Δωρεάν στην πόλη την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου – 5 εκδηλώσεις χωρίς είσοδο

Διαβάζεται σε 6'
Δωρεάν στην πόλη την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου – 5 εκδηλώσεις χωρίς είσοδο
Από την ταινία "Red Herring"

Προτάσεις για όλους με δωρεάν είσοδο και ευκαιρίες για γιορτινές βόλτες χωρίς πορτοφόλι.

Ποικίλες δωρεάν εκδηλώσεις και εικαστικά δρώμενα – τα οποία πραγματοποιούνται στην πόλη από πολιτιστικούς οργανισμούς, γκαλερί και φορείς – δίνουν το έναυσμα στο κοινό που αγαπά τον πολιτισμό να ψυχαγωγηθεί με ελεύθερη είσοδο την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου.

Έκθεση Μεθοριακότητα Ι Liminality

Από τις 18 Ιανουαρίου 2024 η CITROΝΝΕ Gallery παρουσιάζει στον χώρο της στην Αθήνα την έκθεση Μεθοριακότητα Ι Liminality. Με την έκθεση αυτή, η γκαλερί εισάγει μια ακόμη τρέχουσα προβληματική. Πρόκειται για ζητήματα που απορρέουν από την ρευστή πραγματικότητα των ημερών μας, η οποία ανατρέπει παραδοσιακούς τρόπους ύπαρξης, ταυτότητας και βίου – εκουσίως ή ακουσίως. Περιγράφεται το μεταβατικό στάδιο της εγκατάστασης από την μια συνθήκη στην άλλη σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο και οι συνεπαγόμενες ‘τελετουργίες’. Οι καλλιτέχνες Γιώργος Γιατρoμανωλάκης, Μαρίνα Παπαδάκη, Ναταλία Παπαδοπούλου και Μάρω Φασουλή πραγματεύονται την έννοια του ενδιάμεσου χώρου.

Έκθεση Μεθοριακότητα Ι Liminality/ Μαρίνα Παπαδάκη, Εξημέρωση 2, 2023, ακρυλικά σε καμβά, 150 x 120 cm. Παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και της CITRONNE Gallery

Liminality, η Μεθοριακότητα στην ελληνική της εκδοχή, είναι όρος τον οποίο εισήγαγε ο Γάλλος εθνογράφος Arnold van Gennep στο βιβλίο του “Τελετουργίες Διάβασης” το 1909. Πρόκειται για το μεσαίο στάδιο του τριμερούς σχήματος “αποχωρισμός, μετάβαση, ενσωμάτωση στις τελετουργίες”. Η έκθεση επανατοποθετεί την έννοια αυτή στο πλαίσιο των σύγχρονων βιωμάτων, συνέπεια των παγκοσμίων εξελίξεων.

Τα έργα της εκθέσης ανιχνεύουν την ‘Μεθοριακότητα’ μέσα από τέσσερα αδιόρατα περάσματα: την αρχιτεκτονική δομή, τον ρου της ιστορίας, την ενσωμάτωση της παράδοσης, καθώς και την εσωτερική βιωματική διαδικασία. Η έκθεση δεν ταυτίζει αυστηρά το έργο κάθε καλλιτέχνη με μία θεματική· τείνει όμως να το τοποθετεί σε έναν από τους τέσσερις αυτούς άξονες.

Ναταλία Παπαδοπούλου, Άλογα Άλογα, 2024, βίντεο, στιγμιότυπο Παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και της CITRONNE Gallery

Τα έργα ενσωματώνονται στην αρχιτεκτονική δομή της γκαλερί. Toποθετούνται σε διαφορετικά δωμάτια κατά τρόπο που απηχεί την παρομοίωση – πoυ κάνει ο van Gennep – της κοινωνίας με μία κατοικία και τα διαφορετικά δωμάτιά της. Οι διελεύσεις στην ζωή των ατόμων και των κοινωνικών ομάδων μοιάζουν με μία μετακίνηση ανάμεσα στους εσωτερικούς χώρους της κατοικίας.

CITRONNE Gallery – Αθήνα / Πατριάρχου Ιωακείμ 19, 10675 Αθήνα | 4ος όροφος/ Τηλέφωνο: (+30) 210 7235 226.

Προβολές ”Η Ιστορία της Ζωής Μου” στο Exile Room

Κινηματογραφικό αντίδοτο στις μικρές και μεγάλες τραγωδίες της ζωής, οι προβολές του Ιανουαρίου στο Exile Room αποτελούνται από δύο αντισυμβατικές (αυτο)βιογραφίες από τη Μ. Βρετανία. Ένα ανέλπιστο μέσο αυτοθεραπείας και εξορκισμού προσωπικών δαιμόνων που οι δημιουργοί τους μοιράζονται γενναιόδωρα μαζί μας. Οι ταινίες προβάλλονται με ελληνικούς υπότιτλους.

Πέμπτη 18 Ιανουαρίου – Red Herring (2023)/ Σκηνοθεσία: Kit Vincent / Διάρκεια: 94’. Στα 24 του, ο Kit Vincent διαγνώστηκε με ανίατο όγκο στον εγκέφαλο, ανατινάζοντας τις ήδη ευαίσθητες ισορροπίες στις ζωές της οικογένειάς του. Ό,τι ακολουθεί είναι το αφοπλιστικής ειλικρίνειας πορτραίτο μιας δυσλειτουργικής οικογένειας της οποίας τα μέλη ανακαλύπτουν εκ νέου ο ένας τον άλλο, εμποτισμένο με λυτρωτικό χιούμορ και απροσδόκητη αισιοδοξία. Όταν υπάρχει ένα πραγματικό δράμα, απαιτείται μία επαφή σε ένα πιο βαθύ επίπεδο.

Ομαδική έκθεση με τίτλο “ἅμαdeus”

Η The Blender Gallery παρουσιάζει την ομαδική έκθεση με τίτλο ἅμαdeus. Η έκθεση αναπτύσσεται ως μια μετα-σύγχρονη σύνθεση,  περιλαμβάνοντας έργα 17 Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών. Η έκθεση αποτελεί μια εξερεύνηση των μη αιτιακών αρχών σύνδεσης που ενώνουν τα παρουσιαζόμενα έργα με το project D.E.U.S. Σχεδιασμένο από τον προορατικό καλλιτέχνη Παναγιώτη Λάμπρου το 2018, το D.E.U.S. σηματοδοτεί μια διυποκειμενική πορεία στο ποιοτικό (qualitative) αμάλγαμα πληροφοριών που παρέχονται στην ανθρωπότητα. Επιδιώκοντας να εμβαθύνει στην πεμπτουσία των ανθρώπινων αισθήσεων καλλιεργεί παράλληλα την αγάπη και τo πραγματικό συμπάσχειν.

Ο τίτλος ἅμαdeus, απηχώντας τον αρχαίο ελληνικό όρο “ἅμα” που σημαίνει συγχρόνως, και συγκλίνοντας με τις λατινικές λέξεις “amare” και “deus,” διαμορφώνει μια θεοφορική ταυτότητα που φέρνει στο νου την αγάπη—είτε είναι προς, είτε είναι από τον Θεό. Επιμέλεια: Παναγιώτης Λάμπρου/ Ιστορικός Τέχνης: Άλια Τσάγκαρη / Εγκαίνια έκθεσης: Πέμπτη 18 Ιανουαρίου στις 19.00.

«Τι μπορούμε να κάνουμε για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σεξουαλικής βίας και παρενόχλησης εντός και εκτός διαδικτύου;»

Το Κέντρο ΔΙΟΤΙΜΑ σας προσκαλεί στην ημερίδα για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σεξουαλικής βίας και παρενόχλησης εντός και εκτός διαδικτύου, που συνδιοργανώνει με τo Genderhood και το Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ, την Πέμπτη 18/01/2024, 11:00 – 13:00, στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων
(Εχελιδών & Πειραιώς 144, Αθήνα).

Στόχος της ημερίδας είναι να ανοίξει ο δημόσιος διάλογος για την πρόληψη της σεξουαλικής βίας και τη συναίνεση ως εργαλείο και προϋπόθεση για ισότιμες διαπροσωπικές σχέσεις, αλλά και να παρουσιαστεί η εμπειρία, οι καλές πρακτικές και οι προτάσεις πολιτικής που έχουν αναδειχθεί στο πλαίσιο υλοποίησης
του έργου PRESS.

Η ημερίδα απευθύνεται στο ευρύ κοινό, σε επαγγελματίες πεδίου, δημοσιογράφους και φορείς της Πολιτείας και της Κοινωνίας των Πολιτών που επιθυμούν να ενημερωθούν και να συμβάλουν στην καταπολέμηση της σεξουαλικής βίας.

Έκθεση στο cafe του Αρχαιολογικού Μουσείου – “amen, για όσα δεν είναι”

Η Μαρία Μεθυμάκη παρουσιάζει από την Τρίτη 16 Ιανουαρίου (17:00-20:00), στο Καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, την δεύτερη ατομική της έκθεση με τίτλο “amen, για όσα δεν είναι”.

Προτείνει στον επισκέπτη μια κατάφαση στα φαινόμενα που δεν είναι με τον παραδοσιακό τρόπο του υπάρχειν. Το σημείο δεν είναι. Οι άρρητοι αριθμοί, ο κύκλος, το άπειρο δεν είναι. Ο σταυρός δεν είναι. Η προσευχή, η κατάρα, η προφητεία δεν είναι. Η ψευδαίσθηση, ο χώρος, το όνειρο, ο χρόνος, η αποκάλυψη, ο λόγος, η αγάπη δεν είναι. Μα με κάποιον άλλο τρόπο είναι.

Όπως αναφέρει, μεταξύ άλλων, η Ιστορικός Τέχνης Μαρία Σφενδουράκη: “Αντλώντας από γραπτά μνημεία η Μεθυμάκη κινείται στο χώρο της σύγχρονης τέχνης δημιουργώντας μια σειρά εικαστικών έργων φιλοσοφικής πνοής σε μορφή βιβλίου. Επενδύοντας στην αισθητική της εικόνας και του κειμένου η καλλιτέχνις μορφοποιεί στα έργα αυτά, έναν βιβλικό, μυστηριακό κόσμο μεταφυσικών προεκτάσεων. Η έκθεση, δημιουργήθηκε ως ένα, συνολικό έργο τέχνης με δομή εγκατάστασης που φιλοδοξεί, όπως διαφαίνεται από τον τίτλο της, να εγείρει στο θεατή της, ερωτήματα περί του “είναι” […]“. Επιμέλεια Διοργάνωσης: Αιμιλία Κουγιά.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα