“Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός”: Οι δωρεάν εκδηλώσεις από 13 έως 19 Σεπτεμβρίου

“Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός”: Οι δωρεάν εκδηλώσεις από 13 έως 19 Σεπτεμβρίου
Από αριστερά, Θ. Βλαβιανός, Κ. Κουτσολέλος και Φλ. Παπαδάκη στην παράσταση "Αχιλλεύς" K. Skourletis

Ολοκληρώνονται οι φετινές εκδηλώσεις του προγράμματος του ΥΠΠΟΑ με παραστάσεις, μεταξύ άλλων, σε Πάτρα, Θήβα και Μήλο.

Φθινοπωριάζει, τα σχολεία άνοιξαν, μαζευόμαστε σιγά-σιγά και η διάθεση για πολιτιστικές εκδηλώσεις αξιώσεων επιστρέφει δριμύτερη. Ο καινούριος μα ήδη επιτυχημένος θεσμός “Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός” ολοκληρώνει το φετινό πρόγραμμα των εκδηλώσεών του, οι οποίες φιλοξενούνται σε αρχαιολογικούς χώρους όλης της επικράτειας. Οι εκδηλώσεις για το διάστημα 13 μέχρι 19 Σεπτεμβρίου (περιλαμβάνονται και κάποιες που είχαν αναβληθεί), που όπως πάντα είναι δωρεάν, είναι αναλυτικά οι εξής:

Μουσικοθεατρική περφόρμανς, Ηλεία

“Κρόνος και Δίας: Μονομαχία χωρίς τέλος”, 13 & 14 Σεπτεμβρίου, Αρχαιολογικό Μουσείο Αρχαίας Ολυμπίας στις 21:00

"Κρόνος και Δίας"

«Τι είναι ο χρόνος και μπορούμε άραγε ποτέ να τον δαμάσουμε;»
Απ’ αυτό το ερώτημα εκκινεί η παράσταση και αναζητώντας απαντήσεις στρέφεται στον αρχέγονο ελληνικό μύθο του Κρόνου και την κοσμογονική σύγκρουσή του με τον Δία. Ο
Κρόνος συμβολίζει τον αδηφάγο χρόνο, που καταβροχθίζει τα παιδιά του οδηγώντας τα στην ανυπαρξία. Την παντοδυναμία του έρχεται ν’ ανατρέψει το μοναδικό παιδί που ξέφυγε της καταστροφικής μανίας του, ο Δίας.

Η παράσταση προσεγγίζει τον μύθο ως το διαχρονικό όνειρο εξάλειψης του χρόνου, που μας υπενθυμίζει πως ο χρόνος τελικά μπορεί να νικηθεί εκεί που η ζωή επικρατεί. Ο αφηγηματικός κορμός της παράστασης βασίζεται στη Θεογονία του Ησίοδου και πλαισιώνεται από ορφικούς ύμνους. Μια μουσικοθεατρική περφόρμανς με μία ηθοποιό, έναν μουσικό και πολλά όργανα. Η παράσταση, εξ αναβολής από τις 10 και 11 Αυγούστου, θα παρουσιαστεί με αγγλικούς υπέρτιτλους.

Σκηνοθεσία: Πέτρος Νάκος/ Σύλληψη, ερμηνεία: Aγγελική Κοντού/ Μουσική (επί σκηνής): Γιώργος Διαμαντόπουλος/ Επιστημονική σύμβουλος: Mίνα Χειμώνα/ Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα/ Κίνηση: Ελβίρα Μπαρτζώκα.

Θέατρο, Πάτρα

Αχιλλεύς”, 14 Σεπτεμβρίου, Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας στις 18:45

"Αχιλλεύς" από τους bijoux de kant K. Skourletis

H
bijoux de kant
συναντά το ηρωικό δράμα του
Αθανάσιου Χριστόπουλου
“Αχιλλεύς” (1804), για να διερευνήσει την έννοια της ελληνικότητας και της συλλογικότητας μέσα από τον μύθο της οργής του Αχιλλέα απέναντι στον Αγαμέμνονα. Η πλεονεκτική συμπεριφορά του πρώτου από τη μια και η περηφάνια και ο εγωισμός του δεύτερου από την άλλη θέτουν σε κίνδυνο τις δυνάμεις του ελληνικού στρατεύματος και την επιτυχή έκβαση του Τρωικού Πολέμου έως ότου έρθει η πολυπόθητη συμφιλίωσή τους.

Ανασυνθέτοντας τα υλικά μιας «παλιάς θεατρικότητας», καταδυόμενη στις ρίζες του νεοελληνικού λόγου και της αρχαιοελληνικής μυθολογίας, η bijoux de kant προσεγγίζει το ηρωικό δράμα μέσα από μια γλυκόπικρη αίσθηση αλλά και συγχρόνως με μια κωμική και ανάλαφρη ματιά, θίγοντας μερικά από τα βασικότερα ζητήματα της νεοελληνικής ιστορίας. Η παράσταση είναι εξ αναβολής από 7 & 8 Αυγούστου, και 4 Σεπτεμβρίου.

Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης/ Δραματουργική επεξεργασία: Γιώργος Παπαδάκης/ Σκηνικά, κοστούμια, φωτισμοί: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης/ Προσθήκες κειμένου: Γλυκερία Μπασδέκη/ Παίζουν: Θανάσης Βλαβιανός, Θανάσης Δήμου, Θανάσης Δόβρης, Βασίλης Ζιάκας, Κώστας Κουτσολέλος, Φλομαρία Παπαδάκη.


Σκηνική σύνθεση, Ζάκυνθος

“Η γυναίκα της Ζάκυθος”, 14 & 15 Σεπτεμβρίου, Κάστρο Ζακύνθου στις 20:00

Το Κάστρο της Ζακύνθου, όπου θα παρασταθεί "Η γυναίκα της Ζάκυθος"

Τι μπορεί να κρύβεται πίσω από την εκτρωματική “Γυναίκα της Ζάκυθος”, την οποία αφηγείται ο Ιερομόναχος Διονύσιος; Σφοδρή σάτιρα σε αρχόντισσες που επέλεγαν και επιλέγουν τη βολή, τα κεκτημένα τους, περιφρονώντας κάθε αγώνα; Πολιτική αλληγορία για την αντιζηλία της Διχόνοιας, τις φατρίες που σάρωναν την επανάσταση κι ακόμη τυραννούν τον τόπο; Ή
υπαρξιακή αναζήτηση;

Τα αποσπάσματα του Σολωμού συναντούν τα ερείπια του ζακυνθινού κάστρου σε μια σκηνική σύνθεση λέξεων, ήχων, σύγχρονης μουσικής, εκκλησιαστικών μουσικών στοιχείων μελισματικού λόγου. Μια σύνθεση κινήσεων, εικόνων, νοημάτων εμπνευσμένων από το πολύσημο σολωμικό αριστούργημα. Η “Γυναίκα” καθρεφτίζει την σκοτεινή όψη της ανθρώπινης ψυχής του Ιερομονάχου, του ποιητή, του καθενός μας. Θα υπάρξει λύτρωση; Η προφητεία λέει πως θα αυταπαγχονιστεί μέσα στην παραφροσύνη και το χτικιό.

Σκηνοθεσία: Μαρία-Λουίζα Παπαδοπούλου/ Σκηνικά: Ιωάννης Μπρούζος/ Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου/ Μουσική: Ντανιέλα Φίσερ (σύγχρονη), Παναγιώτης Μαρίνος (εκκλησιαστική)/ Σύνθεση ήχων: Δημήτρης Ιατρόπουλος/ Φωτισμοί: Σπύρος Μαλαπέτσας/ Παίζουν: Οδύσσεια Μπουγά, Μαρία-Λουίζα Παπαδοπούλου/ Χορός: Κατερίνα Κυβετού, Τζίνα Δράκου, Ελένη Παλαιογιάννη, Μαρία Νεφέλη Σαμαρά, και η μικρή Ιουλία Κουκουντζή/ Συμμετέχουν: μέλη της Χορωδίας της Μητροπόλεως Ζακύνθου και του Αγίου Διονυσίου.


Θεατρική περφόρμανς, Μήλος

Έκτορος Κάθαρσις”, 14 & 15 Σεπτεμβρίου, Αρχαίο Θέατρο Μήλου στις 18:00

"Έκτορος κάθαρσις"

Η “Έκτορος Κάθαρσις είναι η δραματουργική σύνθεση αποσπασμάτων της Ιλιάδας που αφορούν τον ομηρικό ήρωα Έκτορα. Έχουν απομονωθεί οι στίχοι, ετεροαναφορικοί και αυτοαναφορικοί, σχετικά με αυτόν και αποδίδονται με τη μορφή ραψωδιακής αφήγησης, με τη συνοδεία ζωντανής μουσικής. Η μήνις του νικητή ή η ηρωική πορεία του ηττημένου; Το τέλος του Τρωικού πολέμου δεν συμπίπτει με το θάνατο του Αχιλλέα αλλά με τον θάνατο του Έκτορα. Η παράσταση πραγματεύεται την ανάδειξη της οπτικής του ηττημένου, του ατιμασμένου νεκρού, του υπερασπιστή της Τροίας, του αρνητή του πολέμου, του Έκτορα.

Τα κυρίαρχα στοιχεία της παράστασης είναι ο ομηρικός λόγος, η ζωντανή πρωτότυπη μουσική, το φυσικό φως και το τοπίο του αρχαίου θεάτρου της Μήλου όπου ο θεατής γίνεται κοινωνός μιας ανεπανάληπτης ραψωδιακής εμπειρίας.

Σκηνοθεσία, σύνθεση, ερμηνεία: Δημήτρης Λάλος/ Μετάφραση: Δημήτρης Μαρωνίτης/ Δραματουργική επεξεργασία: Κατερίνα Διακουμοπούλου/ Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα/ Μουσικός, ερμηνευτής: Αλέξης Κωτσόπουλος

Παιδικό θέατρο, Θήβα

“Δαίδαλος και Ίκαρος”, 14 & 15 Σεπτεμβρίου, Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών στις 21:00

Μέσα από την πρωτότυπη παράσταση κουκλοθεάτρου (με τεχνικές pop-up paper) για παιδιά, που συνδυάζει εμψύχωση, αφήγηση, ζωντανή μουσική και χρήση Ιαπωνικών τεχνικών, η ομάδα
«Αφού»
και τα
ΜπαGάζια
αφηγούνται το μύθο του εφευρέτη της αγαλματοποιίας, του αρχιτέκτονα και άγρυπνου τεχνίτη, που ήταν «ξακουστός σε όλον τον κόσμο, ταυτόχρονα για την τέχνη του, τις περιπλανήσεις και τις συμφορές του», φωτίζοντας παράλληλα επίκαιρους προβληματισμούς. Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα.

Σύλληψη, σκηνοθεσία: Δήμητρα Πεμούση/ Κείμενο: Ομάδα Αφού/ Εικαστικός σχεδιασμός, σκηνογραφία: Παύλος Νικολακόπουλος/ Σχεδιασμός φωτισμών: Κωνσταντίνος Κωστόπουλος/ Πρωτότυπη μουσική, ηχητική δραματουργία: Μανώλης Μανουσάκης/ Δραματουργική επεξεργασία: Ομάδα Αφού, Αλεξάνδρα Λιακοπούλου/ Κίνηση: Ιωάννα Βασιλακοπούλου/ Κατασκευές: Δήμητρα Πεμούση, Ευρυδίκη Πεμούση/ Ηθοποιοί-κουκλοπαίκτες: Δήμητρα Πεμούση, Ειρήνη Μάστορα, Άρτεμις Δούρου/ Μουσικός: Μανώλης Μανουσάκης

Θεατρική σύνθεση, Ερέτρια

Η εκπαίδευση εις τα του οίκου διά νεαράς κορασίδας”, 17 & 18 Σεπτεμβρίου, Αύλειος χώρος του Αρχαιολογικού Μουσείου Ερέτριας στις 18:00

"Η εκπαίδευση εις τα του οίκου δια νεαράς κορασίδας" nophoto.gr

Ιστορίες Ελληνίδων από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα -επιμελώς αποσιωπημένες- που αντιστάθηκαν στο παραδοσιακό σχήμα της υποτακτικής συζύγου και νίκησαν. Ιστορίες Ελληνίδων που προσπάθησαν ν’ αντισταθούν και φιμώθηκαν. Γυναίκες που παλεύουν καθημερινά να αποδείξουν την επάρκεια του φύλου τους. Στιγμές από τον αέναο αγώνα της γυναικείας χειραφέτησης που άλλαξαν συνειδήσεις. Από τα μαθήματα οικιακής οικονομίας και την λαϊκή κουλτούρα που διαμόρφωσαν και συντήρησαν την υποβαθμισμένη θέση της γυναίκας στο συλλογικό ασυνείδητο, μέχρι την
Καλλιρρόη Παρρέν
και την
Αύρα Θεοδωροπούλου
που έθεσαν τις βάσεις του φεμινισμού στη χώρα μας.

Τρεις γυναίκες από σκηνής, μας αφηγούνται και αναρωτιούνται μαζί μας: πώς θα είχε διαμορφωθεί η πραγματικότητα, αν διδασκόμασταν την ιστορία από τα μάτια των γυναικών που κόντρα σε όλα τα στερεότυπα, άφησαν το χέρι και πάτησαν στα πόδια τους; Η παράσταση είναι εξ αναβολής από 4 & 5 Σεπτεμβρίου.

Σκηνοθεσία: Χάρης Κρεμμύδας, Θανάσης Ζερίτης/ Δραματουργική επεξεργασία: Νεφέλη Μαϊστράλη, Θανάσης Ζερίτης, Χάρης Κρεμμύδας/ Κείμενα-Επιμέλεια: Νεφέλη Μαϊστράλη/ Σκηνικά, κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα/ Μουσική σύνθεση, επιμέλεια: Σταύρος Γιαννουλάδης/ Κίνηση: Πάνος Τοψίδης/ Παίζουν: Ελένη Κουτσιούμπα, Αμαλία Νίνου, Αριστέα Σταφυλαράκη.

Πληροφορίες: Για την παρακολούθηση των εκδηλώσεων απαιτείται προκράτηση θέσης στην ειδική πλατφόρμα του ΥΠΠΟΑ.


Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα