Μαρίνα Σάττι: Ακούσαμε τα νέα της τραγούδια – Οι πρώτες εντυπώσεις

Διαβάζεται σε 6'
Η Μαρίνα Σάττι στην πρώτη τεχνική πρόβα της Eurovision 2024
Η Μαρίνα Σάττι στην πρώτη τεχνική πρόβα της Eurovision 2024 Corinne Cumming, Sarah Louise Bennett/EBU

Ακούσαμε το ολοκαίνουργιο EP της Μαρίνας με τίτλο “P.O.P.”,  το οποίο περιλαμβάνει στο σύνολο 7 τραγούδια, ανάμεσά τους το “ZARI”, αλλά και το “TUCUTUM”- Οι πρώτες εντυπώσεις μας.

Λίγα εικοσιτετράωρα μετά την επιστροφή της από το Μάλμε της Σουηδίας και ενώ το “Ζάρι“, το τραγούδι, με το οποίο συμμετείχε εκπροσωπώντας την Ελλάδα στη Eurovision 2024 πήρε την 11η θέση ανάμεσα σε 37 χώρες και η Μαρίνα Σάττι επεφύλασσε μία μεγάλη έκπληξη στους φαν της και όχι μόνο.

Στις 00.00 το βράδυ της Τρίτης προς Τετάρτη (15/5), κυκλοφόρησε το ολοκαίνουριου ΕP της με τίτλο “P.O.P.”, το οποίο περιλαμβάνει στο σύνολο 7 τραγούδια, ανάμεσά τους το “ZARI”, αλλά και το “TUCUTUM” που έχει ήδη κυκλοφορήσει και έχει εισπράξει ανάμεικτες κριτικές.

Πρωί πρωί και με τα ακουστικά στ’ αυτί ακούω τη νέα αυτή δουλειά και κρατώ δεκάδες σημειώσεις που προκύπτουν από τα τραγούδια αυτά. Από τους ήχους, τους στίχους, από όλη την ατμόσφαιρα που δημιουργούν. Ξαφνικά συνειδητοποιώ πως σημειώσεις δε χρειάζονται. Γιατί η Μαρίνα Σάττι στο P.O.P κάνει ένα τεράστιο ρεπεράζ σε ήχους, μείξεις και κουλτούρες. Και εκεί που αυτό που ακούς σε ξενίζει, εκεί ακριβώς σου αρέσει. Σε κάποιους αρέσει δηλαδή και μάλιστα πολύ (προσωπικά δεν είμαι φαν του είδους. Δε θα το βάλω στα αγαπημένα μου στο Spotify, ούτε θα το ακούσω για λόγους ψυχαγωγικούς. Το άκουσα, το εμπέδωσα και μέχρι εδώ).

Μας “τρολάρει” η Μαρίνα Σάττι;

Φαν, χιούμορ, σάτιρα, νοσταλγία και σύγχρονοι προβληματισμοί. Όλα αυτά μέσα από ήχους πανηγυριώτικους που εναλλάσσονται με ρομαντικές μελωδίες και βαλκανικούς ήχους. Στίχοι και ρυθμοί που σε κάνουν να αισθάνεσαι πως ακούς βαλκανικό τραπ, ραπ, παιδικά τραγούδια και αμέσως μετά ρομαντικές μελωδίες με έξοχες συνθέσεις.

Αυτή είναι η Μαρίνα Σάττι. Μία καλλιτέχνιδα που κυοφορεί μέσα τις άπειρες μουσικές επιρροές και που η μουσική της γεννάει γέφυρες. Δεν έχει καμία σημασία αν αυτό που ακούς σου αρέσει ή όχι. Το μόνο σίγουρο είναι πως κεντρίζει την προσοχή σου, πως δε σε αφήνει αδιάφορο. Όπως ακριβώς συνέβη με το “ΖΑΡΙ”, σε πολλούς δεν άρεσε, δεν πέρασε όμως απαρατήρητο.

Ακόμη και τα τραγούδια της, ενώ έχουν ελληνικούς τίτλους είναι γραμμένα με αγγλικούς χαρακτήρες. P.O.P, ελληνιστί Π.Ο.Π, τουτέστιν Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης. Μας τρολάρει η Μαρίνα Σάττι; Μπορεί. Με τη νέα της αυτή δουλειά φαίνεται να γιορτάζει πάντως την πλήρη απενοχοποίηση της. Αυτό που ξεκίνησε με το TUCUTUM, το συνεχίζει και με τα υπόλοιπα τραγούδια.

Τραγούδι τραγούδι- Η πρώτη αίσθηση από τα τραγούδια της Μαρίνας Σάττι

Για το “TUCUTUM” είχε μιλήσει λίγο πριν τη Eurovision στο News24/7 λέγοντας: “Είναι ένα fun κομμάτι με χιούμορ, το οποίο έχει διάφορα μουσικά references, αυτήν τη ραπ, ποπ, εγωιστική φάση. Η γέφυρα βασίζεται πάνω σε μια παραλλαγή που έκανα του “Να ‘μαν πουλί να πέταγα”. Γενικά το βίντεο και το τραγούδι έχει να κάνει με το παλιό και το καινούργιο, δείχνει μία κατάσταση με την τραγουδίστρια που σκάει στο τρίτο χιλιόμετρο, στο “Πανόραμα λάιβ”, με τα γαρύφαλλα, τα πιάτα κλπ…”

“Στην iyia mas πίνω στην iyia μας, ζω για σένα και ζεις και εσύ για μένα” τραγουδά και το “STIN IYIA MAS” για παράδειγμα ένα τραγούδι χαράς που άνετα θα παίξει στα πανηγύρια τον φετινό Δεκαπεντάγουστο και αυτό δεν το λέω υποτιμητικά. Το αντίθετο θα έλεγα. Αν είχε και λίγο κλαρινο μέσα, θα γινόταν αμέσως το χιτ του καλοκαιριού.

Στο LALALALA δεν μπορεί να μην έρθει στο μυαλό σου κάποιο παιδικό τραγούδι ή κάποια παλιά ελληνική ταινία με την Αλίκη Βουγιουκλάκη να τραγουδάει ανέμελεα όταν λέει “lalalalalalla σας αεράκι φυσάει η χαρά
σαν αεράκι φυσάει η χαρά λαλαλαλαλαλαλα, χοοοχοχοχοχοχ”

Στο ΕΙΜΑΙ ΚΑLA, η Μαρίνα μέσα σε μόλις 53 δευτερόλεπτα περιγράφει το σύγχρονο αφήγημα του “είμαι καλά”.Και είναι τρομερά εύστοχη. “Eίμαι πανέμορφη και κάθε μέρα νιώθω και πιο όμορφη, είμαι δυνατή και κάθε μέρα νιώθω και πιο δυνατή. Είμαι καλά και κάθε μέρα νιώθω όλο και καλύτερα με τον εαυτό μου. Είμαι η νούμερο 1 επιλογή…. Έχω πολλά χρήματα και αποταμιεύω και πολλά χρήματα”. Ένας ελεύθερος συνειρμός μίας γυναίκας που μόνο θλίψη προκαλεί.

Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ωστόσο είναι το δικό της MIXTAPE, ένα τραγούδι από το οποίο πραγματικά περνάνε όλα, ακόμα και η συμμετοχή της Μαρίνας στη Eurovision.
“Δεν καταλαβαίνω δεν καταλαβαίνω, άκουσαν το demo και είπαν όλοι flop flop flop.
Τι να πούνε τώρα, χορεύει όλη η χώρα, τους ρώτησα αν στο χωριό τους είχαν ρεγκετόν”.
Ενώ πιο κάτω ακούμε “Στο ‘πα πήρα φόρα, τέλειωσαν τα πάντα, η Μαρίνα σας πήγε τάπα”. 
Oι ρυθμοί εδώ εναλλάσσονται διαρκώς, από λαϊκοί, σε ραπ και trap, ακόμη και σε ηλεκτρονικοί. Και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να εστιάσει κάποιος στους στίχους αυτούς που από τη μία είναι εξομολογητικοί της Σάττι και από την άλλη περιγράφουν όλη την εμπειρία της στη Eurovision και από την άλλη αντικατοπτρίζουν πολλά στοιχεία από την κοινωνία που ζούμε.

Θα μείνω ιδιαίτερα στο αιθέριο και μαγικό Ah Thalassa. Ένα τραγούδι μελωδικό που σε παρασύρει και σε ταξιδεύει. Ένα τραγούδι που Ένα τραγούδι που τελειώνει τόσο απότομα, όσο και όλα όσα για λίγο μας δίνουν χαρά.

Πώς προέκυψε το P.O.P.;

Η Μαρίνα Σάττι -χωρίς να το γνωρίζει τότε- έδωσε στο NEWS 24/7 την πιο ειλικρινή απάντηση που θα μπορούσε να δώσει, μία απάντηση που εξηγεί τι είναι αυτό που ακούμε στη νέα της δουλειά: “Το “YENNA” πραγματευόταν ένα συγκεκριμένο storytelling. Ήταν συμβολική “γέννα” και ήταν και του εαυτού μου κατά κάποιον τρόπο, πέραν από τη γέννα αυτού του πρότζεκτ. Στη συνέχεια ένιωσα την ανάγκη να κάνω κάτι πολύ πιο fun και με χιούμορ, που να σατιρίζει κάποια πράγματα τα οποία τα ‘χα στο μυαλό μου από καιρό.” μας είχε πει η Μαρίνα Σάττι.

Για τις υπερβάσεις στο πρώτο της άλμπουμ – που τότε δεν είχε ιδέα ότι θα τις έκανε και στη Eurovision – μας είχε πει: “Πόνεσε” πολύ αυτός ο δίσκος και σε προσωπικό επίπεδο και σε μουσικό. Οι προκλήσεις ήταν πολλές. Να καταλάβω πώς νιώθω. Να το καταγράψω. Να γράψω τραγούδια, να κάνω υπερβάσεις και να ξεπεράσω και τα κλισέ. Αυτούς τους κοινωνικούς ρόλους της επαρχίας που λέγαμε πριν – που εμένα με δυσκόλευαν. Γιατί εγώ έχω μεγαλώσει στα ωδεία, με τις σπουδές. Και μία κοπέλα σοβαρή … να χορεύει τσιφτετέλια; Ναι! Τσιφτετέλια. Είναι και μια προσωπική απελευθέρωση για εμένα. Οι “κοινωνικοί” ρόλοι λειτουργούν πολλές φορές σαν φίμωτρο. Αυτή την απελευθέρωση αναζητούσα και μέσω της δημιουργίας αυτού του δίσκου, ΥΕΝΝΑ.”

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα