Νέες ταινίες: Νέα φουρνιά “Αναλώσιμων” σε μια εβδομάδα χωρίς τον must τίτλο

Διαβάζεται σε 8'
Νέες ταινίες: Νέα φουρνιά “Αναλώσιμων” σε μια εβδομάδα χωρίς τον must τίτλο

Κάθε Πέμπτη ο Θοδωρής Δημητρόπουλος βλέπει και σχολιάζει τις νέες ταινίες στις αίθουσες.

Το box office συνεχίζει να κινείται σε υψηλά επίπεδα με το Οπενχάιμερ να γράφει ακόμα μεγάλα νούμερα και την “Καλόγρια ΙΙ” να ξεπερνά με ευκολία τα 110.000 εισιτήρια. Αλλά κυρίως, με την πολύ δυναμική είσοδο του τρίτου Πουαρώ του Κένεθ Μπράνα (και μακράν καλύτερο από αυτή τη σύγχρονη εκδοχή του ήρωα), καθώς το “Μυστήριο στη Βενετία” άνοιξε με 40.000 εισιτήρια, αρκετά πάνω από το “Έγκλημα στο Νείλο”, μια άξια επιτυχία για μια εξαιρετική περίπτωση καλού mainstream σινεμά.

Κι αυτά ενώ τόσο η “Barbie” όσο κι η “Ανατομία Μιας Πτώσης” συνεχίζουν να γράφουν καλούς μέσους όρους για ταινίες αρκετών εβδομάδων (κι η κάθε μία στο μέγεθός της φυσικά). Ο Χρυσός Φοίνικας φτάνει τα 35.000 εισιτήρια και το μπλοκμπάστερ της Γκέργουιγκ ξεπέρασε τα 450.000. Όλες οι προαναφερθείσες ταινίες, κάθε μία με το μέγεθός της και τον τρόπο της, είναι δείγμα ενός τοπίου που έχει ξαναβρεί την υγεία του.

Στον αντίποδα, το αχρείαστο (και κακό) σίκουελ “Γάμος αλά Ελληνικά 3” προσέλκυσε λιγότερους από 15.000 θεατές (σε 89 αίθουσες!) ανοίγοντας στην 4η θέση. Πραγματικά, ποιος ήταν καν ο λόγος. Από επανεκδόσεις, το “Oldboy” έγραψε 1.100 εισιτήρια με σχεδόν αποκλειστικά βραδινές προβολές.

Πάμε να δούμε τις νέες κυκλοφορίες, καθώς ετοιμαζόμαστε για τις Νύχτες Πρεμιέρας που έρχονται την επόμενη εβδομάδα.

Οι ταινίες της εβδομάδας:

Οι Αναλώσιμοι 4

(“Expend4bles”, Σκοτ Γουώ, 1ω43λ)

Η γνωστή ελίτ μισθοφόρων επιστρέφει για την 4η περιπέτεια, ενός franchise που ξεκίνησε με ένα απρόσμενα ψυχωμένο φιλμ πριν καταλήξει σε φτηνή παρωδία του εαυτού του με τα σίκουελ που ακολούθησαν. Για την 4η ταινία, μέρος της οποίας γυρίστηκε στη Θεσσαλονίκη, στρατολογήθηκε όμως ο Σκοτ Γουώ, σκηνοθέτης του τίμιου b-movie δράσης “Need for Speed”, ώστε να επιστρέψει το franchise στις ρίζες του, σκληρό και ακατάλληλο ξανά.

Στην ταινία, οι Αναλώσιμοι αποτελεούν την τελευταία γραμμή άμυνας του κόσμου, μια ομάδα που αναλαμβάνει δράση την ύστατη στιγμή για να σώσει την κατάσταση. Κι αυτή τη φορά, το στιλ και οι τακτικές τους  θα δώσουν νέο νόημα στη φράση «νέο αίμα». Πρωταγωνιστούν Συλβέστερ Σταλόνε, Τζέισον Στέιθαμ, Ντολφ Λούντγκρεν και Ράντι Κουτούρ, ενώ νέα entries στη σειρά είναι οι Τόνι Τζα, Άντι Γκαρσία, Μέγκαν Φοξ, κι ο 50 Cent.

Κάρμεν

 

(“Carmen”, Μπένζαμιν Μιλιπιέ, 1ω57λ)

2.5 / 5

Όχι ακριβώς καλό αλλά σίγουρα αξιοπερίεργο. Το φιλμ του Μπένζαμιν Μιλιπιέ, χορογράφου του “Black Swan” του Αρονόφσκι, φαντάζεται σχεδόν εξαρχής τη διάσημη όπερα “Κάρμεν” ως μια ιστορία απαγορευμένου πάθους που τελικά καταλήγει να μην έχει και πολλή σχέση με το αρχικό κείμενο πέρα από το βασικότερο ίσως δεσμό: Εκείνον της έμπνευσης.

Ο Μιλιπιέ φαντάζεται λοιπόν μια Κάρμεν που τρέχοντας να ξεύγει από τα μεξικάνικα καρτέλ περνάει τα σύνορα των ΗΠΑ, εκεί που συνοριοφύλακες την καταδιώκουν και παραλίγο τη συλλαμβάνουν. Ο Έινταν, μέλος της περιπολίας, την προστατεύει ενστικτωδώς με αποτέλεσμα το θάνατο ενός αστυνομικού – τότε η Κάρμεν κι ο Έινταν, κυνηγμένοι και ολοένα και πιο παθιασμένοι, θα αναζητήσουν διέξοδο προς το Λος Άντζελες.

Πρωταγωνιστεί ο Πολ Μέσκαλ, πιο βασανισμένος (και αταίριαστος) από ποτέ, δίπλα στη Μελίσα Μπαρέρα των “Scream” αλλά και του εκστατικού μιούζικαλ “In the Heights”. Εδώ η Μπαρέρα χορεύει και παθιάζεται χρησιμοποιώντας τόσο το σώμα της όσο και τη γλώσσα του σώματός της, καθώς στην οπερατική αφήγηση του φιλμ παρεμβάλλονται ακανόνιστα χορευτικά ιντερλούδια που κάνουν το αποτέλεσμα να φλερτάρει με το art project και το χορευτικό περφόρμανς.

Τη μουσική έχει γράψει ο Νίκολας Μπριτέλ (“Moonlight”, “Succession”) κι αυτό θα ήταν από μόνο του λόγος ενδιαφέροντος – δυστυχώς το “Carmen” ποτέ δεν γίνεται αρκετά συμπαγές ως φιλμικό αντικείμενο, και η κοιλιά του είναι εντυπωσιακή όταν αρχίζει να γίνεται σαφές πως η μουσική κι ο χορός αντικαθιστούν την αίσθηση αφηγηματικού μομέντουμ. Αλλά υπάρχει κάτι στο πάθος που διατρέχει το όλο εγχείρημα, και στην αυθεντικά ακατηγοριοποίητη υφή του, που του δίνει ένα ανεξάντλητο ενδιαφέρον. Ακόμα κι αν τον θεατή εν τέλει καταλήγει να τον εξαντλεί.

Ράδιο Μετρονόμ

(“Metronom”, Αλεξάντρου Μπελκ, 1ω33λ)

2.5 / 5

Στο Βουκουρέστι του 1972, η δεκαεπτάχρονη Άννα ονειρεύεται την αγάπη και την ελευθερία, αλλά προσγειώνεται απότομα στην πραγματικότητα όταν μαθαίνει πως ο φίλος της θα φύγει οριστικά από τη χώρα σε λίγες μέρες. Ένα βράδυ, στη διάρκεια ενός απελευθερωτικά μεθυστικού πάρτυ (μια βραδιά από εκείνες που μπορούν να σου θυμίσουν πως είμαστε ζωντανοί), η Άννα με την παρέα της αποφασίζουν να στείλουν γράμμα στο Metronom, το μουσικό πρόγραμμα που μεταδίδει το Radio Free Europe παράνομα στη Ρουμανία. Και την ίδια στιγμή, καλείται η ίδια να διαχειριστεί (έστω κι άτσαλα) τα συναισθήματά της για την επικείμενη αποχώρηση του φίλου της. Στο κατώφλι τους όμως θα εμφανιστεί η Σεκουριτάτε, η αστυνομία του καθεστώτος Τσαουσέσκου.

Το βραβείο σκηνοθεσίας του παράλληλου τμήματος Ένα Κάποιο Βλέμμα των περσινών Καννών είναι ένα πολύ ενδιαφέρον δομικά πείραμα αφήγησης, χωρισμένο αποφασιστικά σε δύο μέρη: Στο πρώτο είναι η έκσταση, η πίστη στην ιδέα μιας απελευθέρωσης μέσα σε έναν κλειστό, οριοθετημένο χώρο, ένα πάρτυ γεμάτο βλέμματα, χορό, παράνομα ραδιοκύματα και μουσικές των Doors, και μια αίσθηση πως τώρα, εδώ, κανείς δε μπορεί να μας ελέγξει. Το δεύτερο μέρος είναι η προσγείωση, η εισβολή του έξω κόσμου, το ξεφούσκωμα του ονείρου, καταγεγραμμένο με μια απορρυθμιστικά χαμηλότονη και σιωπηλή (στα όρια του mute) ματιά από τον Μπελκ, έναν σκηνοθέτη με προϋπηρεσία δίπλα στον Κριστιάν Μουντζίου και τον Κορνέλιου Πορουμπόιου.

Ο Μπελκ υπηρετεί το πιο στιλιζαρισμένο άκρο της παράδοσης του ρουμάνικου νέου κύματος, σκηνοθετώντας ένα φιλμ όπου ακόμα κι η έκσταση αποτυπώνεται συγκρατημένα. Με μια χροιά ξεθωριασμένων μεν, ζωντανών δε χρωμάτων, και ενός ακαδημαϊκού κάδρου, το φιλμ του παραπέμπει σε παρελθοντικό κειμήλιο, σαν μια κρυφή ιστορία από το καταπιεσμένο παρελθόν που αφηγείται μια μητέρα ή ένας πατέρας από την εποχή του καθεστώτος Τσαουσέσκου. Όμως αυτή η εντελώς χαμηλών τόνων προσωποκεντρική προσέγγιση χάνει περιέργως μεγάλο μέρος της δύναμής της όταν ο έξω κόσμος εισβάλει – όπως φυσικά και γνωρίζαμε πως θα συνέβαινε. Έτσι η ιστορία, ξεκομμένη σε δύο μέρη όπου το έναν δεν ενισχύει το άλλο, καταλήγει να μην πατά ούτε στη μία πλευρά ούτε στην άλλη φτάνοντας τελικά σε ένα απογοητευτικό φινάλε.

Το Βιβλίο των Θαυμάτων

 

(“Book of Wonders / La Chambre des Merveilles”, Λίζα Αζουέλος, 1ω34λ)

2 / 5

12χρονο αγόρι πέφτει σε κώμα ύστερα από ατύχημα, κι η μητέρα μου αποφασίζει να πραγματοποιήσει για λογαριασμό του, όλα του τα όνειρα. Κρατά ως οδηγό το ημερολόγιό του, όπου ο γιος της έχει περιγράψει τα 10 πράγματα που θα ήθελε να κάνει πριν το τέλος του κόσμου – το ένα μετά το άλλο, σαν κλιμακούμενης δυσκολίας αποστολές, η μητέρα θα προσπαθήσει να τα φέρει εις πέρας, επιστρέφοντας κάθε φορά στο προσκεφάλι του γιου της με κάποιο «λάφυρο». Βασισμένο στο μπεστ σέλερ του Ζουλιέν Σαντρέλ, το φιλμ δεν είναι πολλά παραπάνω από ένα ικανά γυρισμένο μελόδραμα βασισμένο σε μια εφετζίδικη gimmick ιδέα  που κι αυτή τελικά εξαντλείται. Περνάει η ώρα, αλλά η κατασκευή του όλου πράγματος φωνάζει από μακριά.

Κυκλοφορούν ακόμη

 

Γελώντας στο Αφγανιστάν: Ο Καρίμ Ασίρ, ο αφγανός Τσάρλι Τσάπλιν, ανάμεσα σε βόμβες και καταστροφές, δίνει παραστάσεις με μοναδικό όπλο το γέλιο, θέλοντας να αλλάξει τον κόσμο με την παντομίμα και το χιούμορ. Στις 15 Αυγούστου 2021 οι Ταλιμπάν εισβάλουν στην Καμπούλ και  απειλούν με θάνατο τον Καρίμ. Μια δύσκολη απόφαση φαίνεται αναπόφευκτη. Ντοκιμαντέρ της Αννέτας Παπαθανασίου.

 

Μάβκα: Το Ξωτικό του Δάσους: Η Μάβκα πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στην αγάπη και το καθήκον ώστε να προστατέψει την Καρδιά του Δάσους, βαθιά στα αχανή δάση της Ουκρανίας που αποτελούν σπίτι μυθικών πλασμάτων. Ουκρανική περιπέτεια κινουμένων σχεδίων.

After 5: Όλα Μετά: Ενώ το μέλλον του με την Τέσα παραμένει αβέβαιο, ο Χάρντιν ταξιδεύει στην Πορτογαλία για να επανορθώσει για το παρελθόν του, προτού μπορέσει να αναλάβει την απόλυτη δέσμευση μαζί της. Ελπίζουμε να τα καταφέρει! Τελευταίο κεφάλαιο ενός νεανικού αισθηματικού franchise που δεν παίρνουμε και όρκο πως είναι αληθινό κιόλας.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα