Αελλώ, Άστορ, Ιντεάλ: Συνεχίζεται η αγωνία για το μέλλον τους, παρά την ανακοίνωση ΕΦΚΑ

Αελλώ, Άστορ, Ιντεάλ: Συνεχίζεται η αγωνία για το μέλλον τους, παρά την ανακοίνωση ΕΦΚΑ
Κινηματογράφος "Αελλώ" ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ / EUROKINISS

Η χθεσινή ανακοίνωση του ΕΦΚΑ που ανέφερε πως "δεν δρομολογείται αλλαγή χρήσης των κτιρίων" των τριών κινηματογράφων, δεν εφησυχάζει τα πολιτιστικά σωματεία.

Εξακολουθούν να ανησυχούν για το μέλλον των κινηματογράφων Αελλώ, Άστορ και Ιντεάλ τα καλλιτεχνικά σωματεία, παρά την ανακοίνωση που εξέδωσε χθες, Τρίτη (22/11), το Υπουργείο Εργασίας, με την οποία ανέφερε πως “δεν δρομολογείται αλλαγή χρήσης των κτιρίων” τους.

Υπενθυμίζεται, πως οι τρεις προαναφερθείσες αίθουσες απειλούνται με κλείσιμο λόγω της απόφασης αλλαγής χρήσης των κτιρίων όπου στεγάζονται από τον ιδιοκτήτη ΕΦΚΑ.

Παρόλα αυτά, η χθεσινή διευκρινιστική ανακοίνωση φαίνεται πως δεν εφησυχάζει τα πολιτιστικά σωματεία, καθώς σήμερα, Τετάρτη (23/11), εξέδωσαν ανακοίνωση με την οποία ζητούν να χαρακτηριστούν διατηρητέοι, ως προς την χρήση τους, οι τρεις ιστορικοί κινηματογράφοι, ενώ καλούν τα Υπουργεία Εργασίας και Πολιτισμού, τον ΕΦΚΑ και τον Δήμο Αθηναίων να λάβουν δράση και να εγγυηθούν ότι οι αίθουσες θα συνεχίσουν να λειτουργούν.

Την ανακοίνωση υπογράφουν:

  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΕΑΜΑΤΟΣ ΑΚΡΟΑΜΑΤΟΣ
  • ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Ο.Τ.
  • ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΙΝΗΜ/ΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Κινηματογράφος Άστορ ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ EUROKINISSI

Η ανακοίνωση των πολιτιστικών σωματείων

“Τρεις ιστορικοί κινηματογράφοι, το ΙΝΤΕΑΛ στην οδό Πανεπιστημίου, το ΑΣΤΟΡ στην Σταδίου και το ΑΕΛΛΩ στην Πατησίων, κινδυνεύουν με κλείσιμο λόγω «αξιοποίησης» από τον ΕΦΚΑ των κτηρίων στα οποία στεγάζονται. Το κέντρο της Αθήνας αποψιλώνεται συστηματικά από τους χώρους πολιτισμού και χάνει σταδιακά την ταυτότητά του. Μετατρέπεται σε ένα τουριστικό θεματικό πάρκο, που απευθύνεται σε επισκέπτες, των οποίων η σχέση με την πόλη και τα τοπόσημά της είναι ευκαιριακή. Από την πλευρά του ο ΕΦΚΑ, ένας κρατικός οργανισμός, δεν έχει ως προτεραιότητα την αξιοποίηση της περιουσίας του με γνώμονα την κοινή ωφέλεια, αλλά μπαίνει στο παιχνίδι του real estate και παραχωρεί εν λευκώ την περιουσία του σε ιδιώτες, ώστε να την εκμεταλλευτούν χωρίς κανέναν έλεγχο.

Εκτός από το τοπίο της πόλης, η απώλεια τριών σημαντικών εστιών πολιτισμού αλλάζει και το τοπίο στην ίδια την τέχνη του κινηματογράφου. Όσο σιγάζουν οι ανεξάρτητες φωνές, η διανομή θα εξαρτάται από μεγάλες αλυσίδες κινηματογραφικών αιθουσών, που θα επιλέγουν τις ταινίες με μόνο γνώμονα το γρήγορο κέρδος. Μία τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει αρνητικά την ίδια την κινηματογραφική δημιουργία, αφού η διανομή ταινιών που δεν πληρούν τις προδιαγραφές της μαζικής κατανάλωσης, θα δυσκολέψει ακόμα περισσότερο.

Ζητάμε εδώ και τώρα να χαρακτηριστούν διατηρητέοι, ως προς την χρήση τους, οι τρεις ιστορικοί κινηματογράφοι.

Καλούμε τα Υπουργεία Εργασίας και Πολιτισμού, τον ΕΦΚΑ και τον Δήμο Αθηναίων να λάβουν δράση και να εγγυηθούν ότι οι κινηματογράφοι θα συνεχίσουν να λειτουργούν!”.

Κινηματογράφος Ιντεάλ ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ EUROKINISS


Η ανακοίνωση του e-ΕΦΚΑ

Σχετικά με τον κινηματογράφο Αελλώ, δεν υφίσταται κανένα θέμα αλλαγής χρήσης του. Στόχος είναι η σύμβαση μίσθωσης να ανανεωθεί και η χρήση του ακινήτου να μην αλλάξει.

Αναφορικά με τον κινηματογράφο Άστορ, ήδη υλοποιείται ο σχεδιασμός του φορέα, προκειμένου η αίθουσα κινηματογράφου να μην αλλάξει χρήση, το υπόλοιπο κτίριο να αξιοποιηθεί από επενδυτή και να λειτουργήσει και ένα κατάστημα στο ισόγειο. Οι πρώτες μελέτες, που ήδη έχουν υλοποιήσει οι αρμόδιες διευθύνσεις του e-ΕΦΚΑ, δείχνουν πως κάτι τέτοιο είναι εφικτό.

Τέλος, αναφορικά με τον κινηματογράφο Ιντεάλ, εντοπίστηκαν στατικά προβλήματα σε ολόκληρο το κτιριακό συγκρότημα επί της Οδού Πανεπιστημίου 46. Την κατάσταση του κτιρίου επιδείνωσε η πρόσφατη πτώση τοίχου στην πίσω πλευρά του κινηματογράφου, όπου γειτνιάζει με το κτίριο του Ελληνικού Ωδείου, επί της Οδού Φειδίου, η οποία ανέδειξε και μία σειρά από κτιριακές επεμβάσεις που έχουν γίνει και οι οποίες χρήζουν αντιμετώπισης. Τόσο για τη συνολική αποκατάσταση του κτιριακού συγκροτήματος όσο και για την εκμετάλλευσή του, βρίσκεται ανοικτή διαδικασία εξεύρεσης επενδυτή. Όσοι υποψήφιοι επενδυτές ήρθαν σε επαφή με τον e-ΕΦΚΑ βλέπουν θετικά τη διατήρηση της χρήσης της αίθουσας ως κινηματογράφου με ταυτόχρονη αναβάθμιση αυτής μέσα από την αξιοποίησή της και για θεατρικές παραστάσεις ή άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις. Οι συζητήσεις βρίσκονται ακόμη σε προκαταρκτικό στάδιο, καθώς απαιτούνται επιπλέον οικονομοτεχνικές μελέτες, για να υπολογιστεί το ακριβές κόστος αποκατάστασης, αλλά και απόσβεσης της επένδυσης.

Βασικό κριτήριο για τη λήψη της όποιας απόφασης από τη διοίκηση του e-ΕΦΚΑ παραμένει η άμεση αξιοποίηση του συνόλου της ακίνητης περιουσίας που διαχειρίζεται ο φορέας και, παράλληλα, ο σεβασμός στην ιστορικότητα των κτιρίων και των χρήσεων αυτών. Καμία απόφαση δεν πρόκειται να ληφθεί χωρίς να λαμβάνει και τα δύο αυτά στοιχεία υπόψη.

Προς την κατεύθυνση αυτή, η διοίκηση του e-ΕΦΚΑ βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού για όσα κτίρια έχουν αρχιτεκτονικό, ιστορικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον, συμπεριλαμβανομένων και των κινηματογράφων που βρίσκονται στην ιδιοκτησία του φορέα, όπως εξάλλου συνέβη στην περίπτωση των κτιρίων του Ελληνικού Ωδείου και του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης – και τα δύο ιδιοκτησίας e-ΕΦΚΑ, όπου το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού προχωρά με την αποκατάσταση και τη συντήρησή τους”.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα