Γυναίκες πειθαρχημένες, μπαλαρίνες προπονημένες
Μια περφόρμανς ακατάλληλη για ανήλικους, με την υπογραφή της Αυστριακής Φλορεντίνα Χόλτσινγκερ, στην Πειραιώς 260.
- 07 Σεπτεμβρίου 2021 18:43
Πίσω από την κινησιολογική τελειότητα, ή την σωματική χάρη και αρμονία που απολαμβάνει ο θεατής, οι ταγμένοι υπηρέτες του μπαλέτου (ξέρουν πως) έχουν καταθέσει πολύ πόνο, κόπο, ιδρώτα, ακόμη και δάκρυα για την επίτευξη αυτής ακριβώς της σωματικής εξύψωσης και ομορφιάς. Κι αν αυτό ισχύει για όλους τους χορευτές ανεξαρτήτως φύλου, τα πράγματα είναι, προφανώς, ακόμη πιο σκληρά για τις γυναίκες που καλούνται να χορέψουν μερόνυχτα πρόβας και παραστάσεις ολόκληρες πάνω στις πουέντ.
Με αυτήν ακριβώς την αντίστιξη μεταξύ απολαυστικής ομορφιάς και βασανιστικής σωματικής καταπόνησης καταπιάνεται η περφόρμανς “Tanz/ Χορός” της αυστριακής χορογράφου Φλορεντίνα Χόλτσινγκερ, που θα παρασταθεί Πέμπτη 9 και Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου στην Πειραιώς 260, τον χώρο που φιλοξένησε την μερίδα του λέοντος από τις πολλές χορευτικές παραγωγές του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.
Το ζήτημα της διερεύνησης των ορίων και δυνατοτήτων του γυναικείου σώματος υπό συνθήκες πίεσης και άτεγκτης πειθαρχίας έχει ήδη απασχολήσει την Χόλτσινγκερ στα έργα της “Recovery” και “Apollon”, που συναποτελούν μια τριλογία με το “Tanz”. Και στα τρία έργα η οπτική πρόκληση βολτάρει επί σκηνής σε ένα αξεδιάλυτο pas de deux με λογής-λογής συμβολισμούς ή στερεότυπα που αφορούν το γυναικείο σώμα. Και τις πολλές χρήσεις του…
Πειθαρχία, μπαλέτο, αυνανισμός
Ειδικά στο “Tanz”, που είναι ακατάλληλο για θεατές κάτω των 16 χρόνων, σημείο εστίασης είναι η σωματική και πνευματική πειθαρχία που απαιτεί και προϋποθέτει η ενασχόληση με τον χορό -και δη, με το μπαλέτο. Πειθαρχία, όμως, που στο έργο πάει πολύ πιο πέρα από τις πουέντ ή την διατήρηση χαμηλού σωματικού βάρους. Η Χόλτσινγκερ, ας πούμε, βάζει κάποια στιγμή την 78χρονη γερμανίδα μπαλαρίνα, Μπέατρις Κόρντουα, γυμνή επί σκηνής να καθοδηγεί, ως καλή διδασκάλισσα, τις υπόλοιπες 11 χορεύτριες της παράστασης στο πώς να εκτελούν τον ιδανικό αυνανισμό.
Κάθε έκφανση και πτυχή του γυναικείου σώματος, είτε προβάρει την “Λίμνη των κύκνων”, είτε κάνει την σωματική του ανάγκη σε κάτι κουβάδες τοποθετημένους στην σκηνή, είτε επιδίδεται σε παράτολμα ακροβατικά τραπίζ, βρίσκει θέση στην περφόρμανς. Αποκορύφωμα όλων, πιθανότατα, η ανάρτηση της γνωστής περφόρμερ, Λίντια Ντάρλινγκ, από γάντζους που τρυπούν το δέρμα της, σε μια ύστατη απόδειξη των δεινών που μπορεί να υπομείνει κανείς στο όνομα της -πάντα υποκειμενικής- ομορφιάς και μέθεξης.
Στα 110’ της περφόρμανς “Tanz”, το μπαλέτο, η κωμωδία, και η πορνογραφία αλληλοδιαδέχονται το ένα το άλλο, το ιερό φλερτάρει με το βέβηλο και τανάπαλιν, ενώ συγχρόνως ένα παραγωγός ταινιών πορνό κινηματογραφεί μπροστά σε όλους όσα συμβαίνουν επί σκηνής. Όσα δε συμβαίνουν επί σκηνής γεννήθηκαν βέβαια αρχικά στο μυαλό της Χόλτσινγκερ, αλλά πήραν την τελική μορφή τους μέσα από συνεργασία με τις υπόλοιπες συμμετέχουσες, ήτοι τις Ρενέ Κοπράι, Μπέατρις Κόρντουα, Έβελιν Φράντι, Λούσιφαϊρ, Λίντια Ντάρλινγκ, Ανίνα Μάχατς, Νέτι Νίγκανεν, Σουζν Πάσιον, Λόρα Στόουκς, Βερόνικα Τόμσον και Γιόζεφιν Αρνέλ. Τα σκηνικά είναι του Νίκολα Κνέζεβιτς, και οι φωτισμοί της Άν Μόισεν.
Πληροφορίες: “Tanz/ Χορός”, 9 και 10 Σεπτεμβρίου, 21:00, στην Πειραιώς 260 (χώρος Δ). Εισιτήρια 25, 20, 15€, μειωμένο 16, 12 και 5€, ακατάλληλο για θεατές κάτω των 16 ετών. Προπώληση εδώ, και στο 210-7234567.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις