Δωρεάν στην πόλη αυτό το Σαββατοκύριακο: 10 προτάσεις χωρίς είσοδο 7 – 9/4
Δωρεάν εκθέσεις, εκδηλώσεις και ποικίλες ευκαιρίες για δωρεάν ψυχαγωγία αυτό το Σαββατοκύριακο.
- 07 Απριλίου 2023 07:00
Δέκα ευκαιρίες για να περάσουμε τον χρόνο μας στην πόλη, εντελώς δωρεάν.
Εκθέσεις τέχνης και όμορφες εκδηλώσεις για να περάσουμε ποιοτικές στιγμές με φίλους, με τα παιδιά και με τον …εαυτό μας, πραγματοποιούνται με ελεύθερη είσοδο από διάφορους πολιτιστικούς οργανισμούς και φορείς, και δίνουν την ευκαιρία να βγούμε από το σπίτι, χωρίς να ξοδέψουμε ούτε… ευρώ.
Τι μπορείς να κάνεις for free την Παρασκευή 7 Απριλίου και το Σαββατοκύριακο 8-9 Απριλίου;
Petit Plan: Americana III
Το Petit Plan: Americana, που πρωτοπαρουσίασε το 2021 η Ελληνοαμερικανική Ένωση, επιστρέφει για 3η χρονιά, από 5-7 Απριλίου 2023, με ένα ξεχωριστό αφιέρωμα 3 ημερών σε ταινίες που έχουν διακριθεί από την Ακαδημία Κινηματογράφου των ΗΠΑ. Μερικές από τις καλύτερες ταινίες μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ αλλά και κινουμένων σχεδίων στην ιστορία των Όσκαρ θα προβληθούν στο Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης με ελεύθερη είσοδο, με ειδικούς καλεσμένους που θα προλογίσουν τα προγράμματα ταινιών.
Παρασκευή 7/4/2023, 19:00 – Ταινίες Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους
- Σαββατοκύριακα / Weekends (Trevor Jimenez, 2017, 15’)
Η ιστορία ενός νεαρού αγοριού που αναγκάζεται να πηγαίνει πέρα δώθε στα σπίτια των πρόσφατα χωρισμένων γονιών του. *Προτεινόμενη για Όσκαρ.
- Γεύμα / Feast (Patrick Osborne, 2014)
Η ζωή ενός άντρα όπως την βλέπουμε μέσα από τα γεύματα που δίνει στον σκύλο του, Γουίνστον. *Βραβείο Όσκαρ.
- Kapaemahu (Hinaleimoana Wong-Kalu, Joe Wilson, Dean Hamer, 2020, 9’)
Πριν πολύ καιρό 4 όντα που αποτελούνται από αρσενικά αλλά και θηλυκά πνεύματα έφεραν τις τέχνες της ίασης από την Αϊτή στην Χαβάη και διαπότισαν με τη δύναμή τους 4 πέτρες. Αυτές οι πέτρες βρίσκονται ακόμη στην παραλία Waikiki, αλλά η πραγματική τους ιστορία παρέμενε άγνωστη, μέχρι σήμερα.*Προτεινόμενη για Όσκαρ.
- Ο φύλακας του φράγματος / The dam keeper (Robert Kondo – Tsutsumi, 2014, 18’)
Ένα μικρό γουρουνάκι, που προστατεύει την πόλη του από ένα σύννεφο ρύπανσης με το φράγμα του ανεμόμυλου του, υποφέρει στα χέρια ενός αχάριστου πλήθους και είναι θύμα bullying στο σχολείο. Όταν έρχεται ένα νέο παιδί, τα πράγματα αρχίζουν να αλλάζουν.*Προτεινόμενη για Όσκαρ.
- Ο κόσμος του αύριο / World of tomorrow ( Don Hertzfeldt, 2015, 17’)
Ένα κοριτσάκι ταξιδεύει στο μακρινό μέλλον της.*Προτεινόμενη για Όσκαρ.
- Αγαπητό μπάσκετ / Dear Basketball (Glen Keane, 2017, 6’)
Bασισμένο σε ποίημα που έγραψε ο Κόμπι Μπράιαντ με θέμα την αγάπη του για το μπάσκετ. *Βραβείο Όσκαρ.
- Pearl (Patrick Osborne, 2016, 6’)
Ένα λυρικό road trip ενός πατέρα και της κόρης του. *Προτεινόμενη για Όσκαρ.
‘Psaroloco” – Παιδικό και εφηβικό διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου
Το Psaroloco παιδικό και εφηβικό διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου επιστρέφει το Σάββατο 8 και την Κυριακή 9 Απριλίου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με ελεύθερη είσοδο με στόχο να προσεγγίσει, να συνδέσει και να εμπνεύσει ακόμα περισσότερα παιδιά με εκπληκτικές κινηματογραφικές εμπειρίες.
Προσφέρει ένα ποικιλόμορφο, ανεξάρτητο και πλουραλιστικό πρόγραμμα ενισχύοντας την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης, του διαπολιτισμικού διαλόγου, της κοινωνικής ένταξης και της ενσυναίσθησης.
Με υψηλού επιπέδου δημιουργικές ταινίες μικρού μήκους όλων των ειδών: κινούμενο σχέδιο, ντοκιμαντέρ, μυθοπλασία από όλο τον κόσμο που ενθαρρύνουν τη συμπερίληψη, την ισότητα, τη διαφορετικότητα, την οικολογική συνείδηση τα νέα μέσα και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Με ταινίες που συμμετείχαν ή απέσπασαν διακρίσεις στα μεγαλύτερα παγκόσμια φεστιβάλ ( Εmmy Awards, Annecy, Clermont- Ferrand, Βerlinale κ. α) με υποψηφιότητες στα Όσκαρ, στα βραβεία Cesar που κάνουν πρεμιέρα στην Ελλάδα.
Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα των εκδηλώσεων εδώ.
Κολάζ πέρα από τη γραμμική σκέψη
Η FokiaNou Art Space παρουσιάζει την ομαδική έκθεση “Collage Remix 2” σε επιμέλεια του Παναγιώτη Βούλγαρη και της Mary Cox. Πρόκειται για την συνέχεια της έκθεσης με θέμα το κολάζ, που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στη FokiaNou την Άνοιξη του 2022.
Σε αυτό το δεύτερο μέρος της έκθεσης δεκαεπτά καλλιτέχνες προσκλήθηκαν να εκθέσουν τα νέα τους έργα κολάζ, αξιοποιώντας μια πληθώρα υλικών, από χαρτί και περιοδικά μέχρι διάφορα αντικείμενα ή ακόμη και φυτά, σε συνδυασμό με σχέδιο, ζωγραφική και φωτογραφία για τη δημιουργία τους, καθώς και την τεχνολογία για ψηφιακά έργα.
Λόγω των αντιθέσεων που εφαρμόζονται στο κολάζ, το μέσο έχει μια ιδιαίτερη δυνατότητα να αποφεύγει τόσο τη γραμμική σκέψη όσο και τις παραδοσιακές δυαδικές διχοτομήσεις, περιγράφοντας συγχρόνως τον κόσμο με έναν διευρυμένο και πολύπλευρο τρόπο. Δεν είναι μικρό κατόρθωμα για ένα δημοκρατικό και φαινομενικά απλής τεχνικής μέσο, προσιτό στους περισσότερους ανθρώπους, να αποκαλύπτει και να αποκαλύπτεται τόσο έντονα, αποτυπώνοντας με διαύγεια την εποχή μας.
Συμμετέχουν: Nola Abboud, Ines Benaki, Παναγιώτης Βούλγαρης, Piyi Wong, Κυβέλη Ζαχαρίου, Μαρία Καρασαββίδου, Mary Cox, Έλενα Κυρκιλή, Annette Luycx, Αλέξανδρος Μαυρόγιαννης, Λίνα Μπέμπη, Δέσποινα Πανταζή, Caroline Pradal, Παναγιώτης Φερεντίνος, Κωνσταντίνα Χαλκιά, Μαρκ Χατζηπατέρας, Νικόλαος Α. Χούτος.
“Αποκόμματα” του Γιώργου Γύζη
Στην ΕΝΙΑ Gallery παρουσιάζεται η ατομική έκθεση του Γιώργου Γύζη με τίτλο “Αποκόμματα”.
Η θεματική των ζωγραφικών έργων με τίτλο “Αποκόμματα” ανασύρει φωτογραφίες και άρθρα που έχουν αντληθεί από παλιές εφημερίδες. Κατόπιν έρευνας, τα ευρήματα που παρουσιάζονται επικεντρώνονται σε θέματα που αφορούν κοινωνικά και πολιτισμικά ζητήματα του 20ου αιώνα. Κατά τη μεταφορά τους στη ζωγραφική επιφάνεια, στο χαρτί, διατηρούν τα στοιχεία της παλαιότητας τους και αποτυπώνονται πιστά σε μεγέθυνση. Τα τυπογραφικά λάθη και η φθορά που έχουν υποστεί, γίνονται αντικείμενο μελέτης για μία ζωγραφική πρακτική που αφηγείται τη φθορά του χρόνου.
Τα έργα που εκτίθενται συγκλίνουν θεματικά προς την σταδιακή μεταμόρφωση του αστικού τοπίου κατά την περίοδο του εκσυγχρονισμού, αλλά και των μεγάλων κοινωνικοπολιτικών μετασχηματισμών. Από τα τέλη της δεκαετίας του 30’ μέχρι και τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης, ο δημοσιογραφικός κόσμος παρακολουθεί με ανησυχία το ζήτημα της αύξησης του πληθυσμού, τη λύση της αντιπαροχής, την ανεξέλεγκτη ρυμοτομία των πόλεων, την ανάγκη της σωστής παιδείας, την προστασία του περιβάλλοντος.
Ξεχασμένες ειδησεογραφίες και φωτογραφίες-ντοκουμέντα, με την όψη εικαστικού έργου αναδύονται μέσα από αρχεία για να προκαλέσουν συναισθήματα. Σκέψεις γραμμένες στην καθαρεύουσα μοιάζουν πολύ μακρινές, εκφράζουν έναν κόσμο που δεν υπάρχει πια. Αλλά η ουσία και η διαχρονικότητά τους σκιαγραφούν το αστικό περιβάλλον του οποίου είμαστε μέρος και εμείς σήμερα.
Πληροφορίες εδώ.
“Μετεωρολογία του Κόσμου”
Στην αίθουσα τέχνης Ρεβέκκα Καμχή παρουσιάζεται η ατομική έκθεση του Ζήση Μπλιάτκα με τίτλο ‘Μετεωρολογία του Κόσμου‘.
Ο κόσμος στον οποίο εργάζεται ο Ζήσης Μπλιάτκας είναι αγροτικός. Η ύπαιθρος είναι ο χώρος που συναντά τα θέματά του και έτσι η ζωγραφική του τοποθετείται σε έναν ευρύ χώρο, έναν απέραντο κάμπο. Οι εικόνες του είναι τα τοπία που έχει γύρω του, η εξοχή και η παραγωγική γη. Εκεί, ο καλλιτέχνης εντοπίζει ευτελείς κατασκευές (κυματοθραύστες, χαρταετούς, ηλιακούς θερμοσίφωνες).
Η ατελής μορφή τους και η εν δυνάμει ικανότητα τους να λειτουργούν, τα μετατρέπει σε αφηγηματικά οχήματα, σχεδίες με τις οποίες μπορεί κανείς να επισκεφτεί τον εξωτερικό κόσμο. Καθώς η στατικότητα της ζωγραφικής επιφάνειας διατηρεί τα πράγματα σε αιώρηση, αποτελεί το κατάλληλο μέσο για να εξιστορηθούν προσωπικοί μύθοι που κατ’ επέκταση επιστρέφουν στο συλλογικό φαντασιακό ρεύμα.
Εγκαίνια: Πέμπτη 6 Απριλίου 2023, 19:00 / Ώρες λειτουργίας: Τετάρτη-Παρασκευή, 12:00-18:00.
“Η μνήμη του βουνού” – Εγκατάσταση μνημειακού χαρακτήρα με θέμα τον ελληνικό εμφύλιο
Στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών εγκαινιάζεται η πρώτη ατομική έκθεση της Μάγιας Παπακώστα με τίτλο: “Η μνήμη του βουνού”.
Μέσα από μια εγκατάσταση μνημειακού χαρακτήρα η εικαστικός αποτολμά να αναμετρηθεί με ένα ευαίσθητο θέμα της σύγχρονης ιστορίας, τον ελληνικό εμφύλιο πόλεμο (1946-49). Αποφεύγοντας τον διδακτισμό, την ηθικολογία και τη μονοδιάστατη αφήγηση, παρουσιάζει μια πολυμεσική εγκατάσταση που αποτελείται από γλυπτά, χαρακτικά, σχέδια, ευρεθέντα αντικείμενα, κείμενο και ήχο.
Στο κείμενο του ιστορικού της τέχνης Χριστόφορου Μαρίνου που συνοδεύει την έκθεση, αναγράφονται μεταξύ των άλλων τα εξής: “Η εγκατάσταση της Παπακώστα χαρακτηρίζεται από οικονομία, ισορροπία και μια αξιοθαύμαστη συνοχή. Οι τρεις μεταλλικές κατασκευές που παραπέμπουν σε ορεινούς σχηματισμούς συνδυάζουν το διαπερατό με το κλειστό, το στερεό με το διαφανές, το σχηματικό και ασάλευτο (το βουνό) με το ονειρικό και ροϊκό (το νερό). […]
Πληροφορίες εδώ.
Betta K. έκθεση “Through my eyes” στο Παλλάς
Τη δεύτερη ατομική της έκθεση παρουσιάζει η ζωγράφος Κριστιάννα Μπέτα (Betta K,) με τίτλο “Through my eyes“. Ο χώρος που θα φιλοξενήσει τα έργα της είναι το Foyer του Θεάτρου Παλλάς.
Μια έκθεση με έργα γεμάτα χρώμα και φως, με εικόνες που περνούν μέσα από τα μάτια της Betta K. Η Κριστιάννα Μπέτα – BettaK. ζει και εργάζεται στο Λονδίνο. Σπούδασε Νομική, αλλά γρήγορα την κέρδισε η τέχνη. Όπως λέει η ίδια: “Μεγαλύτερη πηγή έμπνευσής μου, αποτελεί η μουσική. Μέσα από την τέχνη μου, θέλω να αποτυπώνω μελωδίες σε πίνακες. Η τέχνη είναι πολυδιάστατη. Έχει να κάνει με το να χρησιμοποιούμε όσες περισσότερες αισθήσεις μπορούμε. Αυτό προσπαθώ να μεταδίδω και εγώ μέσα από τα έργα μου“.
Την Κριστιάνα Μπέτα υποδέχθηκε το πρωί της Δευτέρας (03/04) στο πλατό του “Πρωινού” ο Γιώργος Λιάγκας. Η νεαρή καλλιτέχνις με αφορμή την παρουσίαση της δεύτερης ατομικής της έκθεσης με τίτλο “Through my eyes” στο Foyer του Θεάτρου Παλλάς μίλησε στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1 για το πώς μπήκε στη ζωή της η τέχνη της ζωγραφικής, τις πηγές έμπνευσής της, αλλά και τη διάσημη μητέρα της, αφού είναι κόρη της Νατάσας Θεοδωρίδου.
Μανώλης Χάρος έκθεση “Διονύσιος Σολωμός…δύο…
Η Γεννάδειος Βιβλιοθήκη της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα παρουσιάζει έκθεση με τίτλο “Διονύσιος Σολωμός…δύο φλόγες…Μανώλης Χάρος” στην Πτέρυγα Μακρυγιάννη, σε επιμέλεια της Διευθύντριας της Βιβλιοθήκης Μαρίας Γεωργοπούλου και του Σίμου Ζένιου, Δρ. Συγκριτικής Λογοτεχνίας και Αναπληρωτή Διευθυντή στο Κέντρο του Ιδρύματος Σταύρος. Νιάρχος για τη Μελέτη του Ελληνικού Πολιτισμού στο UCLA.
Τα εικαστικά έργα του Μανώλη Χάρου και η επιλογή και παρουσίαση κειμένων που εκδίδονται με χαρακτικά σε σύγχρονες βιβλιοφιλικές εκδόσεις (artist book), καθώς και έργα μικτών τεχνικών σε μεγάλες διαστάσεις, προσκαλούν το κοινό να επισκεφτεί και να ξανασκεφτεί το νεανικό έργο του Δ. Σολωμού. Ειδικότερα τον Διάλογο και μια σειρά λυρικών ποιημάτων της πρώιμης περιόδου. Τα έργα αυτά έχουν τύχει εκτενούς σχολιασμού, κυρίως ως τεκμήρια των γλωσσικών ιδεών και των “χρόνων μαθητείας” του Σολωμού.
Το εικαστικό κομμάτι της έκθεσης, έργο του Μανώλη Χάρου, πλαισιώνεται με χειρόγραφα του Σολωμού και με σπάνιες εκδόσεις και υλικό (έντυπα βιβλία, περιοδικός τύπος, επιστολές, μεταφράσεις) από τις συλλογές της Γενναδείου Βιβλιοθήκης, της Εθνικής Βιβλιοθήκης, της Ακαδημίας Αθηνών και του Μουσείου Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων για το σολωμικό έργο, την ποίηση του επαναστατημένου ελληνισμού και τις έριδες για τη γλώσσα.
Σκοπός της έκθεσης είναι αφενός να εντάξει τα έργα αυτά στα ευρύτερα καλλιτεχνικά και πνευματικά περικείμενα της εποχής και αφετέρου να προτείνει μια νέα ανάγνωση των θεματικών της επανάστασης, της ατομικής καλλιτεχνικής δημιουργίας και της δημιουργίας νέων συλλογικοτήτων. Προβάλλει με τον τρόπο αυτό τον Σολωμό, ήδη από τα πρώτα του χρόνια μετά την επιστροφή στη Ζάκυνθο, ως ένα μείζονα ποιητή της Εποχής των Επαναστάσεων, δημιουργώντας ένα διάλογο με τα σύγχρονα εικαστικά δρώμενα και προβληματισμούς.
Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 20 Ιουνίου 2023, στις 7.00 μ.μ., διάλεξη του Σίμου Ζένιου με τίτλο “Η ποίηση και τα κοινά (της): Εντάσσοντας τον Σολωμό στην Εποχή των Επαναστάσεων”, στο αμφιθέατρο της Αμερικανικής Σχολής Cotsen Hall (Αναπήρων Πολέμου 9, Κολωνάκι).
Βασίλης Σίμος: “Μια ματιά πίσω. Έργα 1954-2014”
Η έκθεση του Βασίλη Σίμου με τίτλο “Μια ματιά πίσω” έχει αναδρομικό χαρακτήρα και περιλαμβάνει μια επιλογή έργων του Λαμιώτη ζωγράφου από το 1954 έως το 2014. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το 1985. Η έκθεση “Μια ματιά πίσω” επανασυστήνει στο αθηναϊκό κοινό έναν σημαντικό ζωγράφο της δεκαετίας του ’60, ο οποίος άφησε το δικό του στίγμα στην πόλη όπου έζησε και έδρασε.
Η ζωγραφική του Βασίλη Σίμου (1934-2014) είναι ένα ιδιαίτερο αμάλγαμα που συνδυάζει ρεαλισμό, εξπρεσιονισμό και αφαίρεση. Το έργο του είναι βαθιά ανθρωποκεντρικό και η θεματολογία εντυπωσιακά αμετάβλητη: βασικός της άξονας είναι η αγροτική ζωή και το ελληνικό τοπίο. Αν θέλαμε να αναζητήσουμε την καταγωγή της εικονογραφίας του, θα έπρεπε να ανατρέξουμε στους Έλληνες υπαιθριστές, οι οποίοι θα επιχειρήσουν να αποτυπώσουν την ιδιαιτερότητα του ελληνικού φωτός. Επιπλέον, θα έπρεπε να λάβουμε υπόψη μας το προαφαιρετικό έργο του συντοπίτη του Αλέκου Κοντόπουλου, με τον οποίο μοιράζεται παρόμοια χρωματική γκάμα. Δεν θα μπορούσαμε να αγνοήσουμε τα “Καπνοχώραφα” του Καρδιτσιώτη Δημήτρη Γιολδάση, καθώς και πολλούς ακόμη Έλληνες ζωγράφους που καταπιάστηκαν με τη φύση και το ελληνικό ύπαιθρο: ενδεικτικά αναφέρουμε την “Επιστροφή στο χωριό” του Θεόφραστου Τριανταφυλλίδη και το “Πότισμα των ζώων” του Βάσου Γερμενή. Κατά κάποιον τρόπο ο Σίμος παίρνει τη σκυτάλη από αυτούς τους ζωγράφους, συνεχίζοντας το όραμά τους.
Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων: Ηρακλειδών 66 και Θεσσαλονίκης – Θησείο. Τηλ: 210 3452150 | www.opanda.gr.
Εύθραυστες Συνδέσεις στην Bernier/Eliades
Η Γκαλερί Bernier/Eliades παρουσιάζει την ατομική έκθεση Brittle Connections (Εύθραυστες Συνδέσεις), της Λίλλιαν Λυκιαρδοπούλου.
Η Λίλλιαν Λυκιαρδοπούλου είναι απόφοιτος της ΑΣΚΤ με MFA από το Yale University και τα έργα της έχουν εκτεθεί στην Νέα Υόρκη, την Ιταλία και την Νότια Κόρεα. H έκθεσή της Brittle Connections είναι η δεύτερη ατομική της στην Αθήνα και η πρώτη της με την γκαλερί Bernier/Eliades.
Στην έκθεση αυτή, η καλλιτέχνιδα θα παρουσιάσει μια σειρά από επιτοίχια κεραμικά γλυπτά και μία σειρά από γλυπτά στο χώρο, σε χρωματισμένο πηλό και πορσελάνη. Τα έργα της Λυκιαρδοπούλου μαρτυρούν την προσωπική της εξερεύνηση πάνω στις δυνατότητες του υλικού της, όπως και την θεματολογία της, την οποία αντλεί από το αστικό τοπίο και τον προσωπικό της βίο.
Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις