Το “Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι” του Vermeer σερβίρει αναψυκτικό και κλείνει πονηρά το μάτι

Το “Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι” του Vermeer σερβίρει αναψυκτικό και κλείνει πονηρά το μάτι
Το «Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι» του Vermeer κλείνει το μάτι AP Photo/Peter Dejong

Ένα μπουκάλι μέσα από τον πίνακα του Warhol και μεταπηδά από έργο σε έργο καταλήγοντας στο "Κορίτσι με το σκουλαρίκι¨του Vermeer - Και όλα αυτά για τις ανάγκες της νέας καμπάνιας της Coca-Cola.

Έχουν περάσει περίπου έξι δεκαετίες από τότε που ο Andy Warhol άσκησε κριτική επάνω στην καταναλωτική κουλτούρα μέσω των μεταξοτυπιών του που απεικόνιζαν τα κουτάκια σούπας Campbell και τα μπουκάλια Coca-Cola.

«Μια κόκα κόλα είναι μια κόκα κόλα και κανένα χρηματικό ποσό δεν μπορεί να σου δώσει μια καλύτερη κόκα κόλα από αυτή που πίνει ο αλήτης στη γωνία», είπε κάποτε ο εμβληματικός καλλιτέχνης σύμφωνα με το Μουσείο Αμερικανικής Τέχνης Whitney.

Τώρα, η γνωστή εταιρεία αναψυκτικών ξεκινά την τελευταία της παγκόσμια καμπάνια με την ονομασία «Masterpiece», με μια ταινία μικρού μήκους η οποία λαμβάνει χώρα μέσα σε ένα μουσείο. Εκεί φοιτητές σκιτσάρουν επιλεγμένους εμβληματικούς πίνακες.

Στο δίλεπτο της ταινίας, ένας φοιτητής, κοιτά τον καμβά του χωρίς καμία έμπνευση και η κάμερα μετατοπίζεται και εστιάζει στο έργο του Andy Warhol, το οποίο απεικονίζει σε μαύρο και λευκό ένα μπουκάλι Coca-Cola. To μπουκάλι βγαίνει μέσα από τον πίνακα και μεταπηδά από έργο σε έργο, περνώντας από την «Κραυγή» του Μουνχ, το «Υπνοδωμάτιο στην Αρλ» του Βαν Γκογκ πριν καταλήξει στα χέρια του «Κοριτσιού με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι» του Βερμέερ, το οποίο ανοίγει το μπουκάλι, το δίνει στον νεαρό και του κλείνει το μάτι.

Εκτός από τους παγκοσμίως αναγνωρισμένους πίνακες του περασμένου αιώνα, η ταινία γεφυρώνει τους κόσμους της κλασικής και της σύγχρονης τέχνης, παρουσιάζοντας έργα αναδυόμενων δημιουργών από την Αφρική, την Ινδία, τη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική. Το διαφημιστικό σποτ χρησιμοποιεί ένα μείγμα τεχνικών εικονογράφησης και animation για να πλέξει τα διαφορετικά στυλ κάθε έργου τέχνης.

Η περίφημη ασππρόμαυρη Coca-Cola (1962) του Γουόρχολ AP Photo/Lefteris Pitarakis

“Γνωρίζοντας τις κριτικές του Warhol στον καταναλωτισμό, η στρατηγική της Coca-Cola είναι εντυπωσιακή”, γράφει ο συντάκτης του Artnet και συνεχίζει «αν δεν μπορείτε να τους νικήσετε, η τελευταία της καμπάνια φαίνεται να λέει, συνεπιλέξτε τους».

Το Ίδρυμα Andy Warhol για τις Εικαστικές Τέχνες δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα με όλο αυτό, τουναντίον συμμετέχει στη νέα καμπάνια. «Αυτά τα κομμάτια, σε συνδυασμό με έργα ανερχόμενων καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο, γιορτάζουν τη δύναμη έμπνευσης της εικαστικής τέχνης μέσα από το μαγικό φακό της Coca-Cola», λέει ο Michael Dayton, διευθυντής αδειοδότησης, μάρκετινγκ και πωλήσεων του ιδρύματος, στο Artnet .

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα