Δωρεάν στην πόλη τη Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου – 4 εκδηλώσεις χωρίς είσοδο
Διαβάζεται σε 6'Προτάσεις και εκδηλώσεις με δωρεάν είσοδο και ευκαιρίες για βόλτες στην Αθήνα χωρίς πορτοφόλι τη Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου.
- 19 Φεβρουαρίου 2024 06:42
Ενδιαφέρουσες δωρεάν βόλτες τη Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου σε ποικίλες εκδηλώσεις και εικαστικά δρώμενα, που πραγματοποιούνται στην Αθήνα από πολιτιστικούς οργανισμούς, γκαλερί και φορείς.
Προτάσεις που σου… “ανοίγουν την όρεξη” και δίνουν το έναυσμα στο κοινό που αγαπά τον πολιτισμό, να ψυχαγωγηθεί με ελεύθερη είσοδο.
Δωρεάν εκδήλωση για την ποιητική συλλογή “Θρυαλλίς” στο Θέατρο Άττις
Οι Εκδόσεις Κέδρος και η Ομάδα Σημείο Μηδέν μας προσκαλούν στην εκδήλωση για την ποιητική συλλογή της “Θρυαλλίς” της Ελισάβετ Ιγγλίζ. Η εκδήλωση πραγματοποιείται τη Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2024, στις 20.00 στο Θέατρο Άττις-Νέος Χώρος.
Απαγγέλουν οι ηθοποιοί: Μπάμπης Αλεφάντης, Έβελυν Ασουάντ, Κωνσταντίνος Γώγουλος, Έλλη Ιγγλίζ, Ελπινίκη Μαραπίδη, Άννα Μαρκά-Μπονισέλ, Ρόζυ Μονάκη, Ντίνος Παπαγεωργίου, Γιάννης Σανιδάς. Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο συγγραφέας Σάββας Μιχαήλ και ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Σάββας Στρούμπος.
13ο Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων με δωρεάν είσοδο
To Ινστιτούτο Θερβάντες της Αθήνας σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Ισπανίας, την Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Sólo Teatro παρουσιάζει το 13ο Ιβηροαμερικανικό Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων. Το φεστιβάλ πραγματοποιείται με δώρεάν είσοδο από τις 19 Φεβρουαρίου έως 11 Μαρτίου 2024 στο Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.
Για 13η χρονιά, το Φεστιβάλ επιστρέφει με σειρά έργων που στρέφονται γύρω από επίκαιρα κοινωνικά ζητήματα, αιχμηρά ερωτήματα και βαθιά συναισθηματικά διλήμματα, υπό τη διεύθυνση Ελλήνων σκηνοθετών και με την συμμετοχή Ελλήνων ηθοποιών. Τα φετινά έργα είναι Το βλέμμα του άλλου της Μαρία Σαν Μιγκέλ, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μάρκελλου, Chamaco του Άβελ Γκονσάλες, σε σκηνοθεσία Σταύρου Ράγια, Οι προθέσεις της Άινα ντε Κος, σε σκηνοθεσία Ιωάννας Νιάχα και Smiley 2, Μετά τον έρωτα του Γκιλιέμ Κλούα iσκηνοθεσία των Μίνωα Θεοχάρη και Δημήτρη Μακαλιά.
Φέτος θα παρακολουθήσουν τo αναλόγια των έργων τους η Μαρία Σαν Μιγκέλ και ο Άβελ Γκονσάλες Μέλο και στη συνέχεια θα συζητήσουν με το κοινό.
Τη Δευτέρα 19/02, 18:00
“Το βλέμμα του άλλου” της Μαρία Σαν Μιγκέλ. Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ. Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μάρκελλος. Διαβάζουν οι ηθοποιοί: Ελένη Στεργίου, Ιωάννα Τζίκα, Γιάννης Μαστρογιάννης. Μια αίθουσα στη φυλακή. Τρία πρόσωπα: η διαμεσολαβήτρια, το θύμα και ο δράστης. Υπάρχουν περισσότερα πράγματα που μας ενώνουν με τους άλλους ή που μας χωρίζουν από αυτούς; Με αφορμή την επιστολή που κυκλοφόρησε στα τέλη του 2010, από τη φυλακή Nanclares de la Oca από πρώην μέλη της ETA που κρατούνταν εκεί…
“Κενό Μνήμης” – Δωρεάν στον εκθεσιακό χώρο του ΡΟΜΑΝΤΣΟ
Ο μη κερδοσκοπικός διεθνής κοινωνικός φορέας Σύγχρονης Τέχνης και Πολιτισμού “ΚROMA”, εγκαινιάζει το Σάββατο 17 Φεβρουαρίου 2024 στις 7 το απόγευμα, την ομαδική έκθεση 18 καλλιτεχνών “Κενό Μνήμης” στον εκθεσιακό χώρο του ΡΟΜΑΝΤΣΟ, το ιστορικό κτήριο του ομώνυμου περιοδικού (οδός Αναξαγόρα 3-5).
“Ως κενό μνήμης ορίζεται η απώλεια μνήμης, προκαλούμενη από διάφορες αιτίες. Έντονο ψυχολογικό σοκ, υπερκατανάλωση ουσιών ή γήρανση μπορούν να προκαλέσουν λήθη, μια λήθη που παρατηρείται έντονα επίσης σε συλλογικό επίπεδο στη σύγχρονη εποχή.
Δέκα οκτώ καλλιτέχνες εμπνέονται από το φαινόμενο του “blackout” και γίνονται παρατηρητές μίας κοινωνίας η οποία επιβιώνει μέσα από τη λήθη, παροδική ή μόνιμη. Έννοιες και σύμβολα του παρελθόντος διεκδικούν επίμονα χώρο, ως παρωχημένες δηλώσεις, εμμονές, αλλά και μέσο εγκλωβισμού· του Εαυτού, και του Άλλου. Ταυτόχρονα, η απώλεια μνήμης παρουσιάζεται ως ζητούμενο, σε έναν κόσμο όπου το άτομο αδυνατεί να βρει τη θέση του και να υψώσει το ανάστημά του απέναντι στα συστήματα και τις ιδέες που το καταδυναστεύουν.
Μέσα από αυτή τη διαφορετική καταγραφή ιστορικών γεγονότων, εθνικών αφηγημάτων, και ταξικών διαφορών, οι καλλιτέχνες ανακαλούν βιώματα βαθιά ριζωμένα στην ελληνική κοινωνία, καλώντας μας να εξερευνήσουμε τη χρησιμότητα και την λειτουργία τους στο σήμερα, αλλά και την προσωπική σχέση του καθενός μας μαζί τους. Τα υλικά που μετέρχονται, άλλοτε εύθραυστα και φευγαλέα, άλλοτε σκληρά και συμπαγή, εντάσσονται οργανικά σε αυτόν το διάλογο, πάνω στις έννοιες της μνήμης, της ταυτότητας, του παρελθόντος και της ατομικής και συλλογικής ελευθερίας.”
Μαντάμ Μποβαρί: Συζήτηση – Αφιέρωμα στο βιβλίο του Γκιστάβ Φλομπέρ
Το βιβλιοπωλείο Επί Λέξει, οι εκδόσεις Ψυχογιός και η διαδικτυακή πύλη για το βιβλίο Bookpress μας προσκαλούν σε συζήτηση-αφιέρωμα στη Μαντάμ Μποβαρί – με αφορμή την επανέκδοση σε νέα μετάφραση του αριστουργήματος του Γκιστάβ Φλομπέρ στο χώρο του βιβλιοπωλείου.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν η μεταφράστριά του Ρίτα Κολαΐτη και η συγγραφέας Αλεξάνδρα Κ*, ενώ τη συζήτηση συντονίζει ο Κώστας Κατσουλάρης.
Το βιβλίο «Μαντάμ Μποβαρί»
Μια νέα γυναίκα στη βόρεια Γαλλία ονειρεύεται να ξεφύγει από το οικογενειακό της περιβάλλον, να βρει τον άνδρα της ζωής της και να κάνουν μαζί τη μεγάλη ζωή, στα μεγάλα σαλόνια. Τα όνειρά της θρέφονται από τα ρομαντικά μυθιστορήματα που της κρατούν συντροφιά. Το όνομά της: Έμμα Ρουό. Είναι καλοαναθρεμμένη, κομψή, ντύνεται με περισσή φροντίδα και προσέχει την εμφάνισή της. Το όνειρό της φαίνεται να γίνεται πραγματικότητα όταν εμφανίζεται μπροστά της ο επαρχιακός γιατρός Σαρλ Μποβαρί, ο οποίος σαγηνεύεται από την ομορφιά της.
Όταν αποδεσμευθεί από έναν στενόχωρο γάμο, χάρη στην εύνοια της τύχης (ή σε κατάρα;), ο Σαρλ θα ζητήσει την Έμμα από τον πατέρα της. Ο γάμος αναγεννά την Έμμα – όμως εκείνη δε θα βρει την ευτυχία πλάι στον καλοσυνάτο μα άοσμο και άγευστο Σαρλ, ούτε όταν έρθει η κόρη τους στη ζωή.
Κάπου εκεί θα μπει στη ζωή της Έμμας ο Ροντόλφ. Και αργότερα, ο Λεόν. Η Έμμα Μποβαρί θα ζήσει μια σειρά από απόκρυφα ερωτικά πάθη που θα την οδηγήσουν στην κατάρρευση, τόσο την ίδια, όσο και την οικογένειά της.
Μυθιστόρημα εμβληματικό στην ιστορία της παγκόσμιας λογοτεχνίας, έργο-σταθμός, η ΜΑΝΤΑΜ ΜΠΟΒΑΡΙ σκανδάλισε στην εποχή της, οδήγησε τον συγγραφέα στο δικαστήριο, πάνω απ’ όλα όμως δημιούργησε έναν θρύλο που συνεχίζει να συγκινεί και να γοητεύει μέχρι σήμερα.