Μέσα στη φρίκη: Το πραγματικό ανατριχιαστικό ντοκιμαντέρ του Τσερνόμπιλ
Το ουκρανικό ντοκιμαντέρ "Τσερνόμπιλ.3828" είναι αφιερωμένο στους 3.828 "ρευστοποιητές" - ήρωες που εργάστηκαν στη μολυσμένη από ραδιενέργεια οροφή του Τσερνόμπιλ, με τίμημα τη ζωή τους ή την υγεία τους.
- 06 Ιουνίου 2019 07:22
Με αφορμή το φινάλε της μίνι σειράς – φαινόμενο του ΗΒΟ, Chernobyl, η οποία απέσπασε τις υψηλότερες βαθμολογίες στην ιστορία της τηλεόρασης στο IMDb φτάνοντας στο απλησίαστο 9,7/10, βάσει ψηφοφορίας του κοινού, αξίζει να μνημονευτεί ένα από τα πιο αξιόλογο ντοκιμαντέρ που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα, για το τραγικό πυρηνικό ατύχημα που άλλαξε την ιστορία του 20ού αιώνα.
Ο λόγος για το ουκρανικό ντοκιμαντέρ “Chornobyl.3828” ή «Τσερνόμπιλ.3828» σε σκηνοθεσία Sergei Zabolotnyy, το οποίο είναι αφιερωμένο στους 3.828 “ρευστοποιητές” – ήρωες που εργάστηκαν στη μολυσμένη από ραδιενέργεια οροφή του Τσερνόμπιλ, με τίμημα τη ζωή τους ή την υγεία τους, προκειμένου να περιορίσουν τη μόλυνση που ακολούθησε το ατύχημα.
«Όλοι γνωρίζουμε τι συνέβη στις 26 Απριλίου 1986, αλλά δεν ξέρουμε σχεδόν τίποτα για τα γεγονότα του καλοκαιριού και του φθινοπώρου του 1986. Το “Τσερνόμπιλ.3828” είναι μόνο μία από τις πολλές ιστορίες που πρέπει να γνωρίζετε και να θυμάστε» έχει δηλώσει ο Zabolotnyy.
Στην περιγραφή του ντοκιμαντέρ αναφέρεται: «Έχουν περάσει 33 χρόνια από τότε που ο Valeriy Starodumov εργάστηκε ως χειριστής δοσιμέτρων τον Σεπτέμβριο του 1986 στο επίκεντρο της έκρηξης – το σημείο που βρισκόταν ο πυρηνικός αντιδραστήρας νο. 4 του Τσερνόμπιλ. Το πιο ραδιενεργό μέρος δηλαδή της περιοχής του πλανήτη, όπου σταμάτησε ο χρόνος μετά το πυρηνικό ατύχημα που σημειώθηκε στις 26 Απριλίου του 1986. Ο Starodumov που συμμετείχε ενεργά στις επιχειρήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο σημείο τον Σεπτέμβριο του 1986, πήγε ο ίδιος στη στέγη του πυρηνικού εργοστασίου και συνεισέφερε στο να μεταβούν εκεί οι ρευστοποιητές που επιχειρήσαν να περιορίσουν τη μόλυνση που ακολούθησε το ατύχημα.»
Το ντοκιμαντέρ απέσπασε το μεγάλο βραβείο του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ του Κίεβου “Film Chronicle”το 2012 και ειδική μνεία στο κινηματογραφικό φεστιβάλ “Uranium” το 2017.