Ένα θαρραλέο ελληνικό ντεμπούτο είναι μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς

Ένα θαρραλέο ελληνικό ντεμπούτο είναι μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς
Η Σοφία Κόκκαλη στην ταινία Σελήνη, 66 Ερωτήσεις.

Κάθε Πέμπτη ο Θοδωρής Δημητρόπουλος βλέπει και σχολιάζει τις νέες ταινίες στις αίθουσες.

Σημάδια ζωής στο box office χάρη σε μια ταινία ιδανική για την περίοδο που διανύουμε: Ανάλαφρο μπλοκμπάστερ όπου τα πάντα είναι γνώριμα, που απευθύνεται σε κοινό νεότερων ηλικιών που μπαίνουν άφοβα σε αίθουσα. Το “Uncharted” (κακό κατά τα άλλα) άνοιξε λοιπόν με 27.000 εισιτήρια, σύνολο που το έφερε στην πρώτη θέση των εισπράξεων χωρίς βέβαια να είναι κάποια εντυπωσιακή συγκομιδή.

Τα οσκαρικά δεν πάνε πουθενά, με τη “Μέθοδο των Γουίλιαμς” να μένει στα 2.000 εισιτήρια και να ετοιμάζεται ήδη για την αναπόφευκτη (και δυνατή κιόλας) τηλεοπτική καριέρα που της επιφυλάσσει κάποια μελλοντική Κυριακή απόγευμα. Ενώ και το “Belfast” μετά βίας ξεπερνά συνολικά τα 15.000 εισιτήρια με τη βραδιά των Όσκαρ να μοιάζει μακριά.

Να σημειώσουμε το τίμιο άνοιγμα του εξαιρετικού “Ένας Οργισμένος Άνδρας Εκδικείται” του Γκάι Ρίτσι, το οποίο παρότι στην ουσία περσινή ταινία έγραψε 6.000 εισιτήρια άνοιγμα σε 39 αίθουσες, σε μέσο όρο παραπλήσιο εκείνου που πετυχαίνει το “Έγκλημα στο Νείλο”. Η νέα εβδομάδα δεν διαθέτει κάποιο εμπορικό χαρτί που θα ταράξει τα δεδομένα, φέρνει όμως μια εξαιρετική σινεφιλική πρόταση του νέου ελληνικού σινεμά.

Οι κριτικές της εβδομάδας:

Σελήνη, 66 Ερωτήσεις

(Ζακλίν Λέντζου, 1ω44λ)

4 / 5

Η Άρτεμις αφήνει εσπευσμένα τη ζωή της στο εξωτερικό για να επιστρέψει στην Αθήνα ύστερα από τηλεφώνημα της μητέρας της. Ο πατέρας της είναι στο νοσοκομείο ύστερα από επίθεση αυτοάνοσου που τον αφήνει ανήμπορο να επικοινωνήσει με τους γύρω τους ή να φροντίσει τον εαυτό του. Στη διάρκεια ενός συναισθηματικού και αποκαλυπτικού καλοκαιριού που ακολουθεί, η Άρτεμις θα είναι εκείνη, μόνη, που θα του σταθεί παρά το γεγονός πως οι δυο τους ήταν αποξενωμένοι. Όσο τον φροντίζει θα μάθει περισσότερα για τον πατέρα της, θα γεμίσει τα κενά στην προσπάθεια να καταλάβει: Γιατί η σχέση τους δεν ήταν ποτέ αυτή που θα έπρεπε να είναι;

Μετά από μια αξιοσημείωτη καριέρα ως σκηνοθέτης ταινιών μικρού μήκους, η Ζακλίν Λέντζου (του βραβευμένου στις Κάννες “Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς”) πραγματοποιεί το μεγάλου μήκους ντεμπούτο της με μια ταινία σχεδόν αποστομωτικής τόλμης και φορμαλιστικού θάρρους. Αρνούμενη να προσδώσει σε αυτό το συναισθηματικό ταξίδι πατέρα-κόρης το ρυθμό και τη δομή κάποιου ασφαλούς χολιγουντιανού δράματος με αεροστεγείς λύσεις και απαντήσεις, δημιουργεί πεισματικά ένα βουβό, σκληρό, προσγειωμένο αλλά και πανέμορφο, τρυφερό, ειλικρινές πορτρέτο μιας σχέσης θρυμματισμένης – για ανθρώπους που μοιάζουν μετέωροι στο κενό του διαστήματος, κι ας πατούν στη γη.

Η Σοφία Κόκκαλη, η καλύτερη ηθοποιός της γενιάς της, φέρνει στην ηρωίδα της κάτι παραπάνω από μελαγχολία, μοιάζοντας διαρκώς χαμένη υπό το βάρος μιας απορίας που φαίνεται να κουβαλάει χρόνια στο πρόσωπό της. Όλα τα «γιατί» ουρλιάζουν χωρίς να ειπωθεί ούτε μία λέξη. Στο ρόλο του πατέρα ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος σε μια υπομονετική, λεπτοδουλεμένη ερμηνεία. Υπό την καθοδήγηση της Λέντζου, ανάμεσα στους δύο ηθοποιούς γεννιέται ένας μικρός κόσμος, φτιαγμένος από την αρχή. Τόσο ο πατέρας όσο κι η κόρη μαθαίνουν τα πάντα εκ του μηδενός, σε μια αναζήτηση που αποκτά την υφή ενός κολάζ (με εικόνες, λόγια, αναμνήσεις ατάκτως ερριμμένες ανάμεσα στις σιωπές και τις ακινησίες που μοιάζουν να διαρκούν αιώνες) παρά μιας αυστηρής συνταγής.

Οι αποστάσεις εκμηδενίζονται και τα κενά γεμίζουν όχι με τους ήρωες να παίρνουν Σημαντικά Μαθήματα Ζωής αλλά μέσα από μικρές άβολες στιγμές, μέσα από δυσκολίες και αδιέξοδα, μέσα από ατόφια συναισθηματικές συγκρούσεις. Είναι η διαδικασία του να γνωρίζεις τον άλλον -και τον εαυτό σου- μέσα από την τριβή: κουραστική και συναρπαστική την ίδια στιγμή. Πώς αποτυπώνεται κάτι τέτοιο μέσα στον κινηματογραφικό χρόνο; Η “Σελήνη” είναι ένας εσωτερικός μονόλογος φτιαγμένος ως σινεμά: Άτακτο, συνειρμικό, ονειρικό, πληγωμένο. Θαρραλέο.

Το Πάθος

(“Passion Simple”, Ντανιέλ Αρμπίντ, 1ω39λ)

3 / 5

Μια δασκάλα μπλέκεται σε ερωτική σχέση με έναν νεότερό της Ρώσο διπλωμάτη με τον οποίο δεν τους ενώνει απολύτως τίποτα κοινό. Η σχέση, την οποία παρακολουθούμε από την αρχή ως το τέλος, αποκτά στοιχεία εθισμού καθώς η γυναίκα βυθίζεται στην μοναξιά και βρίσκει διέξοδο σε έναν εμμονικό δεσμό.

Βασισμένο σε αυτοβιογραφικό λογοτεχνικό έργο της Ανί Ερνό (από κείμενο της οποίας γεννήθηκε και το συγκλονιστικό “Γεγονός” που αναμένεται στις ελληνικές αίθουσες), το φιλμ δεν διστάζει ούτε στιγμή στην αποτύπωσης της ωμής σεξουαλικότητας, αναζητώντας μέσα από αυτήν κάτι το ουσιαστικά απελευθερωτικό για την κεντρική ηρωίδα. Πολλές και ορμητικές σκηνές σεξ ανάμεσα στην φανταστική Λετίσια Ντος και στον Σεργκέι Πολούνιν (ο χορευτής στον “Χορευτή”), σε ένα δράμα που αποτέλεσε επίσημη επιλογή του Φεστιβάλ Καννών του 2020 (εκείνο που δεν έγινε).

Κυκλοφορούν ακόμα

O Μεσάζοντας: Ο Λίαμ Νίσον στο απαραίτητο περιπετειώδες “Λίαμ Νίσον” θρίλερ του εξαμήνου. Εδώ σώζει πράκτορες του FBI από κίνδυνο μέχρι που μπλέκεται ο ίδιος στα δίχτυα συνωμοσίας.

Μια Μέρα στη Σαγκάη: Μια δεξιοτέχνης του βιολιού ετοιμάζεται να φύγει από την Κίνα για σπουδές στη Βιέννη μέχρι που γνωρίζει τον Πάνο ο οποίος έχει μόλις φτάσει στη Σαγκάη. Τα πάντα ανατρέπονται για εκείνη, σε ένα ρομαντικό δράμα δια χειρός Βασίλη Ξηρού.

Μπάντι ο Ροκ Σταρ 2: Παιδικό μουσικό animation με ζωάκια ροκ και ποπ σταρ και μια ιστορία για την αξία του να είσαι ο εαυτός σου.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα