Θεσσαλονίκη: Ξεκινά η κατασκευή του Flyover – Ο πρώτος υπερυψωμένος αυτοκινητόδρομος στη χώρα
Η σύμβαση για την κατασκευή της ανατολικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης (Flyover) υπεγράφη παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Κώστα Καραμανλή.
- 19 Δεκεμβρίου 2022 15:59
Στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής της ανατολικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης (Flyover) μίλησαν ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Η ιδέα για το καινοτόμο αυτό έργο “έπεσε στο τραπέζι” για πρώτη φορά στην πρώτη σύσκεψη του επιτελείου του υπουργείου Υποδομών για τα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης το καλοκαίρι του 2019, υπενθύμισε ο κ. Μητσοτάκης.
Επισήμανε ότι πρόκειται για ένα έργο καινοτόμο τεχνικά, καθώς δεν έχει κατασκευαστεί ξανά στη χώρα μας υπερυψωμένος, φιλικός προς το περιβάλλον, αυτοκινητόδρομος. Αλλά και χρηματοδοτικά, καθώς είναι το πρώτο οδικό έργο που θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ, με πληρωμές διαθεσιμότητας, αλλά και με την υποχρέωση του αναδόχου να αναλάβει τη συντήρηση του έργου για τα επόμενα 26 χρόνια.
“Το έργο αυτό σχεδιάστηκε μελετήθηκε, συμβασιοποιήθηκε και θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και πιστεύω ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα είναι και αυτή που θα παραδώσει το έργο στους Θεσσαλονικείς, όταν ολοκληρωθεί, σε μία τετραετία”, δήλωσε μάλιστα ο κ. Μητσοτάκης, θέλοντας να δείξει εμμέσως πλην σαφώς τη βεβαιότητα του για τη νίκη στις εκλογές του 2023.
Ο πρωθυπουργός δήλωσε επίσης ότι: “Παλέψαμε με συμφέροντα, τα οποια δεν ήθελαν τελικά πιστεύω να κατασκευαστεί το Μετρό Θεσσαλονίκης, με τον τρόπο που κατασκευάζεται” και διαβεβαίωσε ότι: “Στο τέλος του επόμενου χρόνου, το αργότερο στις αρχές του 2024, οι Θεσσαλονικείς θα έχουν και Μετρό και αρχαία”.
Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε άλλωστε ότι πρόσφατα οι Θεσσαλονικείς που επισκέφθηκαν το έργο “είδαν ότι υπάρχει Μετρό, υπάρχουν βαγόνια, υπάρχει έργο που υλοποιείται, δεν υπάρχουν απλά μουσαμάδες με ζωγραφισμένα εκδοτήρια”. Δήλωσε επίσης σίγουρος ότι “τώρα που έχουμε διανύσει το 90% της απόστασης δεν θα κολλήσουμε, δεν θα καθυστερήσουμε”.
Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε τη σημασία τόσο του Μετρό Θεσσαλονίκης όσο και του Flyover για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού ζητήματος στη συμπρωτεύουσα. Υπογράμμισε επίσης ότι τα τελευταία τρεισίμιση χρόνια βελτιώθηκε σημαντικά η κατάσταση στον ΟΑΣΘ και σήμερα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν τα διπλάσια λεωφορεία. “Μένουν πολλά βήματα να γίνουν ακόμη, αλλά σίγουρα όλοι οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν ότι η κατάσταση ως προς τον ΟΑΣΘ δεν είχε καμία σχέση καμία σύγκριση με την κατάσταση που είχαμε παραλάβει το 2019”, τόνισε.
Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε επίσης ότι αυτή η κυβέρνηση ανακοινώνει έργα μόνο εφόσον τα έχει μελετήσει και έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση. “Δεν έχουμε υποπέσει στον πειρασμό και δεν θα το κάνουμε ούτε τώρα, καθώς μπαίνουμε πια σε προεκλογική χρόνια, να ανακοινώνουμε πράγματα τα οποία ξέρουμε ότι δεν μπορούν να γίνουν ή δεν είμαστε σίγουροι ότι μπορούν να γίνουν”, δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε:
“Σήμερα πια, καθώς συμπληρώνονται τρεισίμιση χρόνια από τη στιγμή που ο ελληνικός λαός μας εμπιστεύτηκε την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου, έχουμε στον κρίσιμο τομέα των υποδομών να επιδείξουμε όχι μόνο μακέτες και σχέδια, αλλά έργα τα οποία ήδη υλοποιούνται”.
Ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε εξάλλου ότι ερχόμενος στη Θεσσαλονίκη πέρασε από τη γέφυρα του Αλιάκμονα, η οποία ουσιαστικά ανακατασκευάστηκε από την αρχή και παραδόθηκε στην κυκλοφορία σήμερα.
Καραμανλής: Η Αθήνα χρωστάει στη Θεσσαλονίκη
Από την πλευρά του ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η υπογραφή της σύμβασης για το Flyover αποτελεί το πιο αποφασιστικό βήμα για τη Θεσσαλονίκη της επόμενης δεκαετίας. Υπογράμμισε ότι το έργο θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, θα βελτιώσει θεαματικά τα ζητήματα οδικής ασφάλειας και έχει θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Υπενθύμισε ότι η υπάρχουσα ανατολική περιφερειακή οδός της Θεσσαλονίκης είχε αρχίσει να συζητιέται στα μέσα της δεκαετίας του 70 και έφτασε να υλοποιηθεί μόλις στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Συνέπεια ήταν πως όταν τελικά κατασκευάστηκε, αυτός ο οδικός άξονας ήταν ήδη παρωχημένος. Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το Flyover σχεδιάζεται “όχι με γνώμονα τις ανάγκες του σήμερα αλλά τις ανάγκες του αύριο”.
Υπενθύμισε ότι από τότε που ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έβαλε τη χώρα στην ΕΟΚ, έχουν εισρεύσει για έργα υποδομής στα ταμεία της Ελλάδος πάνω από 180 δισ ευρωπαϊκών κονδυλίων. Σημείωσε όμως ότι σε πολλές περιπτώσεις τα χρήματα αυτά δεν έπιασαν τόπο, καθώς δεν υπήρχε σχεδιασμός και προοπτική.
Αναφέρθηκε δε στο σχέδιο της κυβέρνησης, ύψους 13 δισ ευρώ, σχολιάζοντας: “Τόσα πολλά έργα να ξεκινούν σε τόσο σύντομο χρόνο, δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ στην Ελλάδα. Για αυτό και όλη η Ελλάδα είναι πλέον ένα πραγματικό εργοτάξιο”.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επισης στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης. “Σώσαμε στην κυριολεξία τον ΟΑΣΘ από βέβαιο θάνατο, που τον είχε καταδικάσει η προηγούμενη κυβέρνηση”, δήλωσε. “Δώσαμε λύση στο μεγάλο έργο του Μετρό, παρά το γεγονός ότι μας πολέμησαν λυσσαλέα οι δυνάμεις της οπισθοδρόμησης”, πρόσθεσε.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά θα παραδοθεί έξι μήνες μετά τη βασική γραμμή, ενώ σχεδιάζονται ήδη και οι επεκτάσεις στο αεροδρόμιο και στα δυτικά. Αναφέρθηκε και στα σιδηροδρομικά έργα όπως το Θεσσαλονίκη- Καβάλα- Τοξότες, που έχει ήδη δημοπρατηθεί και θα συμβασιοποιηθεί μέσα στο 2023 με προϋπολογισμό 1,7 δισ ευρώ και συνολικό μήκος 206 χιλιόμετρα, αλλά και στην εγκατάσταση ηλεκτρικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη- Στρυμόνας- Προμαχώνας. Σημείωσε επίσης ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο η οδική σύνδεση της 6ης προβλήτας του Λιμανιού Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ.
“Ξέρουμε ότι το κεντρικό κράτος, η Αθήνα, χρωστάει στη Θεσσαλονίκη. Εμείς λοιπόν αυτό το χρέος το ξεπληρώνουμε και μάλιστα με τόκο”, δήλωσε επίσης ο κ. Καραμανλής.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις