Προς ναύαγιο τα σχέδια για δραστική παρέμβαση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια 

Προς ναύαγιο τα σχέδια για δραστική παρέμβαση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια 
Κόσμος στον Πειραιά Eurokinissi

Σύσκεψη στο Μαξίμου για το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτήριων. Μικρό όμως το περιθώριο παρεμβάσεων. Το απόγευμα νέα σύσκεψη και με τους ακτοπλόους για πακέτα προσφορών 

Με πακέτα προσφορών σε συνεννόηση με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, καθώς και εντατικοποίηση των ελέγχων, θα επιχειρήσει τελικά όπως φαίνεται η κυβέρνηση να διαχειριστεί το ζήτημα του κόστους των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Και αυτό καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, δεν μπορεί να προχωρήσει ούτε φορολόγηση υπερκερδών, αλλά ούτε και επιβολή πλαφόν στο περιθώριο κέρδους και τα σενάρια για κάποια ενίσχυση τύπου “Καράβι Pass” φαίνεται πως ναυαγούν.

Οι όποιες ανακοινώσεις αναμένεται να γίνουν μετά τη δεύτερη σύσκεψη για το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, που θα πραγματοποιηθεί σήμερα για το ζήτημα στο Μαξίμου.

Στην πρώτη σύσκεψη έλαβαν μέρος οι υπουργοί Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, Σταύρος Παπασταύρου και Γιάννης Μπρατάκος, καθώς και οι καθ’ ύλην αρμόδιοι υπουργοί Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας,

Στις 4 το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί και νέα σύσκεψη με εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιρειών, στην οποία η κυβερνητική πλευρά αναμένεται να ζητήσει νέα πακέτα προσφορών και να προαναγγείλει εντατικούς ελέγχους για την παρακολούθηση της αγοράς.

Το θέμα πάντως είχε σηκώσει αρχικά η ίδια η κυβέρνηση. Νωρίτερα δε, ο υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στον Σκάι για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, αναφέρθηκε στην ενίσχυση του ανταγωνισμού και τους ελέγχους για αισχροκέρδεια. «Θα προσεγγίσουμε το θέμα τεκμηριωμένα και όχι με λαϊκίστικες αντιλήψεις» τόνισε και συνέχισε πως «προφανώς δεν γίνεται να κάνουμε μια κρατική ακτοπλοϊκή εταιρεία».

Ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε επίσης: «Πρωτίστως ο πολίτης είναι στο μυαλό μας, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον μέσο άνθρωπο, αν δεν τον υπερασπιστούμε εμείς, δεν θα τον υπερασπιστεί κανείς».

Συμπλήρωσε ότι η ελληνική ακτοπλοΐα λόγω και της κρίσης, έχει περάσει από περίοδο δικής της κρίσης που δημιούργησε αναταράξεις στον κλάδο και επιχειρείται σταθεροποίηση αλλά όχι επί ζημία των επιβατών.

Πρόσθεσε ότι και ο πρωθυπουργός έχει ενοχληθεί με την ιστορία, γι’ αυτό και θα διερευνηθεί το ζήτημα, ήδη διερευνάται από τις πρώτες ημέρες της νέας κυβέρνησης.

«Απορεί κανείς όταν από τη μια ενσωματώνονται οι τιμές των αυξήσεων, όταν έχουμε αποκλιμάκωση όμως δεν βλέπει κανείς κάτι τέτοιο στις τιμές, γι’ αυτό το λόγο υπάρχει αντίδραση της κυβέρνησης, αλλά θα δοθούν οι απαντήσεις».

Ενώ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, δήλωσε στην ΕΡΤ: “ Η κυβέρνηση και προσωπικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αποδείξει ότι δεν αφήνει τίποτα, το οποίο φαίνεται ότι βάλλει κατά των πολιτών- και εν προκειμένω- είναι το θέμα της ακρίβειας, να πέσει κάτω. Και επεμβαίνει, όποτε πρέπει και με τον τρόπο που επιτρέπεται να επέμβει μια Κυβέρνηση, πάντα υπέρ των πολιτών.

Η ιστορία είναι πρόσφατη. Έχει δείξει και στο θέμα του ρεύματος και στο θέμα των τροφίμων η Ελλάδα ότι ήταν πρωτοπόρος σε αυτονόητες- αλλά όχι τόσο αυτονόητες σε άλλες χώρες- κινήσεις για την προστασία των πολιτών, στηρίζοντάς τους.”

Τι λέει ο ακτοπλοϊκός κλάδος

Με βάση στελέχη του ακτοπλοϊκού κλάδου, παρά την πτώση στα καύσιμα, άλλα κόστη έχουν πάρει την ανιούσα. Συγκεκριμένα τα μισθολογικά κόστη έχουν ένα +8%, τα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών ένα +18% και τα ασφάλιστρα ένα +29%. Όλα αυτά βάζουν εμπόδια, όπως αναφέρεται, στην προσπάθεια για μείωση της τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην παρούσα φάση. Άλλο ένα σημείο που στέκεται ο κλάδος είναι και το θέμα της βιωσιμότητας, καθώς πολλές εταιρείες αντιμετώπισαν το φάσμα μεγάλων λειτουργικών ζημιών. Παραπέμπουν, δε, σε εταιρείες π.χ. της ΑΝΕΚ, που έχουν πρόβλημα επιβίωσης.

Παράλληλα, αναφέρεται και το θέμα με τα καύσιμα της ακτοπλοΐας, που επιβαρύνθηκαν όπως υποστηρίζουν στελέχη του κλάδου κατά 100 δολ. τον τόνο μετά την απόφαση της Helleniq Energy (ΕΛΠΕ) να αλλάξει τη βάση υπολογισμού της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων και να λάβει υπόψη της τις τιμές του Ρότερνταμ, αντί της Μεσογείου, με συνέπεια η πραγματική πτώση του κόστος καυσίμων να είναι μικρότερη.

Σημειώνουν, ωστόσο, ότι ήδη τρέχουν και πολλές εκπτώσεις, πέρα από τις ευάλωτες ομάδες, ή τους άνω των 65 και τα παιδιά, με τα προγράμματα πιστότητας ή τις προωθητικές πολιτικές, που φτάνουν και το 40-50%, ανάλογα τον προορισμό. Καλούν, δε, τον κόσμο να αναζητήσει βέλτιστες λύσεις σε δρομολόγια και προορισμούς που μπορεί να μειώσουν τα κόστη.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα