Ο Σαράντος Καργάκος επιμένει ότι ο τάφος του Μ. Αλεξάνδρου μπορεί να βρίσκεται στην Αμφίπολη
Ο ιστορικός και συγγραφέας θεωρεί βέβαιο ότι το μνημείο ανεγέρθη για άνδρα, εξαιτίας κυρίως του Λέοντα, αφού όπως εξήγησε οι λέοντες είναι δηλωτικό ανδρικών μνημείων (vid)
- 19 Αυγούστου 2014 09:54
Βέβαιος ότι ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου βρίσκεται στην Αρχαία Αμφίπολη, εμφανίστηκε για άλλη μια φορά ο ιστορικός Σαράντος Καργάκος. «Εάν βρεθεί τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αυτός θα είναι στη Μακεδονία και η Αρχαία Αμφίπολη συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες»
Μιλώντας στο Πρωινό ΑΝΤ1 ο διαπρεπής ιστορικός ευχήθηκε οι τάφοι να είναι ασύλητοι, πράγμα όπως εκτίμησε δύσκολο, δεδομένου ότι τα κεφάλια των Σφιγγών που βρίσκονται στην είσοδο, αλλά και η προχειροκατασκευασμένη είσοδος του τάφου μαρτυρούν ότι οι αρχαιολόγοι «ήρθαν δεύτεροι».
Ερωτηθείς για το ποιος ή ποιοι πιστεύει ότι είναι θαμμένοι στο μνημείο, όπου βρίσκονται τρεις ταφικοί θάλαμοι, ο κ. Καργάκος εκτιμά ότι δύσκολα ένα τέτοιο μνημείο να φτιάχτηκε για τον Μέγα Αλέξανδρο, τη Ρωξάνη και την Ολυμπιάδα, δεδομένου του άσχημου τέλους που είχαν και οι τρεις.
Ο κ. Καργάκος θεωρεί βέβαιο ότι το μνημείο ανεγέρθη για άνδρα, εξαιτίας κυρίως του Λέοντα, αφού όπως εξήγησε οι λέοντες είναι δηλωτικό ανδρικών μνημείων.
Λίγες ημέρες πριν ο ιστορικός είχε απαντήσει σε όσους αμφισβητούν την άποψη του, ότι τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου βρίσκεται στη Μακεδονία, μέσω του ιστότοπου filonoi.
Δείτε τις επίμαχες δηλώσεις του Σαράντου Καργάκου στον ANT, στις 12 Αυγούστου:
Ἐπειδή διαστρεβλώνονται ἀπό κακοήθεις οἱ δηλώσεις μου, σέ διάφορους σταθμούς, σχετικά μέ τό ἐνδεχόμενο εὑρέσεως τοῦ τάφου τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου στήν Ἀμφίπολη, παραπέμπουμε τό τί ἀκριβῶς γράφουμε στό 3τομο ἔργο μας «Μέγας Ἀλέξανδρος: Ὁ Ἄνθρωπος Φαινόμενο» τομ. γ΄ σσ. 205-206, 214.
«…Τό σῶμα του ταριχεύθηκε καί τοποθετήθηκε σέ χρυσῆ λάρνακα.
Τό 321 π.Χ. ὁ Πτολεμαῖος ὁ Λάγου μετέφερε τή λάρνακα στήν Ἀλεξάνδρεια καί τήν τοποθέτησε σέ μεγαλοπρεπές τέμενος.
Ἔκτοτε ὁ τάφος τοῦ Ἀλεξάνδρου ἀναζητεῖται μέχρι τῶν ἡμερῶν μας.
Ἐνδέχεται ὅμως, ἀντί τῆς Αἰγύπτου, νά βρεθεῖ κάποτε στήν Μακεδονία.
Ἡ εἰκασία μου αὐτή ἑδράζεται στήν ἀκόλουθη σκέψη:
ἡ Ὀλυμπιάς θά ἔκανε τά ἀδύνατα δυνατά γιά νά φέρει τά λείψανα τοῦ γυιοῦ της στήν Μακεδονία καί νά τά κάνει ἱερό ἔμβλημα τῆς δικῆς της ἐξουσίας.
Ἡ περιοχή τῆς Ἀμφιπόλεως εἶναι ἡ πιό πιθανή. Ἴσως καί ὁ Λέων πού ἔχει στηθεῖ ἐκεῖ (πού ἀσφαλῶς δέν ἦταν τρόπαιο τῆς νίκης τῶν Σπαρτιατῶν ἐπί τῶν Ἀθηναίων, στήν μάχη τῆς Ἀμφιπόλεως, 422 π.Χ.) νά ἦταν τό ἐπιστέγασμα τοῦ τύμβου, ἐντός τοῦ ὁποίου εἶχε ταφεῖ ἡ σορός τοῦ Ἀλεξάνδρου.
Ἄν ἡ σορός εἶχε μείνει στήν Αἴγυπτο -φυσικά σέ ἀνάλογο μνημεῖο- θά εἴχαμε τήν περιγραφή τοῦ χώρου καί τοῦ μνημείου ἀπό κάποιον Ἀλεξανδρινό συγγραφέα.
Οἱ ἀναφερόμενες ἐπισκέψεις ἐπιφανῶν Ρωμαίων στό ὑποτιθέμενο λείψανο τοῦ Ἀλεξάνδρου πιθανῶς νά ἦταν σέ κάποιο ὑποκατάστατό του…
Ὁ Λέων τῆς Ἀμφιπόλεως, πού ἔχει κοινά τεχνοτροπικά στοιχεῖα μέ τόν Λέοντα τῆς Χαιρωνείας, καί τόν ὁποῖο βρῆκαν Γάλλοι στρατιωτικοί μηχανικοί κατά τὸν Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, δέν εἶναι αὐτοτελές μνημεῖο.
Οἱ πέριξ αὐτοῦ διασκορπισμένοι καί καλά πελεκημένοι λίθοι δείχνουν πώς ἦταν ἡ κορωνίς ἑνός γιγάντιου ταφικοῦ μνημείου, ἀντάξιου τοῦ μεγάλου στρατηλάτη. Πιθανῶς ἐκεῖ.»