Δωρεάν στην πόλη τη M. Δευτέρα 29 Απριλίου – 4 εκδηλώσεις χωρίς είσοδο
Διαβάζεται σε 4'Προτάσεις και εκδηλώσεις με δωρεάν είσοδο και ευκαιρίες για βόλτες στην Αθήνα χωρίς πορτοφόλι τη Μεγάλη Δευτέρα 29 Απριλίου.
- 29 Απριλίου 2024 06:33
Προτείνουμε ενδιαφέρουσες δωρεάν βόλτες για τη Μεγάλη Δευτέρα 29 Απριλίου, σε ποικίλες εκδηλώσεις, συναντήσεις και εικαστικά δρώμενα, που πραγματοποιούνται στην πόλη από πολιτιστικούς οργανισμούς, γνωστές γκαλερί και φορείς.
Ιδού μερικές ευκαιρίες να ψυχαγωγηθείς σήμερα με δωρεάν είσοδο.
Δωρεάν πασχαλινή συναυλία στο Μέγαρο
Το Ορατόριο “Το Θείο Πάθος” του Κώστα Μουστάκα είναι ένα θρησκευτικό έργο αναφοράς στα Πάθη του Χριστού. Στον δρόμο από τον Γολγοθά μέχρι την Ανάσταση, θα παρακολουθήσουμε την πορεία που καθόρισε και καθορίζει την άμεση σχέση μεταξύ ανθρώπινου και Θείου δράματος. Περισσότερα στο megaron.gr
Δωρεάν έκθεση στο φουαγιέ του Μουσείου Ακρόπολης
Με την ευκαιρία των 200 χρόνων από τον θάνατο του λόρδου Βύρωνα, το Μουσείο Ακρόπολης τιμά τη μνήμη του με μια μικρή, συμβολική έκθεση, που σχετίζεται με την αρπαγή των αρχιτεκτονικών γλυπτών του Παρθενώνα από τον λόρδο Έλγιν.
Τα τελευταία λόγια του λόρδου Βύρωνα πριν πεθάνει λέγεται ότι ήταν για την Ελλάδα: “…της έδωσα τον καιρό (τον χρόνο) την υγεία μου, την παρουσία μου και τώρα της δίνω τη ζωή μου. Τι μπορούσα να κάνω περισσότερο;”
Κι όμως, όπως φανερώνει η μικρή παρουσίαση στο φουαγιέ ισογείου του Μουσείου Ακρόπολης, ο Βύρωνας άφησε πίσω κάτι απρόσμενο, που συμβάλλει εύγλωττα και δυναμικά στην επιχειρηματολογία για την επιστροφή και την επανένωση των αρχιτεκτονικών γλυπτών του Παρθενώνα. Πρόκειται για το διαβατήριο του Βύρωνα, ένα πραγματικό σουλτανικό φιρμάνι, που του επέτρεπε να ταξιδέψει στα εδάφη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Το φιρμάνι-διαβατήριο του Βύρωνα, προσφέρει μιαν ακόμα ευκαιρία συζήτησης και κατάρριψης του επιχειρήματος της δήθεν ύπαρξης “φιρμανιού” του Έλγιν, το οποίο υποτίθεται του επέτρεπε την αφαίρεση των γλυπτών του Παρθενώνα. Εκτός από το φιρμάνι, οι επισκέπτες του Μουσείου θα έχουν την ευκαιρία να δουν την Έξοδο του Μεσολογγίου (1827) που ενέπνευσε πολλούς ζωγράφους, όπως τον υπογράφοντα Louis Joseph Toussaint Rossignon.
“Ο Παρθενώνας και ο Βύρωνας. Με αφορμή τα 200 χρόνια από τον θάνατο του Βύρωνα” στο Μουσείο Ακρόπολης. Το Μουσείο θα παραμένει κλειστό: 1 Ιανουαρίου, Κυριακή του Πάσχα, 7 Μαΐου, 25 και 26 Δεκεμβρίου. Μειωμένο ωράριο Πάσχα: Την Μεγάλη Παρασκευή το Μουσείο Ακρόπολης λειτουργεί από τις 12 το μεσημέρι έως τις 6 μ.μ. και το Μεγάλο Σάββατο από τις 9 π.μ. έως τις 3 μ.μ.
Δωρεάν εικαστική βόλτα στον χώρο της Βιβλιοθήκης της ΕΣΗΕΑ
“Τα “Νέα της Τέχνης” μας προσέφεραν πολλά. “Άλλα δεν έχουν να μας δώσουν πια”. Τώρα έχουμε όλοι την ίδια πληροφόρηση και χωρίς την δική τους βοήθεια. Δηλαδή δεν ξέρουμε τίποτα, μια που ξέρουμε όλοι τα ίδια. Θεωρώ την εκδήλωση αυτή σαν “μνημόσυνο” της έντυπης πληροφορίας και τους επισκέπτες μας σαν τεθλιμμένους συγγενείς.”
Αυτά αναφέρει μεταξύ άλλων ο διεθνώς αναγνωρισμένος εικαστικός, δημιουργός της γενιάς του ’60, Κώστας Τσόκλης, στο κείμενό του, που συνοδεύει την Έκθεση “Τέχνη και Ενημέρωση”, η οποία οργανώνεται και παρουσιάζεται από το Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΑ στις 22 Απριλίου στην Αθήνα.
Η Έκθεση, η οποία αποτελεί μια καλλιτεχνική προσέγγιση στο θέμα της σύγχρονης ενημέρωσης, θα πραγματοποιηθεί στον χώρο της Βιβλιοθήκης της ΕΣΗΕΑ “Δημήτρης Ι. Πουρνάρας” (Ακαδημίας 20, 2ος όροφος).
Ειδικά για την περίοδο του Πάσχα (1/5-7/5) θα ισχύσει το παρακάτω πρόγραμμα: 1/5: ΚΛΕΙΣΤΑ 2/5: 10:00-16:00 3-6/5: ΚΛΕΙΣΤΑ 7/5: 10:00-16:00.
Δωρεάν Μόραλης στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος
Η έκθεση “Γιάννης Μόραλης. Μια περιήγηση στην Αθήνα” αποτελεί την πρώτη συνεργασία μεταξύ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και του Εργαστηρίου Γιάννης Μόραλης.
Σκοπός της έκθεσης είναι να συστήσει στους επιβάτες και επισκέπτες του Αεροδρομίου της Αθήνας, τον κορυφαίο Έλληνα ζωγράφο, χαράκτη, σκηνογράφο και καθηγητή, ο οποίος άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στα εικαστικά δρώμενα της χώρας.
Ο Γιάννης Μόραλης, μέσα από το έργο του, διατύπωσε μια σύγχρονη εκδοχή της “ελληνικότητας” και ενσωμάτωσε στοιχεία του αρχαίου και νεότερου ελληνικού πολιτισμού, παράλληλα με τις επιδράσεις του ευρωπαϊκού μοντερνισμού. Οι καλλιτεχνικές του αναζητήσεις, οι αρχιτεκτονικές του συνθέσεις, η εικαστική του παρέμβαση στο δημόσιο χώρο και η συμβολή του στις εφαρμοσμένες τέχνες, τον ανέδειξαν σε µια εµβληµατική µορφή της σύγχρονης ελληνικής τέχνης.
Η βασική ιδέα της έκθεσης είναι να συνδεθεί το Αεροδρόμιο που είναι η πρώτη πύλη της πόλης της Αθήνας και της Ελλάδας γενικότερα, με το ευρύτερο έργο του Γιάννη Μόραλη. Η έκθεση σχεδιάστηκε αποκλειστικά για τον εκθεσιακό χώρο του Αεροδρομίου “Τέχνη & Πολιτισμός” με δωρεάν είσοδο.
Την Ιδέα και επιμέλεια της έκθεσης είχαν: Χριστίνα Μόραλη, Νίκη Δάφνη, Τάσος Κουτσουρής, Άγγελος Μωρέτης. Συντονισμός και επιμέλεια ΔΑΑ: Χαρά – Ελένη Μητσοτάκη. Εκθεσιακός σχεδιασµός: Σπύρος Νάσαινας, Γραφιστικός Σχεδιασμός: Ρίτσα Αναστασιάδου Ψηφιακές εκτυπώσεις: Apolyto Creative Spot.
Χώρος: Εκθεσιακός χώρος “Τέχνη & Πολιτισμός”, Επίπεδο Αφίξεων, (είσοδος 1) του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος”.