναι να απευθύνει πρόσκληση σε ευρωπαικούς σιδηροδρομικούς οργανισμούς με προδιαγραφές, κύρος και εμπειρία, να αναλάβουν το technical management του ΟΣΕ για πέντε χρόνια, φέρνοντας στελέχη τους και μεταδίδοντας τεχνογνωσία.

Πιθανότεροι υποψήφιοι είναι οι σιδηροδρομικές εταιρείες της Ελβετίας (SBB) ή της Γαλλίας (Société Nationale des Chemins de fer Français- SNCF). Με τη δεύτερη η χώρα μας έχει υπογράψει και διακρατική συμφωνία το 2023.

Εξετάζεται επίσης η συνεργασία με τις σιδηροδρομικές εταιρείες της Γερμανίας ή της Σουηδίας, με το σκεπτικό ότι είναι δύο χώρες με καλό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Η αμοιβή του technical manager θα ανέρχεται σύμφωνα με πληροφορίες στα πέντε εκ ευρώ ετησίως.

Το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ θα περιλαμβάνει και αλλαγές στον τρόπο προσλήψεων. Στο εξής θα γίνονται προσλήψεις ιδιωτικού χαρακτήρα εκτός της κανονικής διαδικασίας του ΑΣΕΠ, το οποίο θα δίνει μόνο τη σύμφωνη γνώμη του για την προκήρυξη των θέσεων.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα