Κάννες 2016: Τα trending topics της #2ης μέρας
H δεύτερη μέρα του 69ου Φεστιβάλ Καννών είχε σκάνδαλα, βόλτες στην παραλία, ελληνικό ενδιαφέρον και την ξυπόλητη Τζούλια Ρόμπερτς. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
- 13 Μαΐου 2016 08:11
Η δεύτερη μέρα του 69ου Φεστιβάλ Καννών ξεκίνησε με το queer παραμύθι – πείτε το και παραλογισμό – του Αλέν Γκιροντί «Restez Vertical», συνεχίστηκε με την ταυτόχρονη προβολή του ντοκιμαντέρ «Η Τελευταία Παραλία» των Θάνου Αναστόπουλου και Ντάβιντε Ντελ Ντέγκαν και του «Money Monster» της Τζόντι Φόστερ, συντονίστηκε στους ρυθμούς του Τζορτζ Κλούνεϊ και της Αμάλ Αλαμουντίν, σηκώνοντας όλα τα χέρια και κατεβάζοντας όλα τα βλέμματα στη θέα της ξυπόλητης Τζούλια Ρόμπερτς στο κόκκινο χαλί της βραδυνής επίσημης πρεμιέρας.
Το σκάνδαλο, ωστόσο, της πρώτης ημέρας με το αστείο του «βιαστή Γούντι Αλεν» καλά κρατεί, με όλο το Φεστιβάλ να παίρνει θέση πάνω στο θέμα – την Μπλέικ Λάιβλι να αντιδρά έντονα και τον ίδιο τον Γούντι Αλεν να αδιαφορεί πλήρως για τα τεκταινόμενα αφού το μυαλό του είναι ήδη στην επόμενη – αν όχι στην παραεπόμενη – νέα του ταινία.
Σε μια παραλία πολύ διαφορετική από αυτήν των Καννών μας μετέφεραν ο Θάνος Αναστόπουλος και ο Ντάβιντε Ντελ Ντέγκαν στο ντοκιμαντέρ τους «Η Τελευταία Παραλία»που προβλήθηκε στις Ειδικές Προβολές του επίσημου προγράμματος του 69ου Φεστιβάλ. Η ιταλική, ελληνική και γαλλική συμπαραγωγή αφηγείται τις μέρες των λουόμενων στην παραλία Pedocin της Τεργέστης, όπου ένας τοίχος τριών μέτρων χωρίζει (ακόμη) τους άντρες από τις γυναίκες. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την «Τελευταία Παραλία».
«Για μένα είναι μια ταινία από και για την Τεργέστη, περισσότερο απ’ ό,τι ιταλική, ελληνική ή γαλλική. Πολλές φορές αν κάνεις μια μικρή και «τοπική» ταινία, μπορεί να γίνει παγκόσμια, αγγίζει κι άλλους λαούς για άλλους λόγους. Για μένα είναι μια μεσογειακή ταινία, μέσα στον πολιτισμό της θάλασσας που μοιράζονται οι μεσογειακές χώρες. Η Μεσόγειος είναι, άλλωστε, μια περιοχή μεταναστεύσεων και η Τεργέστη είναι μια πολυ-πολιτισμική πόλη ήδη από το παρελθόν της. Για μένα είναι, επίσης, πολύ ελληνική ταινία, αλλά με την αρχαία ελληνική θεώρηση του τι σημαίνει να είσαι Ελληνας, να είσαι ανοιχτός στον κόσμο, να είσαι ανοιχτός να δεχτείς και να δώσεις και ν’ αναμείξεις.», δήλωσε ο Θάνος Αναστόπουλος μιλώντας στο Flix λίγο μετά την πρώτη προβολή της ταινίας στο Φεστιβάλ.
Διαβάστε αναλυτικά: Κάννες 2016: Ο Θάνος Αναστόπουλος κι ο Ντάβιντε Ντελ Ντέγκαν πάνε το Flix στην «Τελευταία Παραλία»
«Εχουμε χάσει την πρόσβαση στα πραγματικά νέα, στα γεγονότα», δήλωσε με σθένος ο Τζορτζ Κλούνεϊ στη συνέντευξη Τύπου του «Money Monster, όπου μαζί με την Τζούλια Ρόμπερτς, τον Τζακ Ο’ Κόνελ και τη σκηνοθέτη Τζόντι Φόστερ μίλησαν για τα… τέρατα της εποχής μας (βλ, Ντόναλντ Τραμπ) και το πώς το σινεμά μπορεί να είναι πολιτικό χωρίς να χάνει την ουσία του entertainment.
Διαβάστε και δείτε εδώ όσα ειπώθηκαν στη συνέντευξη Τύπου του «Money Monster»
Στην επίσημη πρεμιέρα του «Money Monster», το mainstream μεταφράστηκε σε absolutely glamorous με την Τζούλια Ρόμπερτς να διασχίζει το κόκκινο χαλί ξυπόλητη, φορώντας μόνο ένα μαύρο φόρεμα Armani και κοσμήματα Chopard, την Αμάλ Αλαμουντίν να στέκεται στο πλευρό του Τζορτζ Κλούνεϊ, την Τζόντι Φόστερ να νιώθει σχετικά άβολα με την τόση δημοσιότητα και τους φωτογράφους να βρίσκονται σε παροξυσμό.
Διαβάστε ακόμη: Define normal: O Μπεν Αφλεκ είναι ο «The Accountant»
(ΠΗΓΗ: Flix)