Σπίρτζης: Μεγάλο θράσος να μιλούν για το μετρό της Θεσσαλονίκης

Σπίρτζης: Μεγάλο θράσος να μιλούν για το μετρό της Θεσσαλονίκης
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης Eurokinissi

"Τα μεγάλα έργα, όσον αφορά τα μεγάλα οδικά και τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, ή έχουν ολοκληρωθεί ή ολοκληρώνονται", τονίζει σε συνέντευξή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

“Τα μεγάλα έργα, όσον αφορά τα μεγάλα οδικά και τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, ή έχουν ολοκληρωθεί ή ολοκληρώνονται”, λέει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, περιγράφοντας το τοπίο των υποδομών στην Ελλάδα στη δύση του 2018.

Ο υπουργός αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας Ε65, την επερχόμενη κύρωση της σύμβασης για το αεροδρόμιο Καστελίου, στο Ηράκλειο Κρήτης, την υπογραφή των συμβάσεων για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, αλλά και στο σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων “για να μπορέσουμε να έχουμε κι ένα σύγχρονο σύστημα, αλλά κι ένα δικαιότερο σύστημα, που θα οδηγήσει σε μείωση των τιμών των διοδίων”.

Απαριθμεί, επίσης, μια σειρά από μεγάλα έργα νέας γενιάς, με μια τελείως διαφορετική, όπως επισημαίνει, φιλοσοφία, που “ρίχνει το βάρος στα έργα που καλύπτουν τις αστικές μεταφορές” και φέρνει ως παράδειγμα τη γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα, την επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες και την ένταξη λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας.

«Εμείς παραλάβαμε το ’15 ένα μετρό σταματημένο για πάνω από τέσσερα χρόνια. Παραλάβαμε μια πόλη που, αντί να είναι πραγματικά το στολίδι της χώρας με τη βαριά ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά που είχε, να είναι μέσα στις λαμαρίνες, με απίστευτα προβλήματα και στα μέσα μαζικής μεταφοράς και στην καθημερινότητα. Παραλάβαμε χιλιάδες εργαζόμενους να είναι απολυμένοι από το έργο του μετρό. Παραλάβαμε ένα έργο που είχε υλοποιηθεί το 33%, το 1/3 του έργου, με συνολικό συμβατικό τίμημα 900 εκατ. και οι διεκδικήσεις των εργολάβων για το 33% του έργου να είναι 1 δισ. 100 εκατ., να ξεπερνούν, δηλαδή, το συνολικό τίμημα του έργου….. Θα έλεγα ότι θα έχουν πολύ μεγάλο θράσος για να μιλούν για το μετρό της Θεσσαλονίκης», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Εκτιμά δε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι μέχρι τον Ιούνιο του 2019 “θα έχουμε μπορέσει να έχουμε συμβάσεις για περίπου 6 δισ. έργα και πάνω από 9 δισ. θα έχουμε έως το τέλος του 2019”.

Ο υπουργός τονίζει ακόμα ότι αυτά τα μεγάλα έργα υποδομών θα έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και χρόνια αλλά “δυστυχώς, κάποιοι για τους δικούς τους λόγους, τις ελλείψεις ή τις σκοπιμότητες, τα άφηναν πολλά χρόνια να μην υλοποιούνται, να μην ολοκληρώνονται” και φέρνει ως παράδειγμα τους οδικούς άξονες και το μετρό της Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Σπίρτζης χαρακτηρίζει, επίσης, “μεγάλο εθνικό έργο που πρέπει να γίνει και αναβαθμίζει όχι μόνο εμπορικά τη χώρα μας και τις υποδομές της, αλλά και γεωπολιτικά” τη συμφωνία που προώθησε ο πρωθυπουργός για τη διασύνδεση των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με τα λιμάνια του Εύξεινου Πόντου.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στο ΑΠΕ-ΜΠΕ κάνει ιδιαίτερη μνεία στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης, που ολοκληρώνεται, και στην ερώτηση πότε θα αποκτήσει η Ελλάδα γρήγορα τρένα, απαντά πως σε περίπτωση που δεν καλύψει την ανάγκη αυτή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ “θα πάμε σε άλλες λύσεις, είτε με δημόσιους συρμούς που θα κάνουν αυτά τα δρομολόγια είτε με άλλον ιδιώτη” και, μάλιστα, η λύση θα αναζητηθεί μέσα στον Ιανουάριο.

Σχολιάζοντας την κριτική της αντιπολίτευσης σε σχέση με την εκδήλωση του περασμένου Σαββάτου στο μετρό της Θεσσαλονίκης, παρουσία του πρωθυπουργού, ο υπουργός σημειώνει ότι “τα ίδια έλεγαν και για τους αυτοκινητόδρομους” και ότι “έχουν πολύ μεγάλο θράσος να μιλάνε για το μετρό της Θεσσαλονίκης”, επισημαίνοντας πως το 2015 η κυβέρνηση παρέλαβε ένα έργο σταματημένο επί μια τετραετία, μια πόλη μέσα στις λαμαρίνες και μια κοινωνία διαιρεμένη σε σχέση με την αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς που αναδείχθηκε μέσα από τις εργασίες για την κατασκευή του μετρό.

Χαρακτηρίζει δε “ακόμα μεγαλύτερο θράσος” την κριτική για τον ΟΑΣΘ από αυτούς που, όπως υπογραμμίζει, “έχουν δώσει δισεκατομμύρια του ελληνικού λαού τόσα χρόνια” σε μια εταιρεία που θα έπρεπε να είχε παραδώσει από το 2010 κινητή και ακίνητη περιουσία στο ελληνικό δημόσιο και επέκτεινε τη σύμβασή της χωρίς καν να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

“Έχασαν την κύρια πηγή που χρηματοδοτούνταν ο παλαιοκομματισμός στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Καταλαβαίνουμε τον πόνο τους αλλά δεν θα επιστρέψει πίσω. Ούτε η Θεσσαλονίκη, ούτε η Βόρεια Ελλάδα, ούτε θα ξαναστήσουν τα “μαγαζιά” που για δεκαετίες τους συντηρούσαν”, λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Σπίρτζης.

Ο υπουργός παραδέχεται ότι υπάρχουν προβλήματα στον ΟΑΣΘ, αλλά, όπως λέει, δεν μπορούσε αυτός ο οργανισμός, στην κατάσταση που παραδόθηκε “να αλλάξει με μαγικά από τη μια μέρα στην άλλη” ούτε μπορούσε να διατηρηθεί αυτή η “όαση σπατάλης και συντήρησης του παλαιοκομματικού συστήματος στη Θεσσαλονίκη” και επισημαίνει πως η οριστική λύση θα έρθει “με την προμήθεια των λεωφορείων, με την πρόσληψη των οδηγών, με τη μεταφορά τεχνιτών από άλλους φορείς προς τον ΟΑΣΘ και, βέβαια, με τη λειτουργία του μετρό μέσα στο 2020”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα