“Salvator Mundi”: Σειρά για τον ακριβότερο πίνακα του κόσμου – Ο ρόλος της Τζούλιαν Μουρ
Διαβάζεται σε 6'Η νέα σειρά αφηγείται την ιστορία του “Salvator Mundi” του ακριβότερου πίνακα στον κόσμο, ο οποίος απεικονίζει τον Ιησού Χριστό με μπλε και βαθυκόκκινο χιτώνα, και έχει μία παράξενη ιστορία.
- 25 Ιουνίου 2024 06:18
Οι εταιρίες παραγωγής «Studiocanal», «The Picture Company», «Entertainment 360» και «Zaftig Films» ενώνουν τις δυνάμεις τους για μία νέα τηλεοπτική σειρά βασισμένη στο ντοκιμαντέρ του 2021 «The Lost Leonardo», με πρωταγωνίστρια την Τζούλιαν Μουρ.
Η νέα σειρά αφηγείται την ιστορία του «Salvator Mundi» του ακριβότερου πίνακα στον κόσμο, ο οποίος απεικονίζει τον Ιησού Χριστό να φορά μπλε και βαθυκόκκινο χιτώνα, το δεξί του χέρι να είναι σε σχήμα ευλογίας και το αριστερό να κρατά μία ουράνια σφαίρα.
Οι ειδικοί θεωρούν ότι πιθανότατα ο “Salvator Mundi” είναι το τελευταίο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι περίπου την ίδια εποχή που φιλοτέχνησε επίσης το διασημότερο έργο του, τη Μόνα Λίζα.
Salvator Mundi – Η υπόθεση της σειράς και ένας ανεκτίμητος πίνακας
Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός Τζούλιαν Μουρ θα πρωταγωνιστήσει ως Dianne Modestini, τη συντηρήτρια έργων τέχνης που ήταν η πρώτη που δήλωσε με βεβαιότητα ότι είναι από το χέρι του αναγεννησιακού δασκάλου και ανέλαβε την δύσκολη αποκατάστασή του με μεγάλο ζήλο.
Το 2017 θα μείνει επίσης έκπληκτη μαζί με το κοινό όταν ο δημοπράτης ανακοινώνει πριν χτυπήσει το σφυρί του οίκου δημοπρασιών Christie’s της Νέας Υόρκης ότι το συγκεκριμένο αντικείμενο αξίας 1.000 δολαρίων είναι ο ακριβότερος πίνακας που έχει αγοραστεί ποτέ, αγγίζοντας το ποσό-ρεκόρ των 450 εκατ. δολαρίων.
Όπως αναφέρει το Deadline, το διάστημα μεταξύ της αποκατάστασης και της πώλησης, υπήρξαν πολλές μυστηριώδεις αλλαγές, ανατροπές και σκοτεινές αντιπαραθέσεις.
Ο αγοραστής της δημοπρασίας δεν εμφανίστηκε ποτέ, αλλά πιστεύεται ότι είναι ο Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, ο πρίγκιπας διάδοχος του θρόνου της Σαουδικής Αραβίας. Η φιλόδοξη παραγωγή θα διερευνήσει αν ο πίνακας είναι μία σημαντική ανακάλυψη ή μια από τις μεγαλύτερες απάτες στην ιστορία της τέχνης.
Φήμες ήθελαν τον πίνακα κρεμασμένο στον τοίχο του πολυτελούς γιοτ του σαουδάραβα πρίγκιπα διαδόχου, Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν
Δημοσιεύματα το 2019 έκαναν λόγο για το ότι ο ακριβότερος πίνακας ζωγραφικής στον κόσμο… πλέει στη θάλασσα, κρεμασμένος σ’ έναν τοίχο του πολυτελούς γιοτ του σαουδάραβα πρίγκιπα διαδόχου Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν; Ένας ειδικός της αγοράς τέχνης πίστευε ότι ακριβώς αυτό συμβαίνει, ότι ανακάλυψε πού βρίσκεται ο πίνακας Salvator Mundi, που αποδίδεται στον Λεονάρντο Ντα Βίντσι.
Το έργο που αποδίδεται στον άνθρωπο που για ορισμένους αποτέλεσε την προσωποποίηση της Αναγέννησης αποκτήθηκε έναντι 450 εκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια δημοπρασίας που οργάνωσε ο οίκος Cristies.
Έκτοτε, ο πίνακας διαστάσεων 65 επί 45 εκατ. που εικονίζει τον Ιησού Χριστό να βγαίνει από το σκοτάδι, ευλογώντας τον κόσμο με το δεξί χέρι ενώ κρατά μια διάφανη υφήλιο στο αριστερό, δεν έχει εκτεθεί δημόσια, εγείροντας πολλά ερωτήματα για τον αγοραστή του, το πού βρίσκεται, ακόμη και για την αυθεντικότητά του.
Ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι ο πίνακας είναι δημιούργημα μαθητών του Λεονάρντο ντα Βίντσι, όχι του ίδιου του δασκάλου. Επισήμως, ο πίνακας αγοράστηκε για να ενταχθεί στη συλλογή του Λούβρου του Αμπού Ντάμπι.
Σύμφωνα με την εφημερίδα The Wall Street Journal, αγοραστής ήταν ο σαουδάραβας πρίγκιπας Μπαντρ μπιν Αμπντάλα, ο οποίος προχώρησε στην απόκτηση του έργου για λογαριασμό του πανίσχυρου σαουδάραβα πρίγκιπα διαδόχου Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν. Η πληροφορία ουδέποτε επιβεβαιώθηκε ή διαψεύστηκε επίσημα.
Ο πίνακας “Salvator Mundi” βρέθηκε κομματάκια
Ο Κένι Σάχτερ, συλλέκτης και έμπορος με έδρα το Λονδίνο, διατύπωσε την υπόθεση ότι ο πίνακας είναι κρεμασμένος σε κάποιον τοίχο της πριγκιπικής θαλαμηγού σε άρθρο του στον ιστότοπο Artnet.com.
«Απ’ ό,τι φαίνεται, το έργο μεταφέρθηκε μαύρα μεσάνυχτα με το αεροπλάνο του Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν κι εγκαταστάθηκε στο γιοτ του, το Serene», είχε αναφέρει επικαλούμενος διάφορες πηγές, ανάμεσά τους δύο πρόσωπα που είχαν εμπλακεί στην αγοραπωλησία.
Αφού “ο πίνακας βρέθηκε κομματάκια” – ήταν “χωρισμένος σε πέντε κομμάτια και χρειάστηκε να επανασυνδεθεί όταν αποκαταστάθηκε” – πόσο “κακό θα του κάνει μια πιτσιλιά θαλασσινό νερό;”, πρόσθεσε με γερή δόση ειρωνείας ο συλλέκτης.
Κατά τον Σάχτερ, ο πίνακας θα παρέμενε στη… θάλασσα, μέχρι η Σαουδική Αραβία να ολοκληρώσει τη μεταμόρφωση της περιοχής Αλ Ούλα σε κέντρο πολιτισμού με σκοπό την προσέλκυση ξένων τουριστών.