Μιθριδάτης: Ξεπέρασε τα 1 εκατ. views – Γιατί δεν μπήκε στις τάσεις του YouTube

Μιθριδάτης: Ξεπέρασε τα 1 εκατ. views – Γιατί δεν μπήκε στις τάσεις του YouTube

Με κάτι περισσότερο από 1.000.000 views, το νέο του video 'Για Να Μη Τα Χρωστάω' παραμένει εκτός των τάσεων του YouTube. Υπάρχει εξήγηση;

Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι το ‘Για Να Μη Τα Χρωστάω’ του Μιθιδράτη είναι το video για το οποίο μιλάει όλη η Ελλάδα. Σε λιγότερο από μια εβδομάδα έχει ξεπεράσει τα 1.000.000 views, ενώ γίνεται διαρκώς σημείο αναφοράς και έντονων συζητήσεων τόσο στα social media, όσο και στο δημόσιο βίο , ακόμα και στα έδρανα της Βουλής.

Η απορία που έχει ήδη γεννηθεί από όσους πάτησαν play στο YouTube για να δουν το video, είναι μια και μοναδική: Γιατί δεν βρίσκεται στην κορυφή των trends το ‘Για Να Μη Τα Χρωστάω’;

Υπάρχει άραγε κάποια “πλεκτάνη” πίσω από αυτό το παράδοξο; Θα επιχειρήσουμε να βρούμε μια λογική εξήγηση.

Πώς ένα video μπαίνει στα Trends

Από το σχετικό video στο επίσημο κανάλι του YouTube σε συνδυασμό με όσα αναφέρονται στην υποστήριξη δημιουργών του YouTube, προκύπτουν οι εξής παραμέτροι μέσω των οποίων ο αλγόριθμός του YouTube ορίζει ένα video ως trending:

  • Αν το περιεχόμενο του είναι ελκυστικό προς μια μεγάλη μάζα θεατών.
  • Αν δεν είναι αποπροσανατολιστικό, αν δεν έγινε με σκοπό το clickbait ή αν δεν περιέχει προκλητικό περιεχόμενο
  • Αν αναδεικνύει φαινόμενα που συμβαίνουν στον κόσμο ή εντός του YouTube.
  • Αν προέρχεται από ένα πολυσυλλεκτικό κανάλι που ανεβάζει σταθερά νέο περεχόμενο.
  • Ιδανικά, αν αναδεικνύει κάτι καινότομο.
  • Το ποσοστό με το οποίο αυξάνονται καθημερινά τα views.
  • Από που προέρχονται τα views (δημογραφικά στοιχεία)
  • Συγκρίσεις των επιδόσεων του εν λόγω video με άλλα video απο το ίδιο κανάλι

Το αβαντάζ του YouTube προς τους ‘μεγάλους’ publishers

Μελέτη 40.000 videos που είχε δημοσιευτεί στο The Verge πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, είχε αποδείξει πως το YouTube αναδεικνύει με μεγαλύτερη άνεση το περιεχόμενο που προέρχεται από τηλεοπτικά κανάλια και άλλους publishers μαζικής εμβέλειας, σε σύγκριση με όσα ανεβάζουν οι ανεξάρτητοι δημιουργοί. Η CEO του YouTube, Σούζαν Βότζίσκι είχε αποδεχτεί αυτό τον ισχυρισμό, εξηγώντας πως αυτό συνδέεται με την προτεραιότητα που δίνει η ψηφιακή πλατφόρμα σε video που δεν περιλαμβάνουν βωμολοχίες και κάθε άλλου είδους ανάρμοστο περιεχόμενο. Αν και η Βοτζίσκι υποσχέθηκε αναδιαμόρφωση των κανόνων για τα trends, έτσι ώστε ένα 50% του σχετικού καταλόγου να αφορά ανεξάρτητους δημιουργούς, αυτή η “αλλαγή” φαίνεται πως προχωρά μάλλον με αρκετά βραδείς ρυθμούς.

Ένα συμπέρασμα

Το γεγονός ότι το κανάλι από το οποίο ανέβηκε το νέο κομμάτι του Μυθριδάτη δεν ποστάρει περιεχόμενο σε καθημερινή ή έστω εβδομαδιαία βάση, επιβεβαιώνεται ως αληθές. Ως προς το αν το ‘Για να Μη Τα Χρωστάω’ έχει τόσο ανάρμοστο περιεχόμενο ή/και τόσες βωμολοχίες ώστε να χαθεί από τα Trends του ελληνικού YouTube, αυτή είναι μια υπόθεση που αγγίζει το παράλογο. Αν και σε μια εποχή που οι τάσεις ψυχαγωγίας καθορίζονται από αλγόριθμούς, το λογικό και το παράλογο είναι πια, έννοιες σχετικές.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα