Νέα Δωρεά της Συλλογής Δ. Δασκαλόπουλου στο Μουσείο Guggenheim του Μπιλμπάο

Διαβάζεται σε 5'
John Bock Palms, 2007 ‘Έγχρωμο βίντεο με ήχο (59 λ. και 14 δλ.), αυτοκίνητο και διάφορα αντικείμενα Διαστάσεις μεταβλητές © John Bock Παραχώρηση του καλλιτέχνη και Anton Kern Gallery, Νέα Υόρκη Άποψη εγκατάστασης: The Luminous Interval, Guggenheim Museum Bilbao, Απρίλιος –Σεπτέμβριος 2011 Φωτογραφία: Erika Ede
John Bock Palms, 2007 ‘Έγχρωμο βίντεο με ήχο (59 λ. και 14 δλ.), αυτοκίνητο και διάφορα αντικείμενα Διαστάσεις μεταβλητές © John Bock Παραχώρηση του καλλιτέχνη και Anton Kern Gallery, Νέα Υόρκη Άποψη εγκατάστασης: The Luminous Interval, Guggenheim Museum Bilbao, Απρίλιος –Σεπτέμβριος 2011 Φωτογραφία: Erika Ede

Με μια νέα δωρεά προς το Μουσείο Guggenheim του Μπιλμπάο, η Συλλογή Δ. Δασκαλόπουλου συνεχίζει στην πολιτική της για διάχυση της σύγχρονης τέχνης στο ευρύ κοινό, μέσα από τη δράση μεγάλων διεθνών μουσείων.

Η νέα δωρεά της Συλλογής Δ. Δασκαλόπουλου αφορά σε 6 έργα σύγχρονων καλλιτεχνών, και συγκεκριμένα των Matthew Barney, John Bock, Kendell Geers, Guyton/Walker, Martin Kippenberger και Kiki Smith. Το Guggenheim Μπιλμπάο εντάσσεται στους μεγάλους διεθνείς οργανισμούς που γίνονται αποδέκτες έργων της Συλλογής, και εξασφαλίζεται έτσι η απαραίτητη φροντίδα τους ώστε να διατηρηθούν για τις μελλοντικές γενιές και να παραμείνουν σε διάλογο με την τέχνη του μέλλοντος.

Kendell Geers Akropolis Now, 2004 Αγκαθωτό πλέγμα και μεταλλικά ράφια 300 x 900 x 50 εκ. Παραχώρηση του καλλιτέχνη και Stephen Friedman Gallery, Λονδίνο Άποψη εγκατάστασης: Kendell Geers: In the Flesh, Salon 94, New York, March 28-May 12, 2004
Kendell Geers Akropolis Now, 2004 Αγκαθωτό πλέγμα και μεταλλικά ράφια 300 x 900 x 50 εκ. Παραχώρηση του καλλιτέχνη και Stephen Friedman Gallery, Λονδίνο Άποψη εγκατάστασης: Kendell Geers: In the Flesh, Salon 94, New York, March 28-May 12, 2004

Σημειώνεται ότι τα έργα αυτά αποτέλεσαν μέρος της έκθεσης που φιλοξένησε το 2011 το Guggenheim Μπιλμπάο με περίπου 60 έργα της Συλλογής Δ.Δασκαλόπουλου, με τίτλο Το Φωτεινό Διάστημα, σε επιμέλεια της Nancy Spector και της Katherine Brinson (από το 2017 Daskalopoulos Curator, Contemporary Art).

Για 30 χρόνια, η Συλλογή Δ.Δασκαλόπουλου λειτουργεί ως θεματοφύλακας της τέχνης και της ανθρώπινης δημιουργικότητας και ακολουθεί ανοιχτή πολιτική δανεισμού, απηχώντας τη φιλοσοφία του δημιουργού της ότι η τέχνη έχει νόημα μόνο εφόσον είναι προσβάσιμη σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό. Συνέπεια αυτής της νοοτροπίας ήταν η δωρεά του μεγαλύτερου μέρους της, περισσότερων από 350 έργων, σε 4 μεγάλα Μουσεία (ΕΜΣΤ, Tate, Guggenheim Νέας Υόρκης και MCA Σικάγο) το 2022, μια πρακτική που συνεχίζεται και με άλλους μεγάλους πολιτιστικούς οργανισμούς.

Guyton/Walker Untitled, 2008 Εκτύπωση inkjet και μεταξοτυπία σε καμβά, εκτύπωση inkjet σε γυψοσανίδα, δοχεία μπογιάς, και εκτυπώσεις inkjet Διαστάσεις μεταβλητές Παραχώρηση Greene Naftali Gallery, New York
Guyton/Walker Untitled, 2008 Εκτύπωση inkjet και μεταξοτυπία σε καμβά, εκτύπωση inkjet σε γυψοσανίδα, δοχεία μπογιάς, και εκτυπώσεις inkjet Διαστάσεις μεταβλητές Παραχώρηση Greene Naftali Gallery, New York

Τα έργα που δωρίστηκαν είναι τα εξής:

Η δωρεά αυτή εμπλουτίζει σημαντικά τη Συλλογή του Μουσείου Guggenheim του Μπιλμπάο, εισάγοντας νέα μέσα που συνδυάζουν μεικτά μέσα και φιλόδοξες κλίμακες, και διευρύνουν τον κατάλογο των διεθνώς αναγνωρισμένων καλλιτεχνών του.

Matthew Barney
Cremaster 5, 1997
Φιλμ 35 mm, laser disk, πολυεστέρας, ακρυλικό, βελούδο και ασήμι
91,4 x 121,9 x 94 εκ.
Έγχρωμο φιλμ 35 mm με ήχο (54 λ. και 30 δλ.)

Matthew Barney Cremaster 5, 1997 Φιλμ 35 mm, laser disk, πολυεστέρας, ακρυλικό, βελούδο και ασήμι 91,4 x 121,9 x 94 εκ. Έγχρωμο φιλμ 35 mm με ήχο (54 λ. και 30 δλ.) © Matthew Barney Παραχώρηση του καλλιτέχνη και Gladstone Gallery, Νέα Υόρκη, Βρυξέλλες, και Σεούλ
Matthew Barney Cremaster 5, 1997 Φιλμ 35 mm, laser disk, πολυεστέρας, ακρυλικό, βελούδο και ασήμι 91,4 x 121,9 x 94 εκ. Έγχρωμο φιλμ 35 mm με ήχο (54 λ. και 30 δλ.) © Matthew Barney Παραχώρηση του καλλιτέχνη και Gladstone Gallery, Νέα Υόρκη, Βρυξέλλες, και Σεούλ
Matthew Barney Cremaster 5, 1997 Φιλμ 35 mm, laser disk, πολυεστέρας, ακρυλικό, βελούδο και ασήμι 91,4 x 121,9 x 94 εκ. Έγχρωμο φιλμ 35 mm με ήχο (54 λ. και 30 δλ.) © Matthew Barney Παραχώρηση του καλλιτέχνη και Gladstone Gallery, Νέα Υόρκη, Βρυξέλλες, και Σεούλ
Matthew Barney Cremaster 5, 1997 Φιλμ 35 mm, laser disk, πολυεστέρας, ακρυλικό, βελούδο και ασήμι 91,4 x 121,9 x 94 εκ. Έγχρωμο φιλμ 35 mm με ήχο (54 λ. και 30 δλ.) © Matthew Barney Παραχώρηση του καλλιτέχνη και Gladstone Gallery, Νέα Υόρκη, Βρυξέλλες, και Σεούλ

John Bock
Palms, 2007
Έγχρωμο βίντεο με ήχο (59 λ. και 14 δλ.), αυτοκίνητο και διάφορα αντικείμενα
Διαστάσεις μεταβλητές

Kendell Geers
Akropolis Now, 2004
Αγκαθωτό πλέγμα και μεταλλικά ράφια
300 x 900 x 50 εκ.

Martin Kippenberger Untitled (Invention of a Joke), 1993 Λάδι σε καμβά 240 x 200 εκ. Παραχώρηση Estate Martin Kippenberger, Galerie Gisela Capitain, Κολωνία
Martin Kippenberger Untitled (Invention of a Joke), 1993 Λάδι σε καμβά 240 x 200 εκ. Παραχώρηση Estate Martin Kippenberger, Galerie Gisela Capitain, Κολωνία

Guyton/Walker
Untitled, 2008
Εκτύπωση inkjet και μεταξοτυπία σε καμβά, εκτύπωση inkjet σε λιθοδομή, δοχεία μπογιάς, και εκτυπώσεις inkjet
Διαστάσεις μεταβλητές

Martin Kippenberger
Untitled (Invention of a Joke), 1993
Λάδι σε καμβά
240 x 200 εκ.

Kiki Smith Field Operation, 1994 25 τραπέζια από μπρούντζο σιλικόνης και 61 στοιχεία λεμφικού συστήματος από φωσφορικό μπρούντζο Διαστάσεις μεταβλητές © Kiki Smith Άποψη εγκατάστασης: The Luminous Interval, Guggenheim Museum Bilbao, Απρίλιος –Σεπτέμβριος 2011 Φωτογραφία: Erika Ede
Kiki Smith Field Operation, 1994 25 τραπέζια από μπρούντζο σιλικόνης και 61 στοιχεία λεμφικού συστήματος από φωσφορικό μπρούντζο Διαστάσεις μεταβλητές © Kiki Smith Άποψη εγκατάστασης: The Luminous Interval, Guggenheim Museum Bilbao, Απρίλιος –Σεπτέμβριος 2011 Φωτογραφία: Erika Ede

Kiki Smith
Field Operation, 1994
25 τραπέζια από μπρούντζο σιλικόνης και 61 στοιχεία λεμφικού συστήματος από φωσφορικό μπρούντζο
Διαστάσεις μεταβλητές

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα