Ο “πόλεμος των διοδίων”: Από τον Γκλέτσο στη “μόδα” Κ. Μπακογιάννη
Όταν οι δήμαρχοι διοργανώνουν και πρωτοστατούν στις αντιδράσεις της τοπική κοινωνίας. Τι έχει συμβεί κατά το παρελθόν με τις αυξήσεις στα διόδια
- 11 Φεβρουαρίου 2014 07:29
Οι αυξήσεις στα διόδια δεν εγείρουν μόνο τις αντιδράσεις των οδηγών και των πολιτών. Όπως αποδεικνύει η περίπτωση του δημάρχου Ωρωπού ενεργοποιεί εξίσου έντονα και τους αιρετούς της Αυτοδιοίκησης οι οποίοι είτε συμμετέχουν είτε, συνηθέστερα, διοργανώνουν και είναι πρωτεργάτες στις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας.
Από τον Απόστολο Γκλέτσο μέχρι τη σύλληψη του δημάρχου Ωρωπού Γιάννη Οικονομάκου, οι δήμαρχοι και τοπικοί άρχοντες όχι μόνο στέκονται κατά καιρούς στο πλευρό πολιτών και φορέων αλλά μπαίνουν μπροστά, αναλαμβάνουν το βάρος των διώξεων όπως στην περίπτωση του δημάρχου Ωρωπού, τραβώντας παράλληλα κατά κανόνα και τα φώτα της δημοσιότητας πάνω τους.
Άλλωστε, δεν είναι τυχαίες οι δηλώσεις του υποψήφιου περιφερειάρχη της ΝΔ στη Στερεά Ελλάδα Κώστα Μπακογιάννη κατά της αύξησης της τιμής των διοδίων, που πιθανότατα θα κάνει τις αντιδράσεις «μόδα».
Εν αρχή ήταν η Στυλίδα
Ήταν το 2011 όταν με μηχανήματα του δήμου ο δήμαρχος Στυλίδας Απόστολος Γκλέτσος γκρέμισε τις προστατευτικές μπάρες κοντά στα διόδια της Πελασγίας δημιουργώντας έναν παράπλευρο δρόμο, προκειμένου οι κάτοικοι της ανατολικής Φθιώτιδας να έχουν ελεύθερη διέλευση χωρίς να πληρώνουν διόδια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ. Γκλέτσος είχε βρεθεί και ο ίδιος πάνω στο χωματουργικό μηχάνημα του Δήμου Στυλίδας, για να γκρεμίσει τις παράπλευρες μπάρες, με τους αστυνομικούς να προσπαθούν μάταια να τον αντιμετωπίσουν.
Το «μέτωπο» της Αττικής
Κοινές πρωτοβουλίες κατά της δημιουργίας νέων σταθμών διοδίων στη Βαρυμπόμπη και τον Άγιο Στέφανο, αλλά και κατά της σχεδιαζόμενης τότε αύξησης του αντιτίμου στα διόδια των Αφιδνών, είχαν γνωστοποιήσει ότι αναλαμβάνουν από κοινού με το δήμαρχο Ωρωπού Γιάννη Οικονομάκο, οι δήμαρχοι Κηφισιάς Νίκος Χιωτάκης και Διονύσου Γιάννης Καλαφατέλης.
Οι τρεις δήμαρχοι, σε συνεργασία με την ΚΕΔΕ, είχαν μάλιστα ζητήσει και είχαν παραστεί στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου θα συζητήτο το νομοσχέδιο για την «Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων» προκειμένου να εκφράσουν τις αντιρρήσεις τους και να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους.
Η Λαμία στο «πόδι»
Κινητοποιήσεις έχει διοργανώσει και ο δήμος Λαμιέων καθώς με αφορμή την αύξηση των διοδίων, καθώς και για τον «ακρωτηριασμό» του αυτοκινητοδρόμου Ε–65, καλούσε το Δεκέμβρη τους πολίτες του δήμου στα διόδια της Αγίας Τριάδας με αιτήματα: όχι αυξήσεις στα διόδια, όχι άλλη καθυστέρηση στα έργα και όχι άλλα διόδια στη Φθιώτιδα, «κατεβάζοντας» μάλιστα λεωφορεία με σημείο αναχώρησης την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας.
«Μόνο με μια ματιά στο χάρτη μπορεί να καταλάβει ο καθένας ότι η πόλη της Λαμίας στραγγαλίζεται λειτουργικά και αναπτυξιακά από τα διόδια» υπογράμμιζε ο δήμαρχος της Λαμίας Γιώργος Κοτρωνιάς σε επιστολή του στον υπουργό Υποδομών αλλά και στη Βουλή.
Αντιδράσεις και προσαγωγές στην Πιερία
Τη συμμετοχή της δημοτικής αρχής όμως έχουν και οι κινητοποιήσεις στην Πιερία. Για την αύξηση των διοδίων έχει πραγματοποιηθεί έκτακτη σύσκεψη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κατερίνης, στην οποία συμμετείχαν οι 4 βουλευτές του Νομού, η Αντιπεριφερειάρχης, οι Δήμαρχοι των Δήμων Δίου-Ολύμπου και Πύδνας-Κολινδρού, το Επιμελητήριο Πιερίας, ο Εμπορικός Σύλλογος και εκπρόσωποι δεκάδων φορέων και συλλόγων, και έχει αποφασιστεί η κλιμάκωση του αγώνα.
Το 2013 η κατάληψη των διοδίων Αιγινίου είχε οδηγήσει στη σύλληψη 11 ατόμων μεταξύ των οποίων οι αντιδήμαρχοι Ξανθούλα Βασιλειάδου και Παύλος Μεταλλίδης αλλά και δύο ανήλικα παιδιά, ενώ, όπως τονίζεται στην απόφαση του δημοτικού συμβουλίου οι αστυνομικές δυνάμεις δεν δίστασαν να χειροδικήσουν «ακόμη και εναντίον του δημάρχου, Ε. Πολύζου.»
Οι κινητοποιήσεις στη Θήβα
Στη Θήβα 300 περίπου άτομα είχαν αναχωρήσει με πούλμαν από τη Χαλκίδα για να ανοίξουν τα διόδια της Θήβας, μοιράζοντας φυλλάδια στους οδηγούς, οι οποίοι επικροτούσαν την κίνησή τους.
Στη διαμαρτυρία είχαν πρωτοστατήσει το Εργατικό Κέντρο Εύβοιας, το Εργατικό Κέντρο Θήβας, το Κίνημα «Δεν πληρώνω», αλλά και εργαζόμενοι από τα Τσιμέντα Χαλκίδας, της SHELMAN, κ.α.
Το παρόν έδωσαν επίσης ο Δήμαρχος Χαλκιδέων Θανάσης Ζεμπίλης,καθώς και βουλευτές της αντιπολίτευσης.
«Μόδα» Κ. Μπακογιάννη
Είναι σαφές ότι οι κινητοποιήσεις των αιρετών της Αυτοδιοίκησης ενάντια στα διόδια έχουν πλούσιο παρελθόν. Πολλοί, δε, θεωρούν ότι με αφορμή την αστοχία (;) της κυβέρνησης να προχωρήσει σε αυξήσεις στην τιμή των διοδίων τρεις μήνες πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές, θα έχουν και εξίσου πλούσιο μέλλον. Πόσο μάλλον που μετά τη δήλωση του υποψήφιου περιφερειάρχη της ΝΔ στη Στερεά Ελλάδα Κώστα Μπακογιάννη κατά της αύξησης της τιμής των διοδίων, ίσως γίνει και «μόδα».
Πηγή: aftodioikisi