Στέφανος Παραστατίδης: Το “λάθος” των Πανελλαδικών
Διαβάζεται σε 3'“Βολές” κατά του κράτους εξαπέλυσε ο Στέφανος Παραστατίδης, στον απόηχο των αδιανόητων εικόνων με τους μαθητές που έδιναν Πανελλήνιες να πηγαίνουν στα σχολεία με δικούς τους ανεμιστήρες.
- 13 Ιουνίου 2024 16:31
Τις αδιανόητες εικόνες των μαθητών που πήγαν στα σχολεία για να γράψουν Πανελλήνιες… με τους ανεμιστήρες τους, λόγω του καύσωνα που πλήττει τη χώρα και την έλλειψη μέτρων, σχολιάζει ο Στέφανος Παραστατίδης.
Σε ανακοίνωσή του, ο βουλευτής και Τομεάρχης Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, κάνει λόγο για ένα απροετοίμαστο -στον καύσωνα- κράτος, κατηγορώντας την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων ότι “αποφάσισε να δοκιμάσει μέχρις εσχάτων τις αντοχές των ταλαιπωρημένων μαθητών και των οικογενειών τους”.
Καταλήγοντας, ο κ. Παραστατίδης πρότεινε εκ νέου την κατάργηση των Πανελληνίων και να υπάρξει ένα νέο σύστημα πρόσβασης των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Στέφανου Παραστατίδη:
“Το «λάθος» των πανελλαδικών
Σαν να μην έφτανε μόνο το άγχος και η αγωνία που συνοδεύει την ψυχοφθόρα διαδικασία των πανελλαδικών. Ήρθε και ο καύσωνας που αν και είχε από ημέρες προαναγγελθεί, βρήκε για μία ακόμη φορά το κράτος απροετοίμαστο να παρακολουθεί γονείς και εκπαιδευτικούς να μεταφέρουν ανεμιστήρες από τα σπίτια τους στα εξεταστικά κέντρα, την ίδια στιγμή που κυριολεκτικά στο παρά πέντε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έδινε εντολές στις καταργημένες και υπό κατάργηση σχολικές επιτροπές να εφοδιάσουν τις σχολικές μονάδες με νερά και χυμούς!
Αλλά ούτε αυτό ήταν αρκετό…
Φέτος η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων αποφάσισε να δοκιμάσει μέχρις εσχάτων τις αντοχές των ταλαιπωρημένων μαθητών και των οικογενειών τους, με λάθη, αστοχίες, παραλείψεις στην προετοιμασία και διεξαγωγή των εξετάσεων αλλά και υπερβολές στην δυσκολία θεμάτων εκτός σχολικής και εκπαιδευτικής πραγματικότητας .
Δεν επιτρέπεται σε κανένα να παίζει με το άγχος και την αγωνία των μαθητών και των οικογενειών τους. Πέρα όμως από την προχειρότητα και τα επαναλαμβανόμενα λάθη, αναδεικνύεται η απουσία ενός σοβαρού σχεδιασμού της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για το σχολείο και την εκπαίδευση συνολικά.
Επαναφέρουμε για μία ακόμη φορά την πρότασή μας για την έναρξη εθνικού διαλόγου για ένα νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που δεν θα υποτάσσει όλες σχεδόν τις εκπαιδευτικές βαθμίδες στην αποκλειστική υπηρεσία της επιτυχίας στις εξετάσεις.
Που δεν θα υποβιβάζει το Λύκειο σε μια καρικατούρα φροντιστηρίου ρίχνοντάς το στην αρένα ενός άνισου (και εκτός της αποστολής του) ανταγωνισμού με τη φροντιστηριακή παραπαιδεία που συνιστά ανυπόφορη οικονομική αφαίμαξη για χιλιάδες οικογένειες.
Που δεν θα στραγγαλίζει τον ποιοτικό ελεύθερο και δημιουργικό χρόνο των παιδιών μας καθιστώντας τα επί μια τουλάχιστον διετία, ομήρους μιας εξοντωτικής ψυχολογικά και παιδαγωγικά διαδικασίας.
Που δεν θα προάγει ως εκπαιδευτική αξία την αποστήθιση.
Είναι πλέον η ώρα να μιλήσουμε με συγκεκριμένες προτάσεις για ένα σχολείο ανθρωπιστικής παιδείας με παιδαγωγική αυτονομία, που καλλιεργεί το σεβασμό στις ανθρώπινες αξίες και στη διαφορετικότητα, την κουλτούρα της συνεργασίας, την κριτική σκέψη, την ικανότητα αμφισβήτησης και επιλογής.
Αυτό το σχολείο δεν μπορεί να υπηρετηθεί χωρίς την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και την αντικατάστασή τους με ένα άλλο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Το οφείλουμε στους μαθητές και αυριανούς πολίτες αλλά και στη χώρα”.