Eurovision 2024: Η Σάττι έριξε “Ζάρι” μια τελευταία φορά – Αποθέωση για την Ελλάδα
Διαβάζεται σε 6'Εκπληκτική εμφάνιση για την Ελλάδα στον Μεγάλο Τελικό της Eurovision 2024. Η Μαρίνα Σάττι έριξε το “Ζάρι” της, με στόχο να φέρει… εξάρες!
- 11 Μαΐου 2024 23:08
Εξαιρετική ήταν η εμφάνιση της Ελλάδας στον Μεγάλο Τελικό της Eurovision 2024, το βράδυ της Σαββάτου (11/5), με τη Μαρίνα Σάττι να ρίχνει και πάλι το “ZARI” της.
Στο εισαγωγικό βίντεο πριν την εμφάνιση της Μαρίνας Σάττι, βλέπουμε δύο παλιές συμμετοχές της Ελλάδας, αυτή της Μαρινέλλας με το “Κρασί, Θάλασσα και τ’ Αγόρι μου”, που ήταν και η πρώτη μας στον διαγωνισμό πριν από 50 χρόνια και τη νικητήρια συμμετοχή της Έλενας Παπαρίζου με το “My Number One”.
Η Μαρίνα Σάττι ανέβηκε στη σκηνή του Μάλμε και ταρακούνησε για τα καλά την αρένα, με το κοινό να μην σταματά να χειροκροτεί!
Η Ελληνίδα τραγουδίστρια φορά το εντυπωσιακό σύνολό της, που είναι σε ροζ λιλά αποχρώσεις, με την εισαγωγή σε στυλ live στο Instagram να μαγεύει τους πάντες!
Οι τέσσερις χορευτές (Huseyin Cetintas, Yasin Ametoglou, Βασίλης Καραγιάννης και Ειρήνη Δαμιανίδου), ντυμένοι στα μαύρα, την πλαισίωσαν με μία μοντέρνα και γρήγορη χορογραφία, ενώ η σκηνή γέμισε με χρώμα, καθώς οι κύβοι στην οροφή “βάφτηκαν” σε neon αποχρώσεις. Πίσω τους εντυπωσίασαν τα 3D πολύχρωμα γραφικά.
Ο διακεκριμένος χορογράφος Majnoon δημιούργησε μια χορογραφία που συνδυάζει το street style και χαρακτηριστικές φιγούρες από ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς. Όλα αυτά υπό τις οδηγίες του Φωκά Ευαγγελινού, ο οποίος ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση της εμφάνισης της Μαρίνας Σάττι στη σκηνή της Eurovision.
Στη συνέχεια, “μπαίνει” το ραπ μέρος και “όλα αλλάζουν γύρω μας απότομα”, με τη Μαρίνα Σάττι να παίζει με την κάμερα, να χορεύει ξέφρενα και ταυτόχρονα να στέκεται εξαιρετικά στις νότες του τραγουδιού.
Στα μέσα του τραγουδιού η Μαρίνα Σάττι και οι χορευτές ξαπλώνουν στη σκηνή, με την κάμερα να τους τραβά από ψηλά, σε ένα από τα πιο όμορφα πλάνα της εμφάνισης.
Στο dancebreak του κομματιού, η Μαρίνα Σάττι χορεύει τσιφτετέλι, με τους χορευτές να κάνουν κύκλο γύρω της και να βγάζουν ιαχές πολέμου…
Η εμφάνιση ολοκληρώνεται με ένα αργό, συντονισμένο περπάτημα όλων προς την κάμερα, την οποία κοιτούν μάλιστα πολύ έντονα, ενώ στο τελευταίο πλάνο η Μαρίνα Σάττι “ρίχνει μια τελευταία Ζαριά” προς το κοινό με το χέρι της.
Τελικός Eurovision 2024: Δείτε την εμφάνιση της Ελλάδας με τη Μαρίνα Σάττι και το “Ζάρι”
Όσα πρέπει να γνωρίζεις για τη Μαρίνα Σάττι
Η Μαρίνα Σάττι γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης. Ο πατέρας της είναι Σουδανός και η μητέρα της Ελληνίδα.
Τα παιδικά της χρόνια ήταν πλούσια σε ετερόκλητα ηθολογικά και πολιτιστικά ερεθίσματα που επηρέασαν τη μετέπειτα μουσική της εξέλιξη και τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της καλλιτεχνικής της πορείας.
Πτυχιούχος κλασικού πιάνου, ανώτερων θεωρητικών στη μουσική, διπλωματούχος κλασικού τραγουδιού και υποκριτικής, αλλά και υπότροφος του διεθνούς φήμης Berklee College of Music, όπου σπούδασε ενορχήστρωση, παραγωγή και jazz μουσική δίπλα στους Danilo Perez και Jamie Haddad ανάμεσα σε άλλους, η Μαρίνα Σάττι ανέπτυξε έναν προσωπικό ήχο που συνδυάζει τις διαφορετικές μουσικές παραδόσεις με τις οποίες μεγάλωσε, όπως την ελληνική, την αραβική αλλά και τη βαλκανική.
Έχοντας εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην European Jazz Orchestra (EBU) με έργα του Peter Herbolzheimer, έχοντας τραγουδήσει σε στο John F. Kennedy Center, στην Ουάσιγκτον, με το World Jazz Nonet και έχοντας συμμετάσχει στο a cappella φωνητικό σχήμα The Singing Tribe σε συνεργασία με τον Bobby McFerrin, είναι μια δημιουργός και performer που είναι δύσκολο να καταταχθεί καλλιτεχνικά.
Από το Μέγαρο Μουσικής και τη Λυρική Σκηνή, σε πανηγύρια στα υψίπεδα της Κρήτης, μπορεί να είναι ταυτόχρονα και pop και ethnic και mainstream, όπως μπορεί με την ίδια άνεση να είναι και λυρική και urban και παραδοσιακή.
Τα ευρωπαϊκά Μέσα την παρουσιάζουν ως πρέσβειρα της ελληνικής και βαλκανικής σκηνής, μιας ιδιαίτερης διαδρομής που παντρεύει την παραδοσιακή μουσική με την pop, τόσο κλασική όσο και σύγχρονη.
Το 2017 κατέκτησε την κορυφή των charts με το single «Μάντισσα», ενώ λίγο αργότερα το κοινό υποδέχτηκε το «Πόνος Κρυφός», που έκανε πρεμιέρα στο γερμανικό COLORS (πρώτη φορά για Έλληνα καλλιτέχνη με ελληνικό στίχο), παίρνοντας ακόμα μία πρωτιά στην πλατφόρμα NOWNESS, που παρουσίασε πρώτο το εξαιρετικό της video clip για το παραδοσιακό κομμάτι «Γιατί πουλί μ’».
Το 2017 ίδρυσε επίσης τις CHÓRES [ˈkɔɾɛs], ένα αμιγώς γυναικείο χορωδιακό σύνολο, αποτελούμενο από περισσότερες από 150 γυναίκες 15-60 χρόνων, του οποίου διατηρεί την καλλιτεχνική διεύθυνση –ένα καλλιτεχνικό φυτώριο που αποσκοπεί στη διάσωση, επεξεργασία και προώθηση του πλούτου της ελληνικής παράδοσης, αλλά και στη δημιουργία πρωτότυπου μουσικού ρεπερτορίου και παραστασιακών δράσεων σε συνεργασία με σύγχρονους καλλιτέχνες, ενώ αναβιώνει με μοναδικό τρόπο τα παραδοσιακά τραγούδια του χθες με τον ήχο και την αισθητική τού σήμερα.
Τον Μάιο του 2022, κυκλοφόρησε το πρώτο ολοκληρωμένο προσωπικό της άλμπουμ YENNA, ενώ το 2023 πειραματίστηκε παραδίδοντας το μικρού μήκους ντοκιμαντέρ της FLABOURO αλλά και το TUCUTUM, ένα τραγούδι-σχόλιο πάνω στη βαλκανική trap, που αναδείχτηκε στο viral του καλοκαιριού.