Φεστιβάλ Καννών: Πρόγραμμα με “Έλβις”, Πάνο Κούτρα και Τομ Κρουζ

Φεστιβάλ Καννών: Πρόγραμμα με “Έλβις”, Πάνο Κούτρα και Τομ Κρουζ

Από "Top Gun" μέχρι Τζορτζ Μίλερ κι από Παρκ Τσαν-γουκ μέχρι Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, αυτοί είναι οι πρώτοι μεγάλοι τίτλοι του 75ου Φεστιβάλ Καννών. Τo NEWS 24/7 θα είναι και φέτος εκεί.

Πρόγραμμα με έντονο ελληνικό ενδιαφέρον αλλά και μεγάλες, πολυαναμενόμενες πρεμιέρες ανακοίνωσε το Φεστιβάλ Καννών, που ύστερα από την περσινή έκτακτη καλοκαιρινή εκδοχή και την ακύρωση του 2020, επιστρέφει μετά από 3 χρόνια στη φυσική του θέση, τον Μάιο.

Ένα πρόγραμμα που πάντως, κάπου ανάμεσα στην επαναφορά πολλών αναμενόμενων ονομάτων αλλά και την απουσία κάποιας αληθινής έκπληξης (οι φήμες για νέα ταινία του Ντέιβιντ Λιντς σίγουρα δεν βοήθησαν να μειωθούν οι προσδοκίες), δεν μοιάζει σε γενικές γραμμές αληθινά συναρπαστικό ή έτοιμο να προτείνει κάτι νέο.

Όχι πως απουσιάζουν φυσικά οι ταινίες που περιμένουμε εναγωνίως να δούμε, ανάμεσά τους και τρεις γυρισμένες στην Ελλάδα.

Η ταινία “Dodo” σηματοδοτεί την επιστροφή του Πάνου Κούτρα μετά την υπέροχη “Xenia”, και θα παρουσιαστεί σε παγκόσμια πρεμιέρα στο τμήμα Cannes Premieres του Φεστιβάλ. (Εκεί παίζονται ταινίες σημαντικών σκηνοθετών που δεν διαγωνίζονται για βραβεία, αλλά αποτελούν μέρος της επιλογής της διοργάνωσης.)

Dodo


Σύμφωνα με το Flix (από όπου και η φωτογραφία της ταινίας), η ταινία αφορά 14 ανθρώπους όλων των τάξεων, των ηλικιών, των εθνικοτήτων που «θα βρεθούν εγκλωβισμένοι στο κτήμα της οικογένειας Καρακώστα, εκεί όπου σε δύο 24ωρα θα γίνει ο γάμος της κόρης τους με έναν πλούσιο κληρονόμο ως η τελευταία ελπίδα τους για να σωθούν από τη χρεοκοπία και την ελεύθερη πτώση τους στην ταξική πυραμίδα της χώρας».

H προηγούμενη ταινία του Κούτρα, “Xenia”, είχε προβληθεί στις Κάννες ως μέρος του παράλληλου τμήματος Ένα Κάποιο Βλέμμα, ενώ προηγουμένως η αξεπέραστη “Στρέλλα” είχε παιχτεί στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

Περνώντας στο Διαγωνιστικό τμήμα, συναντάμε δύο ταινίες που γυρίστηκαν (και) στην Ελλάδα: Η πολυαναμενόμενη επιστροφή του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ είναι το “Crimes of the Future” που γυρίστηκε στην Ελλάδα πέρυσι το καλοκαίρι, πρωταγωνιστούν Λέα Σεϊντού και Κρίστεν Στιούαρτ και μοιάζει παρανοϊκό:

Πολύ δυσκολότερη ήταν η παραγωγή του “Triangle of Sadness” του Ρούμπεν Έστλουντ με τον Γούντι Χάρελσον, του οποίου τα γυρίσματα διακόπηκαν δύο φορές λόγω πανδημίας. Οι τελευταίοι δύο μήνες γυρισμάτων έγιναν στην Χιλιαδού και το φιλμ ολοκληρώθηκε εγκαίρως για να παιχτεί στο Φεστιβάλ. Σηματοδοτεί την πρώτη ταινία του Σουηδού σκηνοθέτη μετά τον Χρυσό Φοίνικα που κέρδισε με το “Τετράγωνο” πριν 5 χρόνια.

Άλλοι βραβευμένοι με Χρυσό Φοίνικα που επιστρέφουν φέτος είναι ο Χιροκάζου Κόρε-εντα με το γυρισμένο στην Κορέα “Broker” και πρωταγωνιστή τον Σονγκ Κανγκ-χο των “Παράσιτων”, ο ρουμάνος Κριστιάν Μουντζίου με το “RMN”, αλλά και οι μόνιμοι του Φεστιβάλ, αδερφοί Νταρντέν με το “Tori and Lokita”.

Τη μεγαλύτερη πάντως προσμονή την έχουμε για μερικούς άλλους σπουδαίους auteurs που έρχονται για πρώτη φορά στο Διαγωνιστικό ή που επιστρέφουν μετά από καιρό. Η μεγάλη Κέλι Ράιχαρντ (της οποίας το “First Cow” ήταν πέρυσι από τις ταινίες της χρονιάς) εμφανίζεται με το “Showing Up”, με την Μισέλ Γουίλιαμς και τον Αντρέ 3000. Η θρυλική γαλλίδα auteur Κλερ Ντενί επιστρέφει στο Διαγωνιστικό μετά από 34(!) χρόνια, με το αγγλόφωνο “Stars at Noon” που έχει για πρωταγωνίστρια την Μάργκαρετ Κουάλεϊ του “Maid”.

Και φυσικά, έχουμε το πολυαναμενόμενο νέο φιλμ “Decision to Leave” από τον Παρκ Τσαν-γουκ του “Oldboy” και του “Handmaiden”, με πρωταγωνίστρια την Τανγκ Γουέι του “Προσοχή, Πόθος” και του “Blackhat”.

Decision to Leave

Ακόμα, έχουμε νέες ταινίες από τους Κιρίλ Σερεμπρένικοφ (από τους εντυπωσιακότερους σκηνοθέτες της Ευρώπης την τελευταία 20ετία), Λούκας Ντοντ (του οποίου το διχαστικό “Κορίτσι” είχε κερδίσει Χρυσή Κάμερα για καλύτερο ντεμπούτο πριν λίγα χρόνια), Άλι Αμπάσι (του απίστευτου σουηδικού troll φιλμ “Border”) και Τζέιμς Γκρέι με το “Armageddon Time” με Αν Χάθαγουεϊ, Όσκαρ Άιζακ και Τζέρεμι Στρονγκ.

Πολύ μεγάλα ονόματα συναντάμε στις Εκτός Συναγωνισμού προβολές, όπου έχουν επιλεγεί από μπλοκμπάστερ τίτλους μέχρι πρώτης γραμμής βιογραφικά φιλμ. Εκεί θα δούμε το “Top Gun: Maverick” του Τζόζεφ Κοζίνσκι, μια ταινία που έτοιμη εδώ και δύο χρόνια, θα κυκλοφορήσει επιτέλους μετά την πρεμιέρα στις Κάννες– είναι γνωστό πως το Φεστιβάλ ήθελε διακαώς το φιλμ από πριν ακόμα την πανδημία. Η πρεμιέρα θα συνοδευτεί από μια ρετροσπεκτίβα στην καριέρα του Τομ Κρουζ, που θα είναι για να το παρουσιάσει.

Εκεί θα προβληθεί και το “Έλβις” του Μπαζ Λούρμαν, η βιογραφική ταινία του εμβληματικού μουσικού που αναμένεται εκρητική, αρκεί να σκεφτεί κανείς πως έρχεται από τον σκηνοθέτη του “Μουλέν Ρουζ”. Σε πρεμιέρα θα δούμε ακόμα και το πολυαναμενόμενο “Three Thousand Years of Longing” του Τζορτζ Μίλερ με Τίλντα Σουίντον και Ίντρις Έλμπα, η πρώτη ταινία του αυστραλού σκηνοθέτη μετά το “Mad Max: Fury Road”. Αλλά και το “Masquerade” του Νικολά Μπεντός, μετά το υπέροχα ευρηματικό “Ραντεβού στο Belle Epoque” που είδαμε πριν δυο χρόνια.

Σε ειδικές προβολές ξεχωρίζουμε ακόμα το “Hunt”, την πρώτη σκηνοθετική απόπειρα του πρωταγωνιστή του “Squid Game” Λι Γιουνγκ-τζάε που θα παιχτεί στο μεταμεσονύκτιο τμήμα του Φεστιβάλ. Αλλά και την πρεμιέρα των πρώτων επεισοδίων του “Irma Vep” του Ολιβιέ Ασαγιάς για το ΗΒΟ, με πρωταγωνίστρια την Αλίσια Βικάντερ.

Η ταινία έναρξης θα είναι για κάποιο λόγο το “Z (Comme Z)” του Μισέλ Χαζαναβίσιους, σκηνοθέτη του “Artist”, το οποίο αποτελεί ριμέικ της γιαπωνέζικης ταινίας ζόμπι “One Cut of the Dead”.

Το 75ο Φεστιβάλ Καννών θα διεξαχθεί 17-28 Μαϊου και το News24/7 θα είναι ξανά φέτος εκεί με καθημερινή κάλυψη, ειδήσεις και συνεντεύξεις.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα