ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ: “Να ενισχυθούν τώρα τα Κοινωνικά και Πολιτικά Μαθήματα”
Διαβάζεται σε 2'Την απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην κατάργηση των μαθημάτων για την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή από την εκπαίδευση στηλιτεύει ο Τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.
- 21 Αυγούστου 2024 12:06
Για απαράδεκτη εξέλιξη κάνει λόγο ο Τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ σχολιάζοντας την απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει “σε μεγάλης έκτασης κατάργηση των μαθημάτων για την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή από την εκπαίδευση – φαινόμενο πρωτόγνωρο για χώρα της Ευρώπης”.
Όπως αναφέρει, με το Ν.4692/2020 καταργήθηκαν:
– Κοινωνιολογία, μάθημα και πανελλαδικώς εξεταζόμενο.
– Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (Β Λυκείου)
– Σύγχρονος Κόσμος- Πολίτης και Δημοκρατία (Β Λυκείου)
– Ευρωπαϊκός Πολιτισμός (Επιλογής)
– Μείωση Πολιτικής Παιδείας (Α Λυκείου) κατά μία ώρα την εβδομάδα και αφαίρεσή της από τα ενδοσχολικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Και προσθέτει:
“Σήμερα οι Πολιτικές και Κοινωνικές Επιστήμες αποτελούν βασικό γνωσιακό πεδίο της θεσμικής εκπαίδευσης σε όλο τον κόσμο.
Μια ιστορικής σημασίας μεταρρύθμιση της πρώτης κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στη δεκαετία του 1980 στα πλαίσια εκδημοκρατισμού και εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού μας συστήματος αναιρέθηκε με μια βαθιά αναχρονιστική και αντιδραστική πολιτική.
Απαιτούμε να επανέλθουν τα μαθήματα Πολιτικών και Κοινωνικών επιστημών, να ενισχυθεί το περιεχόμενό τους και να αναδειχθεί ο ρόλος των κοινωνικών και πολιτικών επιστημόνων. Το σχολείο δεν μπορεί να γυρίσει στις δεκαετίες του 1970!
Άλλωστε κατά τον Νόμο, το Σχολείο οφείλει να προετοιμάσει τον ενεργό, κριτικά σκεπτόμενο και δρώντα Πολίτη που οφείλει να προτάσσει το συλλογικό συμφέρον, που θα συμμετέχει στην διαμόρφωση πολιτικών σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Στην χώρα μας αντί να διευρυνθεί η εκπαίδευση για την Πολιτική και την Κοινωνία σε όλη την εκπαίδευση και να γίνει κτήμα των μαθητών και μαθητριών η γνώση για την πολιτεία και να διαμορφωθεί ο Πολίτης που θα λειτουργεί συλλογικά και κριτικά, διαμορφώνεται ο Πολίτης που λειτουργεί ατομικά και πελατειακά, αναπαράγοντας παλιές και ξεπερασμένες πρακτικές.
Όλες οι κοινωνίες που έθεσαν τον Πολίτη στο περιθώριο διολίσθησαν στον Ολοκληρωτισμό και τέθηκαν εκτός του Παγκόσμιου γίγνεσθαι.
Μια κοινωνία, που θέλει να προσαρμοστεί στην αυριανή χρήση νέων ατομικών και συλλογικών προτύπων για την χρήση και εκμετάλλευση τεχνολογιών και τον σχεδιασμό πολιτικών για το αύριο, οφείλει να γενικεύσει και να κάνει οργανικό τμήμα του εκπαιδευτικού έργου την Πολιτική και Κοινωνική εκπαίδευση”.