10 ηθοποιοί ανεβαίνουν μόνοι στο θεατρικό σανίδι τη νέα σεζόν

10 ηθοποιοί ανεβαίνουν μόνοι στο θεατρικό σανίδι τη νέα σεζόν
9 ηθοποιοί ανεβαίνουν μόνοι στο θεατρικό σανίδι τη νέα σεζόν shutterstock

Πολλοί είναι και φέτος οι ηθοποιοί που παίρνουν το ρίσκο και ανεβαίνουν ολομόναχοι στη σκηνή καταθέτοντας την ψυχή τους σε σπουδαίους μονολόγους

Το ζωντανό θέατρο επιστρέφει -όπως όλα δείχνουν- τη θεατρική σεζόν 2021-2022 και για μία ακόμη χρονιά δεν είναι λίγοι οι ηθοποιοί που παίρνουν το ρίσκο και ανεβαίνουν ολομόναχοι στη σκηνή καταθέτοντας την ψυχή τους σε σπουδαίους μονολόγους. Μέχρι στιγμής μετράμε πέντε νέες παραστάσεις και πέντε πολύ επιτυχημένες επαναλήψεις.

Αναλυτικότερα:

Κάτια Δανδουλάκη- “Το καινούριο Παιδί”

Η Κάτια Δανδουλάκη επιστρέφει στο θεατρικό σανίδι μετά την επιβεβλημένη πολιτιστική παύση – λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού- με έναν ολοκαίνουριο μονόλογο των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα, το “Το καινούριο Παιδί“.

Η Κάτια Δανδουλάκη επιστρέφει με έναν ολοκαίνουριο μονόλογο των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα, το  "Το καινούριο Παιδί"

Η παράσταση είναι ένας μονόλογος της Δάφνης που αφηγείται περιστατικά που όλοι με τον ένα η τον άλλο τρόπο έχουμε ζήσει. Ο συντηρητικός μπαμπάς, η μαμά που διαβάζει ακόμα και τη σκέψη της κόρης της, οι έρωτες, οι γάμοι, οι προδοσίες, οι γέννες, τα παιδιά που δεν μπορεί κανείς να καταλάβει, ο χρόνος που κυλάει αδυσώπητα, τα μπότοξ και οι απώλειες.

Κατερίνα Ζαρίφη- «Cavewoman»

Μόνη στο θεατρικό σανίδι ανεβαίνει φέτος η Κατερίνα Ζαρίφη στον απολαυστικό μονόλογο ρόλο της Cavewoman της Έμμα Πίρσον στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο. Η μετάφραση-απόδοση είναι του Αντώνη Γαλέου και η σκηνοθεσία του Δημήτρη Μυλωνά.

Το Cavewoman είναι ένας μονόλογος με στοιχεία stand-up comedy ο οποίος με καταιγιστικό χιούμορ, αδυσώπητες ατάκες αλλά συνάμα τρυφερότητα και μελαγχολία σαρκάζει τα κουσούρια και τις ιδιαιτερότητες στη συνύπαρξη αντρών και γυναικών και μας υπενθυμίζει ότι πολλές φορές όσα μας ξεχωρίζουν από το άλλο φύλο είναι τελικά κι εκείνα που μας συμπληρώνουν!

Έλενα Μαυρίδου- Λάμπρος

Ο Λάμπρος, μια παράσταση εμπνευσμένη από το ομώνυμο αριστουργηματικό ποίημα του Διονύσιου Σολωμού, ανεβαίνει σε σύλληψη – δραματουργία – σκηνοθεσία και ερμηνεία της Έλενας Μαυρίδου στο θέατρο Χώρος από την Παρασκευή 1 Οκτωβρίου.

H Έλενα Μαυρίδου στον Λάμπρο Patroklos Skafidas

Ο Λάμπρος σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Έλενας Μαυρίδου είναι ένα έργο χειροποίητο, κινηματογραφικής αισθητικής. Αναλογικά εργαλεία, όπως το επιδιασκόπιο και οι χάρτινες φιγούρες-μαριονέτες μιας ναΐφ αισθητικής, συναντούν την τεχνολογία του ήχου. Η ανθρώπινη φωνή και τα παραδοσιακά όργανα, όπως οι λύρες Μακεδονίας και Θράκης, αναμιγνύονται με σύγχρονα μέσα της ηλεκτρονικής μουσικής και της ambient noise, χρωματίζοντας την αφήγηση του Λάμπρου, κατασκευάζοντας ένα ακουστικό και οπτικό σύμπαν για να ταξιδέψει ο υπέροχος λόγος του Διονύσιου Σολωμού.

Μέσα από την αφήγηση και τη μουσική, το υπέροχο ποίημα του Σολωμού ζωντανεύει στον χώρο και τον χρόνο, δίνοντας πνοή σε σκιές ενός κόσμου παλιού που ζητούν να ενωθούν με το τώρα. Μέσα σε ένα ηχητικό τοπίο που ενώνει το παρελθόν με το παρόν, ο λυράρης Γιώργος Μαυρίδης αντλώντας υλικό από τα ηχοχρώματα και τις μελωδίες της δημοτικής μουσικής του τόπου μας, μεταπλάθει ζωντανά σκοπούς του Αιγαίου και της Ηπειρωτικής Ελλάδας. Η εξερευνητική ψυχή του ηθοποιού και του μουσικού συναντιούνται με λέξεις και ήχους που υπερβαίνουν το χρόνο.

Πάνος Παπαδόπουλος- Κυρία Μαργαρίτα

Ο Γιώργος Παπαγεωργίου σκηνοθετεί τον Πάνο Παπαδόπουλο στον απολαυστικό μονόλογο «Κυρία Μαργαρίτα»του Ρομπέρτο Ατάιντε στο Tempus Verum εν Αθήναις. Πρόκειται για έναν μονόλογο- αλληγορία πάνω στη δύναμη της εξουσίας, όπως τη συναντάμε στην κοινωνία, στην οικογένεια, στο σχολείο, στην εκκλησία, στο κράτος… Η δεσποινίς Μαργαρίτα είναι μια ενδιαφέρουσα προσωπικότητα. Διδάσκει και εκπαιδεύει τα παιδιά με αυταρχικό και βίαιο τρόπο. Συγχρόνως, όμως, ειρωνεύεται κι απαξιώνει το σύστημα που η ίδια εκπροσωπεί….

Ράνια Παπαδάκου – «ΛΕΙΠΕΙΣ..»

Η Ράνια Παπαδάκου αφήνεται στη σκηνοθετική οπτική της Μπέσσυς Μάλφα στον νέο θεατρικό μονόλογο του Βασίλη Ρίσβα «ΛΕΙΠΕΙΣ..» που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά τον Οκτώβριο, στην Κάτω Σκηνή του «Από Μηχανής» Θεάτρου.

Η Ελπίδα. Γυναίκα χωρίς ηλικία. Γυναίκα με όλες τις ηλικίες να σημαδεύουν το βλέμμα της και το κορμί της. Μικρό κορίτσι, έφηβη, ενήλικη. Με ένα παρόν στοιχειωμένο από παρελθόντα χρόνο.

Και επαναλαμβάνονται:

Τάσος Σωτηράκης- “Άρης”

Ο Τάσος Σωτηράκης

Ο Τάσος Σωτηράκης επιστρέφει ως «Άρης» στο συγκλονιστικό θεατρικό έργο της Σοφίας Αδαμίδου – που έφυγε πρόωρα από τη ζωή πριν λίγους μήνες- που σκηνοθετεί ο Βασίλης Μπισμπίκης στον Τεχνοχώρο Cartel.

Το έργο «Αρης» βασίζεται στη ζωή και τους αγώνες του πρωτοκαπετάνιου του ΕΛΑΣ, του Άρη Βελουχιώτη, που ταυτίστηκε με τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα ενάντια στη γερμανοϊταλική κατοχή. Με τη ζωή και τη δράση του, με τις ηρωικές πράξεις του, έγραψε διδακτικές – και πλούσιες σε περιεχόμενο – σελίδες στην ιστορία του λαϊκού μας κινήματος.

Γιώργος Χρυσοστόμου – “Mute”

Ο Γιώργος Χρυσοστόμου στο Mute Domniki Mitropoulou

Η χειροποίητη, με πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία παράσταση του Γιώργου Χρυσοστόμου, αφού έκανε την προηγούμενη σεζόν πολλά απανωτά sold out όπου και να παρουσιάστηκε επιστρέφει στο “σπίτι” της, στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Ένας άνθρωπος που κυνηγά το μυαλό του, ένας άνθρωπος που αρνείται τις λέξεις. Μια πολυκατοικία. Ένας μαέστρος, ένας ηλικιωμένος, ένας φοβιτσιάρης, ένας γυμναστής, ένας σεξομανής, ένας γκαντέμης… Τι τους συνδέει; Είναι ένας ή περισσότεροι; Κάποτε όλα διαλύονται• οι λέξεις έρχονται απρόσμενα. Μια παράσταση με μουσική χωρίς μουσικούς, με λέξεις χωρίς λέξεις. Μια παράσταση που κάποιος τολμά να ανοίξει την πόρτα του δωματίου του και να δείξει τι πραγματικά υπάρχει μέσα σε αυτό.

Φώτης Μακρής- Κιβώτιο

«Το Κιβώτιο», το εμβληματικό μυθιστόρημα του Άρη Αλεξάνδρου, παρουσιάζεται σε μορφή θεατρικού μονολόγου, για έκτη συνεχόμενη χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη, σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή και Κλεοπάτρας Τολόγκου.

Στα τέλη του ελληνικού εμφυλίου πολέμου, μια ομάδα ανταρτών αναλαμβάνει μετά από σχετική εντολή του Γενικού Αρχηγείου να μεταφέρει, περνώντας μέσα από εχθρικό έδαφος, ένα κιβώτιο αγνώστου περιεχομένου, με παραλήπτες τη διοίκηση μιας ανταρτοκρατούμενης πόλης. Στη διάρκεια της αποστολής η ομάδα αρχίζει να χάνει τα μέλη της σταδιακά μέχρι που τελικά σώζεται ένας μόνο αντάρτης, ο οποίος τελικά κατορθώνει να παραδώσει το κιβώτιο…

«Το Κιβώτιο», είναι το μοναδικό μυθιστόρημα του Άρη Αλεξάνδρου και έχει χαρακτηριστεί ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας. Το έργο ερμηνεύθηκε από αλληγορία για τον εμφύλιο και ως καταγγελία ενάντια σε κάθε είδους εξουσία, αλλά και ως ένα σχόλιο στον δυτικό πολιτισμό.

Ήρα Κατσούδα- «Για Γυναίκα, καλή είναι»

To «Για Γυναίκα, καλή είναι», η δεύτερη σόλο παράσταση της Ήρας Κατσούδα επιστρέφει στο θέατρο Αλκμήνη! Θίγει θέματα ισότητας των φύλων, κοινωνικά στερεότυπα, οικογένεια, διαζύγιο αλλά σε καμία περίπτωση μόνο αυτά. Περνάει τόσο από θεματικές της καθημερινότητας, από βιωματικές ιστορίες και από καταστάσεις που έχουμε συνηθίσει να αντιλαμβανόμαστε σαν νορμάλ, αλλά αν τις κοιτάξεις από το πρίσμα της κωμωδίας, μόνο νορμάλ δεν είναι! Και κλείνοντας, ο τίτλος. Όπως λέει η Ήρα Κατσούδα ένας από τους βασικούς λόγους που ονόμασε έτσι την παράσταση, είναι ότι την επόμενη φορά που οποιοσδήποτε πει την φράση «Για γυναίκα, καλή είναι» δεν θα σημαίνει τίποτε παραπάνω πέρα από τον τίτλο μιας παράστασης.

Μαρία Κορινθίου- Τζόρνταν

Η Μαρία Κορινθίου

Ο σπαρακτικός μονόλογος «Τζόρνταν» των Άννα Ρέϋνολντς και Μόιρα Μπουφίνι, που μετέφρασε ο Μάριος Πλωρίτης, επιστρέφει τη νέα θεατρική σεζόν με την Μαρία Κορινθίου να υποδύεται την τραγική ηρωίδα Σίρλεϋ Τζόουνς, υπό την σκηνοθετική μπαγκέτα του Γιάννη Αϊβάζη. Μια ιστορία που αποκάλυψε η ίδια η Σίρλεϋ, όσο καιρό ήταν κρατούμενη στη φυλακή, στη συγκρατούμενη της Άννα Ρέϋνολντς, τη μία από τις δυο συγγραφείς.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα