Γκάντι σε τακούνια ή Μαρία Κάλλας; Ο Guardian “κατακεραυνώνει” το πολυσυζητημένο άγαλμα
Αίσθηση προκαλεί το γεγονός πως ο Guardian έκανε ένα εκτενές ρεπορτάζ για τις αντιδράσεις που έχουν προκαλέσει τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος της Μαρίας Κάλλας στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Σημειώνει μάλιστα χαρακτηριστικά πως "το άγαλμα της Μαρίας Κάλλας χτύπησε… λάθος νότα".
- 18 Οκτωβρίου 2021 12:09
H Μαρία Κάλλας αυτό το φθινόπωρο δε σταματά να μας απασχολεί. Μετά τις πολύκροτες παραστάσεις της Μόνικα Μπελούτσι και της Μαρίνα Αμπράμοβιτς στο Ηρώδειο και στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος στο ΚΠΙΣΝ αντιστοίχως, ένα άγαλμα ήλθε για να ταράξει ακόμη μία φορά την πολιτιστική μας καθημερινότητα. Ένα άγαλμα που επικρίθηκε πάρα πολύ, καθώς δεν άρεσε στον κόσμο και προκάλεσε πολλές και έντονες αντιδράσεις.
Αίσθηση προκαλεί το γεγονός πως ο Guardian έκανε ένα εκτενές ρεπορτάζ για τις αντιδράσεις που έχουν προκαλέσει τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος της Μαρίας Κάλλας στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Σημειώνει μάλιστα πως οι Έλληνες κριτικοί συγκρίνουν το άγαλμα αυτό με ένα αγαλματίδιο Όσκαρ και πως “το άγαλμα της Μαρίας Κάλλας χτύπησε… λάθος νότα”.
Χαρακτηριστικά διαβάζουμε στο δημοσίευμα πως “η διαμάχη για την καλλιτεχνική της κληρονομιά της Μαρίας Κάλλας, της εμβληματικότερης Ελληνίδας ντίβας, ακόμη και και σήμερα, 44 χρόνια μετά το θάνατό της, καλά κρατεί. Μάλιστα επικεντρώνεται σε ένα άγαλμα που στήθηκε στους πρόποδες της Ακρόπολης, απέναντι από το ρωμαϊκό ωδείο όπου έκανε το ντεμπούτο της. Το έργο ύψους 1,8 μέτρων, που δημιουργήθηκε προς τιμήν της παγκοσμίου φήμης τραγουδίστριας της όπερας επικρίθηκε έντονα από θαυμαστές της ως κιτς και άκρως ακατάλληλο καθώς δεν μοιάζει πουθενά με τη La Divina.
Το χρυσό γλυπτό παρουσιάστηκε από τον δήμαρχο της πόλης της Αθήνας, Κώστα Μπακογιάννη, την περασμένη εβδομάδα, και έκτοτε έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλοί διαμαρτύρονται ότι είναι πιο άσχημο κι από τον «Γκάντι σε τακούνια» ή από ένα αγαλματίδιο Όσκαρ”.
Και συνεχίζει: “Για τον Michael Moussou, πρώην τραγουδιστή της όπερας τίποτα δε θα μπορούσε να είναι λιγότερο αντιπροσωπευτικό της Μαρίας Κάλλας, καθώς κανένας τραγουδιστής της όπερας, ούτε καν ένας μαθητής της Β’ τάξης στο μουσικό σχολείο, δεν θα έπαιρνε ποτέ μια τέτοια πόζα με σταυρωμένα χέρια μπροστά στο στήθος τους, καθώς αυτή μπλοκάρει τη φωνή. Η όπερα έχει να κάνει με την απελευθέρωση της φωνής”.
Παράλληλα, αναφέρεται πως “η γλύπτρια Αφροδίτη Λίτη, καθηγήτρια στη σχολή Καλών Τεχνών, εμπνεύστηκε το άγαλμα από φωτογραφίες της Κάλλας που της έδωσε η Ελληνική Εταιρεία Μαρία Κάλλας. “Ξεχώρισα μια εικόνα της σοπράνο με κοστούμι για μια παράσταση στην όπερα La Scala του Μιλάνου λόγω των ελληνικών χαρακτηριστικών της, του δωρικού στιλ και της απλότητας. Έτσι, πάνω σε αυτή διαμόρφωσα τελικά το έργο”, είπε η γλύπτρια σχολιάζοντας τις αντιδράσεις.
Η Πρόεδρος του Ελληνικού Συλλόγου Μαρία Κάλλας Λιάνα Σκουρλή περιέγραψε την κριτική ως «εντελώς άδικη. Όλη η φιλοσοφία πίσω από αυτό το άγαλμα ήταν να προωθήσει την ελληνικότητά της», είπε. «Η μετάδοση του εσωτερικού πάθους οποιασδήποτε διασημότητας είναι πάντα δύσκολη για κάθε γλύπτη. Περιμέναμε λίγο θόρυβο, λίγη φασαρία, αλλά τίποτα τέτοιο»
Αξίζει να μείνουμε και στο εξής σχόλιο της εφημερίδας: “Λίγοι είναι οι ερμηνευτές που έχουν φέρει αυτήν την επανάσταση του κόλπους της όπερας, όσο η Κάλλας. Ωστόσο, παρά τη σπουδαιότητα και τη δημοφιλία της, υπάρχει η αίσθηση πως στην πατρίδα της παραμένει ανεπαρκώς αναγνωρισμένη ως καλλιτέχνιδα για τις οπερατικές της ικανότητες. Περισσότερο έχει αφήσει ιστορία η θυελλώδης σχέση της με τον Αριστοτέλη Ωνάση. Χαρακτηριστικό είναι πως στην Ακρόπολη κατασκευάστηκε πριν από 6 χρόνια ένα τετραώροφο μουσείο προς τιμήν της και αυτό μέχρι σήμερα παραμένει άδειο. Αντίθετα οι Ιταλοί, οικειοποιούνται την Κάλλας λόγω του γάμου της με τον βιομήχανο Τζιοβάνι Μενεγκίνι και τη μακρά παραμονή της στη Σκάλα του Μιλάνου και ακόμη και σήμερα δίνουν σε κεντρικούς δρόμους της χώρας το όνομά της”.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις