Περιοδεία Γεωργιάδη σε σούπερ μάρκετ: “Καλύτερες οι τιμές στο καλάθι του νοικοκυριού”

Περιοδεία Γεωργιάδη σε σούπερ μάρκετ: “Καλύτερες οι τιμές στο καλάθι του νοικοκυριού”
Eurokinissi

Από το πρωί σε περιοδεία σε σούπερ μάρκετ βρίσκεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης για να εποπτέυσει την εφαρμογή του μέτρου με το "καλάθι του νοικοκυριού".

«Το εγχείρημα αυτό είναι μια πρωτοβουλία δική μας, δεν έχει γίνει πουθενά αλλού στην Ευρώπη, είναι μια ιδέα που γεννήθηκε στο δικό μου το γραφείο, έχουμε δουλέψει για να εφαρμοστεί. Βλέπετε τις τιμές φαίνεται ότι είναι πολύ καλύτερες στο καλάθι από ότι έξω από αυτό κι αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και τις επόμενες εβδομάδες» τόνισε ο υπουργός Άναπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης σε αυτοψία που έκανε για την πρεμιέρα της εφαρμογής του μέτρου.

Ο κ. Γεωργιάδης αφού αρχικά επισήμανε ότι εδώ θα δουλέψει ο ανταγωνισμός στη συνέχεια ανέφερε ότι «σκοπός του καλαθιού είναι να μην ξεχειλώσουν πολύ τα προϊόντα και εξήγησε το γιατί λέγοντας:

«χθες το βράδυ αναγκάστηκα και πήρα μία – μία τις αλυσίδες τηλέφωνο γιατί πολλές είχαν στείλει πολλά περισσότερα από 51 προϊόντα. Όμως αν αυξηθεί πολύ ο αριθμός τους θα μειωθεί η δύναμη των αλυσίδων να κατεβάζουν τις τιμές κι εμάς ο κεντρικός μας στόχος είναι να φτιάξουμε έναν χώρο όπου οι καταναλωτές θα βρίσκουν πράγματι φτηνότερες τιμές για να καταφέρουν να μην υφίστανται τις συνέπειες του πληθωρισμού που υπάρχουν γενικά στην αγορά και είναι σχεδόν σε μεγάλο βαθμό αναπόφευκτες. Άρα είμαστε πολύ φειδωλοί στο να αυξάνουμε τον αριθμο. Τώρα αν κάποια στιγμή μπορεί να φύγει το κοτόπουλο και μπει κάτι άλλο θα το δούμε. Κάθε εβδομάδα θα έχουμε αλλαγές. Το βασικό είναι σε αυτά τα 51 προϊόντα ο κόσμος να ξέρει -εφόσον τα επιλέγει- ότι κερδίζει λεφτά. Το βασικό είναι να ξέρει ο κόσμος που δεν τα φέρνει εύκολα βόλτα ότι κάπου θα βρει προϊόντα και για αυτόν».

Υπενθυμίζεται ότι με βάση το ΥΠΕΝ, “ο κατάλογος των καταναλωτικών προϊόντων πρέπει να αποστέλλεται σε εβδομαδιαία βάση, κάθε Τετάρτη έως τις 9:00 π. μ..

Η αποστολή του καταλόγου προϊόντων για τις επιχειρήσεις που είναι υπόχρεες αποστολής στοιχείων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis, θα λαμβάνει χώρα μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis. Για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, η αποστολή των καταλόγων γίνεται με λίστα στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] .

Η ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για τα προϊόντα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «το καλάθι του νοικοκυριού» μπορεί να γίνεται και μέσω ειδικού σήματος που τοποθετείται επί των προϊόντων ή στο φυσικό ή στον ηλεκτρονικό χώρο πώλησής τους ή σε κάθε μέσο με το οποίο τα προϊόντα διαφημίζονται στον καταναλωτή.

Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «το καλάθι του νοικοκυριού» μπορούν να αποκτούν πρόσβαση στο ειδικό σήμα αποστέλλοντας σχετικό αίτημα στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].

Απαγορεύεται η χρήση του ειδικού σήματος της παρ. 1 από επιχειρήσεις που δεν συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «το καλάθι του νοικοκυριού». Στις επιχειρήσεις που παραβιάζουν την ως άνω απαγόρευση επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 13α του ν. 2251/1994.

Αρμόδια αρχή για τον έλεγχο εφαρμογής του «καλαθιού του καταναλωτή» ορίζεται η Διεύθυνση Διαχείρισης Δεδομένων, Στατιστικής και Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.). Οι κυρώσεις για μη αποστολή ή ελλιπή αποστολή καταλόγου προϊόντων από τους υπόχρεους (διοικητικό πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης αποστολής πλήρους καταλόγου) επιβάλλονται με απόφαση του Διοικητή της ΔΙ.Μ.Ε.Α. Κατά της απόφασης επιβολής προστίμου χωρεί προσφυγή ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων, εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας.

Οι επιβαλλόμενες κυρώσεις εισπράττονται σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.) και αποδίδονται στον κρατικό προϋπολογισμό.”

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα