Νέες ταινίες: “Ανατομία Μιας Πτώσης” ή πώς ένα δικαστικό θρίλερ πήρε Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες

Νέες ταινίες: “Ανατομία Μιας Πτώσης” ή πώς ένα δικαστικό θρίλερ πήρε Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες

Κάθε Πέμπτη ο Θοδωρής Δημητρόπουλος βλέπει και σχολιάζει τις νέες ταινίες στις αίθουσες.

Με το μεγαλύτερο άνοιγμα της σεζόν προσγειώθηκε στις ελληνικές αίθουσες το “Οπενχάιμερ” του Κρίστοφερ Νόλαν, αναμφίβολα μια από τις ταινίες της χρονιάς κι η οποία ανοίγει μεγάλες συζητήσεις ανάμεσα στο πολυάριθμο κοινό δείχνοντας πως θα έχει πόδια ως φιλμ. Με 110.000 λοιπόν εισιτήρια ξεπερνά λοιπόν κάθε άλλο φετινό φιλμ, την ώρα που η “Barbie” συνεχίζει σχεδόν αδιάκοπα έχοντας ξεπεράσει τα 400.000.

Έστω λοιπόν και με καθυστέρηση ενός μήνα, ελέω «ελληνικού καλοκαιριού», έχουμε κι εδώ το Barbenheimer μας, με τις δύο ταινίες να κυριαρχούν σε απόλυτο βαθμό στα ταμεία.

Πάμε να δούμε τι νέο κυκλοφορεί όμως αυτή την εβδομάδα, όπου ξεχωρίζει ο φετινός Χρυσός Φοίνικας.

Οι ταινίες της εβδομάδας:

Η Ανατομία Μιας Πτώσης

(“Anatomy of a Fall / Anatomie d’une Chute”, Ζιστίν Τριέ, 2ω30λ)

3.5 / 5

Μια γυναίκα κατηγορείται για τον φόνο του άντρα της ο οποίος βρέθηκε νεκρός από τον γιο τους (ο οποίος δεν μπορεί να δει καλά) και τον σκύλο του, έχοντας πέσει στο έδαφος από το παράθυρο του εργαστηρίου του, στο απομακρυσμένο σπίτι τους κάπου στην γαλλική επαρχία. Όλη η ταινία παίρνει τη μορφή ενός απίστευτα έντονου δικαστικού procedural όπου παρουσιάζονται στοιχεία –είτε αδιάσειστα, είτε περιστασιακά– την ώρα που η γυναίκα αρνείται την ενοχή της και κανείς (ανάμεσά τους κι εμείς, ως θεατές) δεν γνωρίζουμε την αντικειμενική αλήθεια.

Η φοβερή Σάντρα Χίλερ (“Toni Erdmann”) πρωταγωνιστεί σε μια σαρωτικά παγερή ερμηνεία, καθηλώνοντας τον θεατή δίχως ποτέ να αφήσει τον εαυτό της να σπάσει ή να προδώσει το οτιδήποτε, σε ένα ψυχολογικό θρίλερ όπου η αντικειμενικότητα της αλήθειας θρυμματίζεται μπροστά σε απειράριθμα σωματίδια υποκειμενικής ανάγνωσης.

Η σκηνοθέτης Ζιστίν Τριέ (του απολαυστικού “Sibyl”) κάνει το ένα βήμα παραπάνω στην έτσι κι αλλιώς αξιοπρόσεκτη καριέρα της παραδίδοντας ένα κομψοτέχνημα σασπένς που βραβεύτηκε με Χρυσό Φοίνικα, σαν ο Μίκαελ Χάνεκε να είχε σκηνοθετήσει κάποιο από εκείνα τα απολαυστικά δικαστικά/ψυχολογικά θρίλερ του Τζο Έστερχαζ σαν το “Βασικό Ένστικτο” ή την “Άκρη του Νήματος”. Εν τέλει αφήνει ίσως ένα μεγάλο κενό πίσω από το κατασκεύασμά της, αλλά ακόμα κι η διαδικασία με την οποία καταφέρνει να μην μετακινηθεί χιλιοστό, είναι εντυπωσιακή.

ΔΙΑΒΑΣΕ: Όσα μας είχε πει η Ζιστίν Τριέ

Κυκλοφορούν ακόμη

The Equalizer 3: Το Τελευταίο Κεφάλαιο

(“The Equalizer 3”, Αντουάν Φούκουα, 1ω49λ)

Ο Ρόμπερτ ΜακΚολ (Ντενζέλ Ουάσινγκτον, στον μόνο ρόλο για τον οποίο έχει επιστρέψει για σίκουελ στην καριέρα του), μετά την απόσυρση του ως πληρωμένος κυβερνητικός δολοφόνος, μετακομίζει στη Νότια Ιταλία όπου ανακαλύπτει ότι οι νέοι φίλοι του βρίσκονται υπό τον έλεγχο της τοπικής μαφίας. Καθώς τα γεγονότα παίρνουν θανατηφόρα τροπή, ο ΜακΚολ ξέρει πως πρέπει να τα βάλει με τη μαφία για να τους προστατέψει. Ο Αντουάν Φουκουά στην πέμπτη του συνεργασία με τον Ουάσινγκτον, επιστρέφει για να κλείσει την τίμια τριλογία δράσης του.

Χελωνονιντζάκια: Μεταλλαγμένος Χαμός

(“Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem”, Τζεφ Ρόου, 1ω39λ)

Μετά από χρόνια απομόνωσης από τον κόσμο των ανθρώπων, τα Χελωνονιντζάκια κατάφεραν να κερδίσουν μέσα από τις ηρωικές τους πράξεις, τις καρδιές των Νεοϋορκέζων και να γίνουν αποδεκτοί ως κανονικοί έφηβοι. Αυτή τη φορά, με τη βοήθεια της νέας τους φίλης Έιπριλ Ο’Νιλ, θα κληθούν να αντιμετωπίσουν ένα μυστηριώδες συνδικάτο εγκλήματος, το οποίο σύντομα θα μετατραπεί σε στρατό μεταλλαγμένων. Περιπέτεια κινουμένων σχεδίων βασισμένη στο αγαπητό παιδικό σόου, η οποία έρχεται με πολύ δυνατό hype από το εξωτερικό με τα περισσότερα σχόλια να εστιάζουν στο ξεχωριστό αισθητικό κομμάτι της ταινίας.

Ο Δράκος

(Νίκος Κούνδουρος, 1ω43λ)

4 / 5

Ένας απλός τραπεζικός υπάλληλος διαπιστώνει καθώς ετοιμάζεται να περάσει μια μοναχική Πρωτοχρονιά στην Αθήνα, πως μοιάζει με έναν καταζητούμενο κακοποιό, τον αποκαλούμενο «Δράκο». Προσπαθώντας να ξεφύγει από την αστυνομία θα καταλήξει να έρθει σε επαφή με άτομα του υποκόσμου και σταδιακά βρίσκει ένα είδος απόδρασης. Κατά πόσο όμως αυτή η νέα του κατά λάθος ταυτότητα είναι ένας απλός ρόλος;

Ο Νίκος Κούνδουρος συνδέει αρχαιοελληνική τραγωδία και εξπρεσιονισμό καθώς τοποθετεί νουάρ αρχέτυπα μέσα στο πλαίσιο μιας μετεμφυλιακής Ελλάδας η οποία παραλυμένη αναζητά ταυτότητα. Ο Ντίνος Ηλιόπουλος πρωταγωνιστεί σε μια από τις καθοριστικές ταινίες της ιστορίας του ελληνικού σινεμά.

Το Χέρι Που Σκοτώνει

(“Shadow of a Doubt”, Άλφρεντ Χίτσκοκ, 1ω48λ)

Ένα νεαρό κορίτσι ενθουσιάζεται όταν ο αγαπημένος της θείος έρχεται να επισκεφθεί την οικογένεια σε μια ήσυχη πόλη της Καλιφόρνια, όμως σταδιακά αρχίζει να υποψιάζεται πως είναι στην πραγματικότητα κάποιος άλλος… πολύ επικίνδυνος. Κλασικός Χίτσκοκ με Τζόζεφ Κότεν.

Λέιντι Μπαγκ και Κατ Νουάρ: Ένα δίδυμο υπερηρώων είναι ερωτευμένο μεταξύ τους χωρίς να ξέρουν ο ένας την υπερηωική ταυτότητα της άλλης. Παιδική περιπέτεια κινουμένων σχεδίων.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα