Εθνική Πινακοθήκη: Η ΔΙΣ αντί να καταδικάσει τον βάνδαλο βουλευτή, καταδίκασε την… έκθεση
Διαβάζεται σε 5'
Η Ιερά Σύνοδος, μετά τη συνεδρίασή της υπό τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, έκρινε σκόπιμο να τοποθετηθεί για την έκθεση «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου», που φιλοξενείται στην Εθνική Πινακοθήκη, και τον βανδαλισμό του βουλευτή της «Νίκης».
- 12 Μαρτίου 2025 06:18
Μια ημέρα αφότου ο βουλευτής της “Νίκης”, Νίκος Παπαδόπουλος, εισέβαλε στην Εθνική Πινακοθήκη και βανδάλισε έργα της έκθεσης “Η Σαγήνη του Αλλόκοτου”, η Ιερά Σύνοδος έκρινε σκόπιμο -μετά τη συνεδρίασή της υπό τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο- να τοποθετηθεί επί του θέματος.
Σε μια σκοταδιστικού περιεχομένου ανακοίνωση που εξέδωσε, το απόγευμα της Τρίτης, ουσιαστικά ταυτίζεται πλήρως τόσο με το σκεπτικό του εν λόγω βουλευτή -αφού «εκφράζει τη λύπη της για το περιεχόμενο συγκεκριμένων έργων της εν λόγω εκθέσεως»- όσο και με την αντίδρασή του – αφού δεν βρίσκει μισή λέξη προκειμένου να καταδικάζει την πράξη του.
Δηλώνει κατηγορηματικά, δε, πως «θα ενεργήσει τα δέοντα προς την Ελληνική Κυβέρνηση» για το περιεχόμενο της έκθεσης.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου
«Εξ αφορμής της εκθέσεως έργων ζωγραφικής με τίτλο «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου – Ενδιάμεσος Χώρος», η οποία φιλοξενείται στην Εθνική Πινακοθήκη, η ΔΙΣ εξέφρασε την λύπη της για το περιεχόμενο συγκεκριμένων έργων της εν λόγω εκθέσεως και αποφάσισε να ενεργήσει τα δέοντα προς την Ελληνική Κυβέρνηση».
Το χρονικό του βανδαλισμού στην Εθνική Πινακοθήκη
Υπενθυμίζεται πως, το πρωί της Δευτέρας, ο βουλευτής του κόμματος της “Νίκης”, Νίκος Παπαδόπουλος, συνοδευόμενος από ένα ακόμη άτομο, βανδάλισε τα έργα «Εικόνισμα 1ο», «Εικόνισμα 16ο», «Εικόνισμα 17ο» και «Ο Αγιος Χριστόφορος», καθώς θεωρούσε πως ήταν βλάσφημα προς την ορθόδοξη πίστη.
Ο βουλευτής της Β΄ Θεσσαλονίκης απέσπασε βίαια από τον τοίχο τα έργα και τα πέταξε στο πάτωμα με συνέπεια τη θραύση τους, όπως αναφέρει ανακοίνωση της Εθνικής. Πινακοθήκης.
Μετά την επίθεση, κρατήθηκε σε χώρο της Εθνικής Πινακοθήκης από τις αστυνομικές αρχές έως ότου ο αρμόδιος εισαγγελέας αποφανθεί εάν ο βανδαλισμός θα θεωρηθεί πλημμέλημα ή αν στοιχειοθετείται κακουργηματική πράξη.
Εν τέλει, αφέθηκε ελεύθερος και, σύμφωνα με πληροφορίες, εις βάρος του σχηματίζεται δικογραφία πλημμεληματικού χαρακτήρα, η οποία θα διαβιβαστεί στη Βουλή.
Ο ίδιος, κατά την αποχώρησή του, ισχυρίστηκε ότι ξεκρέμασε τις τέσσερις εικόνες και ότι δύο από αυτές του «ξέφυγαν» κι έσπασε το τζάμι της κορνίζας.
Η επίμαχη έκθεση
“Η Σαγήνη του Αλλόκοτου” φιλοξενείται στον Ενδιάμεσο Χώρο της Εθνικής Πινακοθήκης και είναι εμπνευσμένη από τα έργα του Γκόγια, για τα έργα της οποίας ο βουλευτής φέρεται να είχε στείλει προ ημερών επιστολή προς τη διοίκηση της Πινακοθήκης, ζητώντας να αποσυρθούν τα εκθέματα, ενώ είχε καταθέσει και σχετική ερώτηση και στην Υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη.
Τον βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης Νικόλαο Παπαδόπουλο ενόχλησαν, όπως φαίνεται, κυρίως δύο έργα, όπως διαβάζουμε και στην επίσημη ιστοσελίδα του: “Σε περιοδική έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου που θα διαρκέσει από 22.1.2025 έως 30.09.2025, έχει επιλεγεί και παρουσιάζεται μεταξύ των άλλων και ένα έργο Έλληνα καλλιτέχνη το οποίο προδήλως θίγει την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη, προσβάλλοντας ευθέως τα ιερά πρόσωπα της Παναγίας και του Χριστού, τα οποία απεικονίζονται παραμορφωμένα.
Την ώρα λοιπόν που ακόμη και άθεοι άνθρωποι, μπροστά σε αξεπέραστες ανθρώπινες δυσκολίες εκλιπαρούν τη βοήθεια της Μητέρας Παναγιάς μας, στην έκθεση αυτή παρουσιάζεται παραμορφωμένο «εικόνισμα η Παναγία με τον Χριστό αγκαλιά (άτιτλο)» ενώ σε άλλο έργο του ίδιου καλλιτέχνη ο Άγιος Γεώργιος εμφανίζεται ως “O Χασάπης της Λεωφόρου”.”
Πρόκειται για δύο πρωτοποριακά έργα του γνωστού και ταλαντούχου Έλληνα χαράκτη Χριστόφορου Κατσαδιώτη – δημιουργίες του οποίου είχαμε δει -μεταξύ άλλων- και στην έκθεση με τίτλο «Μεταποίηση» στην γκαλερί Ζουμπουλάκη.
Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης γεννήθηκε το 1971 στην Αθήνα. Για 15 χρόνια εργάστηκε ως δημοσιογράφος σε ραδιοφωνικούς σταθμούς, την τηλεόραση και στον περιοδικό τύπο. Το 2009 σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου της Θεσσαλονίκης και στην Ακαδημία Τεχνών Eugeniusz Geppert, στο Βρότσλαβ της Πολωνίας, μέσω προγράμματος Εrasmus.
Έχει πραγματοποιήσει δέκα ατομικές εκθέσεις, μεταξύ των οποίων, στο Μουσείο Χαρτιού Duszniki Zdrόj της Πολωνίας και στο Μουσείο Brut Art, Halle Saint Pierre, στο Παρίσι. Έχει συμμετάσχει σε δεκάδες διεθνείς ομαδικές εκθέσεις και βραβευτεί δύο φορές για το χαρακτικό του έργο. Είναι μέλος του Καλλιτεχνικού Επιμελητηρίου και της Ένωσης Χαρακτών Ελλάδος. Ζει και εργάζεται στο Παρίσι και στην Αθήνα.
Πριν από λίγους μήνες είδαμε έργο του και στην εικαστική έκθεση «Ονειρεύονται τα ηλεκτρικά πρόβατα; Η Ανθρώπινη κατάσταση στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης».