Τέμπη: Στην αναμπουμπούλα η κυβέρνηση “χαίρεται”
Διαβάζεται σε 4'
Συνέχεια των προσπαθειών συγκάλυψης εντοπίζει η αντιπολίτευση με αφορμή τις εξελίξεις για το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ
- 08 Απριλίου 2025 04:09
Στην αναμπουμπούλα… η κυβέρνηση «χαίρεται». Αυτή φαίνεται να είναι η νέα συνθήκη που καταγράφεται για την διερεύνηση του «Εγκλήματος των Τεμπών» από τον συνδυασμό των δύο γεγονότων που καθορίζουν την εξέλιξη των πραγμάτων: Την εισαγγελική παραγγελία γι έρευνα της αξιοπιστίας του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ στο σημείο που αφορά τα αίτια της έκρηξης μετά την σύγκρουση των δύο τρένων και το εσπευσμένο κλείσιμο των εργασιών της προανακριτικής επιτροπής για τον Χρήστο Τριαντόπουλο που θα επικυρωθεί την Παρασκευή στην Βουλή.
Δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών
Η «χαρά» της κυβέρνησης εμφανίστηκε εύγλωττα στις δηλώσεις δυο κορυφαίων στελεχών της. Αρχικά του Άδωνι Γεωργιάδη που υποστήριξε πως μετά «καταρρίπτονται με πάταγο οι ανοησίες και η σκευωρία περί συγκάλυψης». Επίσης μίλησε για το «τεράστιο ψέμα του παράνομου φορτίου με ξυλόλιο, βενζόλιο και άλλες υπόλοιπες ανοησίες που σήμερα καταρρέουν με πάταγο».
Με πιο συγκεκριμένο στόχο ήταν η δήλωση του υπουργού Επικρατείας Άκη Σκέρτσου που υποστήριξε ότι «οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ οφείλουν να κάνουν την αυτοκριτική τους στην υπόθεση των Τεμπών πριν απευθυνθούν στην κυβέρνηση και να ζητήσουν συγγνώμη για τη συμμετοχή τους τόσο στην πολιτική σκευωρία κατά της κυβέρνησης όσο και στη συλλογική εξαπάτηση του ελληνικού λαού, ως “ουρά” του κ. Βελόπουλου και της κυρίας Κωνσταντόπουλου».
Οι δύο αυτές δηλώσεις έκαναν σαφές ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να «συμπυκνώσει» στο ζήτημα του φορτίου των δύο τραίνων, ζήτημα για το οποίο δημοσιοποιούνται διαφορετικές επιστημονικές προσεγγίσεις, το σύνολο των συνθηκών του δυστυχήματος. Με προφανή στόχο να καταστήσει αναξιόπιστη ή έστω «θολή» κάθε κριτική. Ακόμη και αν αυτή αφορά το «γιατί» συγκρούστηκαν τα δύο τραίνα, την απουσία συστημάτων ασφάλειας αλλά και την εικόνα εγκατάλειψης του σιδηρόδρομου. Συνθήκες δηλαδή που θεωρούνται καθοριστικές για τις αιτίες του δυστυχήματος και καταγράφονται – δίχως καμία αμφισβήτηση- και στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Η αντιπολίτευση
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης αντιλαμβάνονται τις εξελίξεις ως μία συνέχεια της προσπάθειας συγκάλυψης. Όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος τύπου του ΠΑΣΟΚ, Κώστας Τσουκαλάς, «το «επιτελικό» κράτος του κ. Μητσοτάκη, που δεν κατάφερε να εγκαταστήσει τηλεδιοίκηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο και να εγγυηθεί την ασφάλεια των επιβατών, σήμερα ομολογεί ότι απέτυχε να διασφαλίσει ένα πλήρες και υπεράνω αμφιβολίας κρατικό πόρισμα για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στη χώρα μας. Αντί να νίπτουν τα χείρας τους, να αναλάβουν τις ευθύνες τους».
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος σχολίασε πως «από εκεί που η κυβέρνηση είχε «ευαγγέλιο» το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, τώρα κάνει ακριβώς το αντίθετο. Το αμφισβητεί, με τη συμμετοχή ακόμη μια φορά και της ηγεσίας της Δικαιοσύνης.Δεν τους ενδιαφέρει η αλήθεια. Δεν τους ενδιαφέρει η δικαιοσύνη. Βρίσκονται σε πανικό. Το μόνο που θέλουν είναι να καλύψουν τις δικές τους ευθύνες: και για το έγκλημα των Τεμπών και τη σύγκρουση, αλλά και για τη συγκάλυψη, η οποία ακολούθησε».
Δεδομένη παραμένει η θέση του ΚΚΕ, όπως εκφράστηκε από τον βουλευτή του και μέλος της προανακριτικής Νίκο Καραθανασόπουλο. Επισήμανε πως «στο επίκεντρο της διαχρονικής προσπάθειας της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας είναι να συγκαλυφθεί και να μη φωτιστεί ο μεγάλος ένοχος για το κύριο έγκλημα και το κύριο έγκλημα στα Τέμπη ήταν η μετωπική σύγκρουση. Είναι η μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων που κινούνταν στην ίδια ράγα σε αντίθετη κατεύθυνση».
«Η χρονική αλληλουχία των γεγονότων των τελευταίων ημερών είναι τουλάχιστον ύποπτη» εκτιμά η Νέα Αριστερά Επισημαίνει πως «η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου αντί να καλεί ως «ελεγχόμενο» τον τεχνικό σύμβουλο οικογενειών των θυμάτων όφειλε κατ’ αρχάς να καλέσει τον κ. Παπαδημητρίου (σ.ε επικεφαλής του ΕΟΔΑΣΑΑΜ) που μίλησε για «απειλές» κατά του ιδίου με την ιδιότητα του επικεφαλής του σιδηροδρομικού τμήματος του εθνικού φορέα που έχει την αρμοδιότητα για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών ατυχημάτων». Τονίζει πως «η συγκάλυψη του εγκλήματος συνεχίζεται – και μάλιστα αναβαθμισμένα. Δύο τρένα συγκρούστηκαν κινούμενα στην ίδια γραμμή για 12 ολόκληρα λεπτά. Σε έναν σιδηρόδρομο διαλυμένο, υποστελεχωμένο, χωρίς στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας, θύμα της υποχρηματοδότησης και της ιδιωτικοποίησης».