Πέτσας εναντίον όλων για το “δωράκι” των 2 εκατομμυρίων σε τηλεοπτικά ΜΜΕ

Πέτσας εναντίον όλων για το “δωράκι” των 2 εκατομμυρίων σε τηλεοπτικά ΜΜΕ
Να αιτιολογήσει την κυβερνητική απόφαση για τα 2 εκατομύρια σε τηλεοπτικά ΜΜΕ θα κληθεί και σήμερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας στην Βουλή Eurokinissi

Σήμερα η συζήτηση του νομοσχεδίου που περιέχει την επίμαχη διάταξη. Ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων απευθείας αναθέσεων στο μέλλον άφησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Αντίθετη όλη η αντιπολίτευση.

Αντιμέτωπη με την αντιπολίτευση, αλλά και τον κόσμο της ενημέρωσης, αναμένεται να βρεθεί σήμερα η κυβέρνηση και ιδίως ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα ΜΜΕ Στέλιος Πέτσας, για νέα καμπάνια ενημέρωσης για τον Covid 19, ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ προς τα τηλεοπτικά κανάλια.

Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητείται σήμερα από τις 10.00 το πρωί το κατεπείγον νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που περιέχει την επίμαχη διάταξη (άρθρο 11). Αυτή που ορίζει ότι το ποσό θα δοθεί με την διαδικασία της απευθείας ανάθεσης. Την ίδια στιγμή που από πολλά Μέσα Ενημέρωσης, ανάμεσά τους και τον Όμιλο 24 Media, γίνεται λόγος για την ανάγκη μετάδοσης δωρεάν μηνυμάτων, για ζητήματα διαφάνειας καθώς και την επικέντρωση των δαπανών στους πλέον κρίσιμους τομείς για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Θα ακολουθήσουν κι άλλες απευθείας αναθέσεις;

Μάλιστα υποστηρίζοντας την διάταξη στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής όπου έγινε η επεξεργασία του νομοσχεδίου, ο Στέλιος Πέτσας, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν στο άμεσο μέλλον και άλλες καμπάνιες που θα διενεργηθούν χωρίς μειοδοτικό διαγωνισμό κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων.

Όπως απάντησε σε διευκρινιστική ερώτηση της Κατερίνας Παπανάτσιου -βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υφυπουργού οικονομικών- σχετικά με την διάρκεια ισχύος της διάταξης σημείωσε χαρακτηριστικά: «Είναι διάταξη που θα πρέπει να ισχύει γιατί δεν ξέρουμε τι μπορεί να προκύψει στο μέλλον αλλά σε αυτή τη φάση, περιοριζόμαστε στα 2 εκατομμύρια για τους πανελλαδικούς τηλεοπτικούς σταθμούς ενημερωτικού περιεχομένου».

Νωρίτερα πάντως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είχε υποστηρίξει ότι η καμπάνια πρέπει να γίνει γιατί «στοχεύουμε στην ευαισθητοποίηση των πολιτών για την αυτοπροστασία και την τήρηση των μέτρων αποφυγής διασποράς του Κορωνοϊού κάτι το οποίο μπορεί να γίνει πιο αποτελεσματικά μέσω οπτικοποιημένων μηνυμάτων σε μέσα πανελλαδικής εμβέλειας». Σε ερώτηση μάλιστα γιατί επιλέγονται τα συγκεκριμένα ΜΜΕ ο Στέλιος Πέτσας υποστήριξε ότι «αυτό είναι το μέσο το οποίο θα μας δώσει τη μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που έχουμε σε αυτή φάση». Θέλησε επίσης να αιτιολογήσει το διαφανή χαρακτήρα της επιλογής της απευθείας ανάθεσης λέγοντας πως τέτοιες διαδικασίες ακολουθούνται όταν «δεν είναι δυνατή η τήρηση των προθεσμιών που προβλέπονται για συνήθεις διαδικασίες, ανοικτές, κλειστές ή ανταγωνιστικές διαδικασίες διαπραγμάτευσης» ενώ πρόσθεσε ότι «πρόκειται για μια διαδικασία την οποία υποδεικνύει τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με σχετική ανακοίνωσή της». Θύμισε τέλος ότι την διαδικασία «έχει ήδη προαναγγείλει ο Πρωθυπουργός στην προ ημερησίας διάταξης συζήτηση στη Βουλή που πραγματοποιήθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου 2020».

Με την διαδικασία του κατεπείγοντος, δηλαδή σε μία συνεδρίαση, ψήφίζεται σήμερα το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που περιέχει το επίμαχο άρθρο για τις απευθείας αναθέσεις διαφημιστικών εκστρατειών του κράτους Eurokinissi

Τι καταγγέλλει η αντιπολίτευση

Η διάταξη αυτή πάντως έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις σύσσωμης της αντιπολίτευσης. Μάλιστα όλα τα κόμματα στην κριτική που ασκούν συνδέουν την σπουδή της κυβέρνησης για διαφημιστική καμπάνια με την ανεπάρκεια κονδυλίων για την υγεία, την πολιτική προστασία, τα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και την Παιδεία.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καλέσει τις ιδιοκτησίες των τηλεοπτικών σταθμών να μην αποδεχθούν την διαφημιστική καμπάνια. Όπως έχει επισημάνει σε ανακοίνωσή του «καλούμε τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τους ιδιοκτήτες τους να μην δεχθούν αυτήν την αναξιοπρεπή χρηματοδότηση. Ως επιχειρήσεις που πλήττονται έχουν δικαίωμα να ζητήσουν ενίσχυση με διαφάνεια και κριτήρια. Όχι όμως «πέτσινα» χρήματα με αζημίωτο την προπαγάνδα». Μάλιστα σημειώνει ότι «το δημόσιο χρήμα μοιράζεται μόνο στα κανάλια εθνικής εμβέλειας για μηνύματα που βάσει νόμου προβάλλονται δωρεάν, αφήνοντας εκτός σύσσωμο τον περιφερειακό Τύπο, εφημερίδες και ιστοσελίδες με χιλιάδες εργαζόμενους και δημοσιογράφους». Προσθέτει πως «δεν πρόκειται μόνο για ανήθικη και χυδαία συμπεριφορά αλλά και για προσβολή της νοημοσύνης των πολιτών, για βαθιά πληγή στο σώμα της δημοκρατίας».

Ζήτημα διαφάνειας έχει τεθεί και από την πλευρά του Κινήματος Αλλαγής. Μάλιστα το ΚΙΝ.ΑΛ έχει καταθέσει τροπολογία στην οποία τίθενται συγκεκριμένες διαδικασίες και κριτήρια για την χορήγηση διαφημιστικής δαπάνης. Προβλέπεται ανάλογη δαπάνη στο σύνολο των ΜΜΕ, ενώ ως κριτήρια προβλέπει την τήρηση της νομιμότητας των επιδοτούμενων επιχειρήσεων ιδίως σε ζητήματα που σχετίζονται με την απασχόληση εργαζομένων αλλά και την ακροαματικότητα – επισκεψιμότητα. Το Κίνημα Αλλαγής, σημειώνει παράλληλα ότι «είναι απαράδεκτο, και προκλητικό, την ώρα που η ΝΔ δεν στηρίζει το ΕΣΥ, τους μικρομεσαίους, τους αγρότες, τους εργαζομένους, να διαθέτει χρήματα για την προπαγάνδα της».

Σε ανάλογη κίνηση έχει προχωρήσει και το ΚΚΕ, με την κοινοβουλευτική του ομάδα να κατατθέτει τροπολογία. Στην εισηγητική της έκθεση μεταξύ άλλων τονίζεται πως «τα μηνύματα που σχετίζονται με την προστασία της δημόσιας υγείας , ειδικά με την αντιμετώπιση μιας πανδημίας, θα πρέπει να μεταδίδονται και να καταχωρούνται σε όλα τα ΜΜΕ (ραδιοτηλεοπτικά, ηλεκτρονικά και έντυπα) εντελώς δωρεάν και όχι με όρους διαφημιστικής καμπάνιας». Συνολικά μάλιστα για το ζήτημα της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης σημειώνει πως όποτε «χρειάζεται να υπάρξει δαπάνη προς τα ΜΜΕ για την διαφήμιση, αυτή θα πρέπει να γίνεται με όρους πλήρους διαφάνειας και με αντικειμενικά κριτήρια, χωρίς απαράδεκτους αποκλεισμούς και χωρίς επιδότηση ανύπαρκτων μέσων, γιατί αλλιώς η υπόθεση παραπέμπει σε συναλλαγή».

Αντίστοιχη στάση και από το Μέρα 25 με τον βουλευτή του Κρίτωνα Αρσένη να μιλά για «λευκές επιταγές προς συγκεκριμένους επιχειρηματίες των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, αυτών που εξαφάνισαν την είδηση για τις τραγικές επιπτώσεις στην Καρδίτσα, που ο κόσμος νόμιζε, ότι έγινε μια μικρή καταιγίδα και υπήρξαν λίγα προβλήματα, όταν είχαν πνιγεί κάποιοι άνθρωποι».

Η αδιαφάνεια των διατάξεων όμως δημιουργεί προβληματισμό και στον χώρο των Μέσων Ενημέρωσης. Όπως σημείωσε κατά την διάρκεια της ακρόασης φορέων για το νομοσχέδιο η Έλενα Ριτζεάκου εκπρόσωπος της Πανελληνις Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών:«Η ανάθεση διαφημιστικών εκστρατειών, χωρίς αυτή την αναγκαία διαφάνεια και δίχως τη δυνατότητα ουσιαστικού διαλόγου και λογοδοσίας, δεν σας κρύβω ότι μας προβλημάτισε και συνεχίζει να μας προβληματίζει».

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα