Λινκλέιτερ, Ντελπί, Χολοφσένερ, Γκέργουιγκ και 10 ακόμα σεναριογράφοι μοιράζονται τα μυστικά τους μαζί σας

Λινκλέιτερ, Ντελπί, Χολοφσένερ, Γκέργουιγκ και 10 ακόμα σεναριογράφοι μοιράζονται τα μυστικά τους μαζί σας

Οι New York Times ανέκριναν 14 ταλαντούχους σεναριογράφους. Ποια είναι τα μυστικά, τι κάνει ένα κινηματογραφικό σενάριο να λειτουργήσει; Διαβάστε τις απαντήσεις τους

Επιμέλεια: Πολύ Λυκούργου

Το 2013 δεν έχουμε παράπονο. Εξαιρετικά, καλοδουλεμένα, τολμηρά σενάρια φώτισαν την μεγάλη οθόνη. Από τους καταιγιστικούς διαλόγους του «Πριν τα Μεσάνυχτα» που συνέγραψαν σκηνοθέτης Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ και οι πρωταγωνιστές του, Ιθαν Χοκ και Ζιλί Ντελπί, μέχρι την βωβή καταγραφή της ανθρώπινης αγωνίας για επιβίωση στο “Ολα Χάθηκαν” του Τζέι Σι Τσάντορ. Η Σάρα Πόλεϊ έδωσε μαθήματα στην ντοκιμαντερίστικη σεναριακή γλώσσα με το “Stories We Tell”. Η Γκρέτα Γκέργουιγκ τόλμησε την ρομαντική κομεντί αλλιώς στο “Frances Ha”, ενώ η ιέρεια του ανεξάρτητου σινεμά Νικόλ Χολοφσένερ επέστρεψε με μεσήλικο ρομάντζο αλλά σταθερή ιδιοσυγκρασιακή γραφή με το [“Enough Said”](Δεν είναι (κυριολεκτικά) ποτέ αργά για να πάρει ένα Οσκαρ ο Τζέιμς Γκαντολφίνι). Και, δεν περιμέναμε τίποτα άλλο από αυτόν, ο Σπάικ Τζόνζι έγραψε ένα τυπικό, αυθεντικό, τόσο δικό του love story: την ιστορία του αγοριού που γνωρίζει κι ερωτεύεται το λειτουργικό σύστημα του υπολογιστή του ([“Her”](Κανείς δεν αγαπάει το κομπιούτερ του όπως ο Χοακίν Φίνιξ: τρέιλερ για το “Her” του Σπάικ Τζόνζι)).

Οχι, ιδέες, ήρωες, πρωτοτυπία, στιβαρή γραφή – όλα υπήρχαν στα σενάρια του 2013. Για αυτό και οι New York Times αποφάσισαν να αφιερώσουν το μεγάλου τους ρεπορτάζ στους γραφιάδες. Σ’ αυτούς που ξεκινούν μία κινηματογραφική περιπέτεια μπροστά στη λευκή σελίδα και τον κέρσορα του υπολογιστή τους που τρεμοπαίζει.

Διαβάστε τη συνέχεια στο Flix.gr

Περισσότεροι δημιουργοί του 2013:

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα