Ο χάρτης της χρήσης ναρκωτικών στα φεστιβάλ του πλανήτη
Αμερικανική υπηρεσία έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία για τη χρήση ναρκωτικών σε διάφορα φεστιβάλ του πλανήτη. Από μανιτάρια μέχρι μαριχουάνα και από LSD μέχρι MDMA (Pics)
- 13 Μαΐου 2015 16:50
Το drugabuse.com είναι μια Αμερικανική υπηρεσία που παρέχει ενημέρωση και βοήθεια σε εξαρτημένους και μη, τρέχοντας πολλαπλές καμπάνιες ενημέρωσης κατά των ναρκωτικών ουσιών. Οι υπεύθυνοι του έδωσαν στη δημοσιότητα ένα γράφημα που απεικονίζει τη χρήση ουσιών στα φεστιβάλ του πλανήτη, σημειώνοντας πως τα περισσότερα καταναλώνονται σε εκείνα των ΗΠΑ.
Η συλλογή των πληροφοριών έγινε μέσω Instagram posts, κάτι που δεν την κάνει απολύτως αξιόπιστη, μας δίνει ωστόσο μια εικόνα του τι συμβαίνει.
Παράδεισος των ναρκωτικών δείχνει να είναι το Burning Man καθώς εμφανίζεται στην πρώτη τριάδα της παρακάτω λίστες ενώ στις ημέρες που “τρέχει” καταναλώνεται σε αυτό η μεγαλύτερη “ποικιλία” ουσιών. Από μανιτάρια μέχρι LSD.
Στο 12% των αναφορών περί Coachella καταγράφεται η κοκαΐνη και στο 5.63% περί Lollapalooza καταγράφεται χρήση οπιούχων ουσιών.
Αναλυτικά:
Οι ουσίες που παρατηρούνται συχνότερα:
Πιο συχνή είναι η κατανάλωση αλκοόλ προφανώς και ακολουθούν το MDMA/Molly/Ecstasy. Η μαριχουάνα έρχεται στην τρίτη θέση και χαμηλότερο, λόγω υψηλού κόστους, η κοκαΐνη.
Ουσίες ανά φεστιβάλ:
Παρακάτω παρουσιάζεται η ουσία και το φεστιβάλ στο οποίο καταναλώνεται περισσότερο.
Στο Coachella των ΗΠΑ παρατηρούμε την πιο συχνή χρήση κοκαΐνης ενώ το MDMA παρατηρούνται κατά κόρον στα EDC και Ultra που φιλοξενούν κυρίως ηλεκτρονική μουσική.
Τα Top 10:
Σε συχνότερη χρήση αλκοόλ και σε συχνότερη χρήση ναρκωτικών ουσιών.
Στην κορυφή της κατάταξης περί αλκοόλ είναι το Chili Cook-Off (τραβάει πολύ μπύρα η πικάντικη κουζίνα) και ακολουθεί το Summerfest και το Glastonbury.
Στα ναρκωτικά, στην κορυφή είναι το austinreggaefest, γνωστό και ως Marley Fest λόγω μαριχουάνας, ακολουθεί το Camp Bisco της Πενσιλβανίας των ΗΠΑ και το EDC όπου τα χάπια πέφτουν από τον ουρανό (μεταφορικά πάντα).
Παρακάτω οι Kaskade, Steve Aoki, και A-Trak, παροτρύνουν το κοινό να αποφεύγει τη χρήση ναρκωτικών ουσιών στα φεστιβάλ ανά τον πλανήτη που εμφανίζονται και θα εμφανιστούν τους επόμενους μήνες.
Τέλος, πόσο διάσημη είναι η κάθε ουσία στα φεστιβάλ που αξιολογούνται εδώ:
Εν τω μεταξύ, νέα έκθεση καταγράφει την άνοδο των συνθετικών και νέων ναρκωτικών.
Το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο για τα ναρκωτικά και την τοξικομανία έχει στόχο την παρακολούθηση των νέων τάσεων και την εξεύρεση διεξόδων.
Από τη Λισαβόνα, όπου εδρεύει ο οργανισμός παρουσίασε την ετήσια έκθεσή του, μέσα στην οποία εκφράζονται ελπίδες αλλά και σοβαρές ανησυχίες.
Η μείωση της χρήσης των λεγόμενων παραδοσιακών ναρκωτικών καταγράφεται ως γενική τάση.
730 000 Ευρωπαίοι χρήστες οπιούχων επωφελούνται των προγραμμάτων με υποκατάστατα, στο σύνολο των περίπου 1,4 εκατομμυρίων χρηστών συνολικά.
Η οικονομική κρίση στην Ευρώπη σε πολλές περιπτώσεις μειώνει τα χρήματα που δαπανώνται για την αντιμετώπιση της κατάστασης, την ώρα που οι κίνδυνοι που σχετίζονται με τη χρήση είναι σημαντικοί αλλά και δαπανηροί.
Η ηπατίτιδα C είναι η πιο διαδεδομένη ασθένεια ανάμεσα στους χρήστες, καθώς προσβάλλεται το 18 με 80% των χρηστών ανάλογα με τη χώρα.
Ανάμεσα στους χρήστες το ποσοστό θνησιμότητας είναι από 1 ως 2%, αυξημένο κατά 10 ή 20 φορές σε σχέση με τους μη χρήστες.
Αν και η χρήση της κάνναβης, της κοκαΐνης και της ηρωίνης, μειώνονται, αυτό δεν συμβαίνει με τα νέα συνθετικά ναρκωτικά.
Τα Ecstasy και οι αμφεταμίνες είναι τα πιο διαδεδομένα στην Ευρώπη. Την περασμένη χρόνια περίπου 2 εκατομμύρια Ευρωπαίοι κατανάλωσαν μία από τις δύο ουσίες.
Συνεπώς, αυτό που προβληματίζει περισσότερο το Παρατηρητήριο είναι η ανάδυση μιας νέας αγοράς συνθετικών ναρκωτικών που είναι δυναμική και πολυδιάστατη.
Αν και οι ουσίες αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες απειλές για τη δημόσια υγεία, δεν υπόκεινται σε διεθνή έλεγχο, καθώς κανείς δεν γνωρίζει τί ακριβώς περιέχουν. Ωστόσο, έχουν το ίδιο ψυχοδραστικό αποτέλεσμα με τα λεγόμενα παραδοσιακά ναρκωτικά.
Αυτό που καθιστά πολύ δύσκολο τον έλεγχο αυτών των ουσιών είναι παράλληλα ο ρυθμός εμφάνισης τους στην αγορά, που διευκολύνεται πολύ από το ίντερνετ.