Οι ταινίες της εβδομάδας: Οσκαρικός Γουίλ Σμιθ ως πατέρας των αδελφών Γουίλιαμς, και φοβερός νέος Γκάι Ρίτσι
Κάθε Πέμπτη ο Θοδωρής Δημητρόπουλος βλέπει και σχολιάζει τις νέες ταινίες στις αίθουσες.
- 17 Φεβρουαρίου 2022 08:42
To box office σταμάτησε την πτωτική πορεία των τελευταίων εβδομάδων, όπως αναμενόταν χάρη στην κυκλοφορία του νέου Πουαρώ, “Έγκλημα στο Νείλο”. Η ταινία του Κένεθ Μπράνα έκανε συμπαθή για τα νέα δεδομένα εισιτήρια, φτάνοντας τις 30.000 – και πάλι όμως μακριά από τις εισπράξεις του προηγούμενου φιλμ, “Εγκλημα στο Όριαν Εξπρές”.
Η έτερη ταινία του Μπράνα, “Belfast“, διατηρήθηκε στο τοπ-10 αλλά χωρίς να έχει κάποιο ουσιαστικό bump από την ανακοίνωση των οσκαρικών υποψηφιοτήτων. Με σχεδόν 2.000 εισιτήρια τριημέρου, φτάνει τις 14.000 σύνολο χωρίς να φαίνεται να γίνεται ιδιαίτερο αντικείμενο συζήτησης.
Η έτερη μεγάλη κυκλοφορία της περασμένης εβδομάδας, το απρόσμενα καλό ρομ κομ “Παντρέψου Με”, κινήθηκε χαμηλά με 7.000 σε εισιτήρια σε 69 αίθουσες και παρά το θεωρητικά ιδανικό προγραμματισμό τις μέρες του Αγίου Βαλεντίνου. Μάλλον η παραδοσιακή ρομαντική κομεντί δεν θα επιστρέψει ακόμα, λοιπόν. (Καλή ταινία, ωστόσο.)
Οι κριτικές της εβδομάδας:
Η Μέθοδος των Γουίλιαμς
(“King Richard”, Ρεινάλντο Μάρκους Γκριν, 2ω24λ)
3 / 5
Ο Ρίτσαρντ Γουίλιαμς προπονεί τις δύο μικρές του κόρες, Βίνους και Σερίνα, με στόχο μια μέρα να εμφανιστούν στα μεγάλα επαγγελματικά τουρνουά τένις και να κατακτήσουν τον κόσμο. Το ταλέντο τους είναι δυσθεώρητο, αλλά κι οι τακτικές του Γουίλιαμς είναι εξίσου ανατρεπτικές. Βιογραφικό δράμα που μας οδηγεί πίσω από την επιτυχία των αδελφών Γουίλιαμς, δύο καριέρες που έχουν καθορίσει το μοντέρνο τένις, φτάνοντας εκεί που ξεκίνησαν όλα: Στο πώς ο πατέρας τους προσπάθησε και κατάφερε να τις καθοδηγήσει μέσα από διαδρομές ως τότε ανήκουστες, σε έναν επαγγελματικό χώρο όχι ακριβώς ανοιχτό.
Συμβατικό βιογραφικό δράμα που όμως διαθέτει χάρη στην εκτέλεση, ειδικά καθώς σταδιακά εστιάζει όλο και περισσότερο στην Βίνους λίγο πριν το πρώτο της μεγάλο παιχνίδι, σε σχέση με το πρώτο μισό που αφορά περισσότερο τον πατέρα Γουίλιαμς. Τα μικρά επεισόδια από τα οποία απαρτίζεται η ταινία ποικίλουν σε αίσθηση βαρύτητας (δεν έχουμε πάντα να κάνουμε με τεράστια αδιέξοδα και επικές δραματικές στιγμές) κάτι που της δίνει απαραίτητες ανάσες, την ώρα που η κάμερα του Ρόμπερτ Έλσγουιτ (“There Will Be Blood”) φροντίζει πάντα να κεντράρει το δράμα στα πρόσωπα και τις αντιδράσεις τους. Η Σανίγια Σίντνεϊ (ως Βίνους) είναι πολύ καλή, ο Γουίλ Σμιθ σε μια υπερφορτωμένη ερμηνεία είναι ωστόσο υποψήφιος για Όσκαρ. (Ένα από τα έξι για τα οποία προτείνεται η ταινία.)
Ένας Οργισμένος Άνδρας Εκδικείται
(“Wrath of Man”, Γκάι Ρίτσι, 1ω59λ)
3.5 / 5
Ο Η. είναι ένας μυστηριώδης άνδρας για τον οποίον κανείς δεν ξέρει πολλά, που θα βρεθεί να εργάζεται σε μια εταιρεία μεταφοράς χρηματαποστολών στο Λος Άντζελες. Ποιος είναι ο Η. και τι κάνει σε αυτή τη δουλειά; Το νήμα του μυστηρίου θα αρχίσει να ξετυλίγεται καθώς, κάθε φορά που το στόρι φτάνει σε μια αιματηρή κορύφωση, μεταφερόμαστε όλο και πιο πίσω ακολουθώντας κάθε φορά μια διαφορετική οπτική ώσπου όλα τα κομμάτια να μπουν στη θέση τους.
Ο Γκάι Ρίτσι αφήνει κατά μέρους τους εξυπνακισμούς τύπου “The Gentlemen” και θυμίζει πως μπορεί να είναι μάστορας ενός είδους ταινιών υποκόσμου χωρίς να χρειάζεται διαρκώς να κλείνει το μάτι στο θεατή ή να επιδίδεται σε ασκήσεις (κυνικού) ύφους. Το σενάριο εδώ (διασκευασμένο από ένα προ ετών γαλλικό φιλμ) είναι αρκετά δουλεμένο ώστε να μη μοιάζει ποτέ με αγγαρεία, ο Τζέισον Στέιθαμ είναι στο στοιχείο του παίζοντας τον οργισμένο άνδρα (που εκδικείται) του τίτλου, κι ο Ρίτσι καδράρει τα συμβάντα με αρκετή σοβαρότητα, πειθώ και οργή ώστε μέσα στην όλη της δράση η ταινία να διαθέτει περιέργως και στιβαρό συναισθηματικό κέντρο βάρους.
Η τελευταία πράξη αποτελεί ιδανική αιματηρή κορύφωση, σε ένα περιπετειώδες θρίλερ που σέβεται τον θεατή του, είναι φτιαγμένο με τεχνική και φροντίδα και διαθέτει ένα αθόρυβα θριαμβευτικό καστ – από τον νεκραναστημένο Τζος Χάρτνετ μέχρι τον φοβερό Χολτ ΜακΚαλάνι του “Mindhunter” κι από τον Post Malone(!) σε είδος χαρακτήρα που γεννήθηκε για να παίξει μέχρι τον Σκοτ Ίστγουντ επιτέλους σωστά χρησιμοποιημένο. Δεν είναι ακριβώς και “Ένταση” (τι είναι “Ένταση”, εξάλλου), όμως με την ωμή δράση, την υπόγεια τραγικότητα και μια φανταστική σεκάνς μακελειού, το φιλμ μπαίνει άκοπα ανάμεσα στα καλύτερα σύγχρονα Λος Άντζελες αστυνομικά θρίλερ.
Uncharted
(Ρούμπεν Φλάισερ, 1ω56λ)
1 / 5
Νεαρός κλέφτης και έμπειρος κυνηγός θησαυρών συμμαχούν στην αναζήτηση του μεγαλύτερου θησαυρού που δεν βρέθηκε ποτέ. Και στην διαδρομή, ο νεαρός ελπίζει πως θα μπορέσει να βρει τα ίχνη του χαμένου μεγαλύτερου αδερφού του. Κινηματογραφική μεταφορά του γνωστού βιντεοπαιχνιδιού “Uncharted”, με τον σκηνοθέτη του “Gangster Squad” να επιμελείται ενός αισθητικά άνευρου φιλμ που αντί πλοκής διαθέτει μια σειρά από επαναλαμβανόμενα κομμάτια γρίφων που ο Ιντιάνα Τζόουνς θα ντρεπόταν να αντικρίσει. Μηδενική αίσθηση κρεσέντου και έλλειψη ιδεών, με Τομ Χόλαντ να προσπαθεί αλλά να μη μπορεί στον πρωταγωνιστικό ρόλο και τον Μαρκ Γουόλμπεργκ να υπνοβατεί δίπλα του.
Κυκλοφορούν ακόμα
Φύλακας Αδερφός: Μαθητής στην ορεινή Τουρκία προσπαθεί να βοηθήσει φίλο του που αρρωσταίνει, όμως κανείς μεγαλύτερος δε μοιάζει να συμμερίζεται την αγωνία του. Βραβείο Ένωσης Κριτικών στο περσινό Φεστιβάλ Βερολίνου.
Τα Μυστικά της Αδερφής Μου: Εφηβικό δράμα από την Αίγυπτο για την καθημερινότητα μιας νεαρής κοπέλας που μοιράζεται ανάμεσα στον συντηρητικό κοινωνικό της περίγυρο και τον online κόσμο όπου νιώθει πιο ελεύθερη.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.