Πολιτικά και κοινωνικά μηνύματα στην περιοδεία της Τζάνετ Τζάκσον
Έργο του χορευτή και χορογράφου που βρίσκεται πίσω από τις αποφάσεις για την περιοδεία ήταν να μετατρέψει τη μουσική πλευρά της παράστασης σε μια ιστορία που θα μπορούσε να πάρει το κοινό.
- 11 Αυγούστου 2018 09:22
Η συναυλία της Τζάνετ Τζάκσον «State of the World» ανοίγει με εικόνες από τον εμφύλιο πόλεμο στη Συρία, με τα ονόματα άοπλων μαύρων ανδρών που σκοτώθηκαν από αστυνομικούς και με σύμβολα υπέρμαχων της λευκής φυλής.
Αυτά τα πολιτικά και κοινωνικά μηνύματα ειπωμένα μέσα από τα τρέχοντα γεγονότα είναι σημαντικές πτυχές του σόου, αλλά όπως τα παρουσιάζει ο διευθυντής δημιουργικού της Τζάνετ Τζάκσον, Γκιλ Ντολντουλάο, υπάρχουν πολλά περισσότερα πίσω από την αφήγηση: Είναι η ιστορία της ζωής της τραγουδίστριας. Η «State of the World» περιοδεία ταξίδεψε στις ΗΠΑ από τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2017 και φέτος συνεχίζεται από τον Ιούλιο έως τον Αύγουστο.
Η Τζάνετ Τζάκσον εμφανίστηκε επίσης σε δύο Μουσικά Φεστιβάλ, Panorama και Essence Fest και αναμένεται να συμμετάσχει στο Φεστιβάλ της οργάνωσης Global Citizens Festival, στη Νέα Υόρκη στις 29 Σεπτεμβρίου.
Αλλά το πρώτο μέρος της περιοδείας δεν έχει καμία σχέση με το δεύτερο, είναι διαφορετικά στα τραγούδια, τη χορογραφία και τη σκηνική παρουσία.
Υπεύθυνος για τις αποφάσεις είναι ο 39χρονος γεννημένος στη Χαβάη, χορευτής και χορογράφος, Γκιλ Ντολντουλάο. Ξεκίνησε την καριέρα του σε ηλικία 16 ετών ως χορευτής της Τζάνετ Τζάκσον, λέγοντας ψέματα ότι είναι 18 ετών για να περάσει από ακρόαση και συνεργάζεται με την τραγουδίστρια εδώ και 23 χρόνια.
Έργο του στην περιοδεία ήταν να μετατρέψει τη μουσική πλευρά της παράστασης σε μια ιστορία που θα μπορούσε να πάρει το κοινό. Λόγω της δουλειάς του ως χορογράφος, λέει ότι οι άνθρωποι πιστεύουν ότι του αρέσει μόνο η χορευτική μουσική. Αλλά τα τραγούδια της Τζάκσον που προκαλούν σκέψεις – αυτά που μιλάνε για φανατισμό, προκατάληψη και κοινωνικές αδικίες – είναι στην πραγματικότητα μερικά από τα αγαπημένα του.
«Εάν κυκλοφορούσαμε το “Rhythm Nation” τώρα, θα είχε ακόμη απήχηση στις μάζες», λέει για την επιτυχία του 1989 της Τζάκσον. «Αυτό το άλμπουμ ολόκληρο είναι τόσο σπουδαίο μήνυμα και είναι σχετικό με αυτό που συμβαίνει τώρα» δήλωσε στο WWD.
«Δεν χρειάζεται πραγματικά να λέει πολλά και εγώ ως διευθυντής δημιουργικού δεν χρειάζεται να λέω πολλά γιατί αυτό που νιώθουμε και πώς αισθανόμαστε για το τι συμβαίνει στον κόσμο και στη ζωή της παρουσιάζεται σε αυτή τη σκηνή» τόνισε.