Στα δικαστήρια θα λυθεί η διαμάχη για το χαμένο αριστούργημα του Έγκον Σίλε
Διαβάζεται σε 2'
Σε δίκη θα λύσουν τη διαφορά τους τρεις Εβραίοι κληρονόμοι για την κυριότητα του πίνακα “Portrait of the Artist’s Wife” του Έγκον Σίλε.
- 14 Μαΐου 2024 18:18
Στο επίκεντρο της προσοχής βρίσκεται τα τελευταία 24ωρα το αριστουργηματικό έργο του εξπρεσιονιστή ζωγράφου Έγκον Σίλε με τίτλο “Portrait of the Artist’s Wife” καθώς κορυφώνεται η διαμάχη για τη διεκδίκησή του.
Ειδικότερα, μέλη της τραπεζικής δυναστείας Lehman Brothers αλλά και οι απόγονοι των Εβραίων συλλεκτών έργων τέχνης Καρλ Μάιλαντερ και Χάινριχ Ρίγκερ, ισχυρίζονται ότι ο πίνακας τούς ανήκει, επικαλούμενοι σχέσεις με τον ζωγράφο και κληρονομικά δικαιώματα.
Σημειώνεται ότι και ο Μάιλαντερ, έμπορος υφασμάτων, εμφανίζεται σε δύο πορτρέτα του Σίλε και ο Ρίγκε, οδοντίατρος του Αυστριακού ζωγράφου, σκοτώθηκαν από τους Ναζί κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Η πρώτη δίκη για την κυριότητα του έργου πραγματοποιήθηκε στις 7 Μαΐου στο Ρότσεστερ της Νέας Υόρκης, με διεκδικητές τους τρεις Εβραίους κληρονόμους.
Οι εκπρόσωποι του ιδρύματος του Robert Owen Lehman Jr., στο οποίο φέρεται να ανήκει ο πίνακας από το 2016, ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχουν σωζόμενα αρχεία από το 1930 έως το 1964 που να δικαιολογούν την κυριότητα του έργου και προσθέτουν ότι ο πίνακας δεν είχε καταχωρηθεί σε «καμία βάση δεδομένων κλεμμένων ή λεηλατημένων έργων τέχνης» για δεκαετίες μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι κληρονόμοι των Μάιλαντερ και Ρίγκερ ισχυρίζονται επίσης ότι η προέλευση του έργου δεν ερευνήθηκε εκτενέστερα από το Ίδρυμα, επικαλούμενοι έγγραφα που αποδεικνύουν την ιδιοκτησία του.
Ο πίνακας “Portrait of the Artist’s Wife“ απεικονίζει την Έντιθ Σίλε, σύζυγο του ζωγράφου, η οποία πέθανε μαζί του σε ηλικία 28 ετών, όταν η επιδημία της ισπανικής γρίπης έφτασε και στην Αυστρία.