Από την Bjork στους Muse: Τα μουσικά κλιπ πέθαναν. Ζήτω τα κλιπ 360 μοιρών

Από την Bjork στους Muse: Τα μουσικά κλιπ πέθαναν. Ζήτω τα κλιπ 360 μοιρών

Η νέα πραγματικότητα των μουσικών βίντεο κλιπ είναι τα πλάνα 360 μοιρών. Η κάμερα εστιάζει όπου θες εσύ και η σκηνοθετική ματιά "διαλύεται" μέσα στη μουσική των Muse, της Bjork και του Weeknd (Vids)

Η κάμερα πάνω στον καλλιτέχνη, στην μπάντα ή στην τραγουδίστρια. Το φόντο εναλλάσσεται, τα γυρίσματα γίνονται σε εσωτερικούς χώρους ή εξωτερικό περιβάλλον, η ταχύτητα της κάμερας “παίζει”, τα εφέ έρχονται στη ζωή μας κυρίως από το 2000 και μετά. Μέχρι το 2015, τις περισσότερες φορές, βασικός πρωταγωνιστής σε ένα βίντεο κλιπ, ήταν ο δημιουργός του κομματιού που προβαλλόταν. Τώρα όμως τα πράγματα αλλάζουν και περνάμε σε πολυεπίπεδη λογική.

“Κυρίαρχος” του παιχνιδιού δεν γίνεται ο σκηνοθέτης που στήνει τα πλάνα του σαν “Θεός”, κατευθύνοντας το βλέμμα εκεί που ο ίδιος επιθυμεί, αλλά ο θεατής.

Η εποχή της κυριαρχίας των 360 μοιρών και της εικονικής πραγματικότητας, έχει μόλις αρχίσει και από τον αρχικό πειραματισμό, περνάμε σταδιακά στην πιο άρτια δημιουργία με δημιουργούς σαν τον Andrew Lloyd Webber να δοκιμάζουν τις νέες τεχνικές.

Ένα καλό παράδειγμα συνδυασμού εφέ και 360° είναι το Mountain At My Gates των Foals:

Η περιήγηση γίνεται με τον κέρσορα πάνω στην εικόνα. Τόσο απλά.

To “Waiting For Love” του Kurt Hugo Schneider για τον Avicii το πάει ένα βήμα παραπέρα καθώς συνδυάζει 3D και 360 μοίρες:

Πάμε στους Muse που έρχονται στα μέρη μας το καλοκαίρι, και το Revolt που γυρίστηκε στην Πράγα. Για την ολοκλήρωση του χρησιμοποιήθηκαν POV, GoPro κάμερες και drones:

Ακόμη ένα βίντεο από το 2015, είναι εκείνο που στήθηκε από τον Andrew Thomas Huang για το Stonemilker της Bjork και αποθεώνει τα τοπία της Ισλανδίας:

Για την ιστορία, το πρώτο βίντεο 360° που ανέβηκε στο YouTube πριν καν ενσωματωθεί η λειτουργία επισήμως, ήταν το πειραματικό “Are We 360” του Craig Wedren:

Το “Crown” των Run The Jewels που δημοσιεύθηκε μόλις πριν λίγες ημέρες. Συμβουλή: γύριζε συνεχώς και όσο πιο γρήγορα μπορείς στην οθόνη με τον κέρσορα. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό:

Πάμε τώρα σε ένα πιο “κλαμπίσιο” 360 και το σαρκαστικό “Booty Man” των Redfoo:

Στο μυαλό του Abel Tesfaye. Ή αλλιώς, το 360 βίντεο του Weekend για το remix του “The Hills”, σε συνεργασία με τον Eminem:

Το 360 του Andrew Lloyd Webber για το μιούζικαλ “School of Rock”:

Έχουμε και headbanging 360 μοιρών για το Archangel των SOULFLY:

Παρακάτω, το “Welcome” των Fort Minor από το Venice Beach. Παραλία, γκραφίτι, χιπ χοπ, skate, καλοκαίρι:

Και για το τέλος, μια περιήγηση στο Λονδίνο με τον Roomie και τη διασκευή του στο “This Summer” των Maroon 5:

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα