Δύο άντρες χαμένοι στο δάσος των επιθυμιών και των φαντασιώσεων

Δύο άντρες χαμένοι στο δάσος των επιθυμιών και των φαντασιώσεων
Βαλέρια Ισάεβα

Συναντήσαμε τους συντελεστές της νέας όπερας του Χαράλαμπου Γωγιού "Ο θάνατος του Άντονυ" και μάθαμε την αγαπημένη τηλεοπτική ανάμνηση που τους σημάδεψε.

“Ο θάνατος του Άντονυ”, η νέα ρηξικέλευθη όπερα του Χαράλαμπου Γωγιού, σε λιμπρέτο του Γιάννη Φίλια και του συνθέτη βασισμένη στην ανάμνηση της τηλεοπτικής σειράς “Κάντυ Κάντυ” και στο έργο του Σλάβοϊ Ζίζεκ, παρουσιάζεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο ΚΠΙΣΝ για τρεις ακόμη παραστάσεις στις 23, 25 και 27 Νοεμβρίου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.

Πρόκειται για μια μαύρη κωμωδία του παραλόγου που ανακατεύει την ανάμνηση από το τραύμα του θανάτου του Άντονυ στην τηλεοπτική σειρά «Κάντυ Κάντυ» που στοίχειωσε το φαντασιακό μιας ολόκληρης γενιάς με τις ψυχαναλυτικές και φιλοσοφικές ιδέες του Σλάβοϊ Ζίζεκ.

Ένα εξωφρενικό και ερεθιστικό έργο για δύο άντρες χαμένους στο δάσος των επιθυμιών και των φαντασιώσεων και τη συνάντηση με την αλλόκοτη γυναίκα των ονείρων τους με μουσικές αναφορές από τους «άγριους χορούς» της Ρουσλάνας και τα σουξέ της Ελένης Δήμου μέχρι τα θέματα από τη Δυναστεία και την Αθλητική Κυριακή! Ένα έργο αφιερωμένο σε όλα τα αγόρια που ντρέπονταν να πουν πως έκλαιγαν με την Κάντυ Κάντυ.

«Ένα ταξίδι στη σεξουαλικότητα, στο παρελθόν που καθορίζει το παρόν, στη γυναίκα που είναι μέσα μας και στην άρνηση της ενηλικίωσης. Εν μέσω πυροβολισμών, καλπασμών, μεταμορφώσεων και πικ νικ στα λουλούδια», όπως σημειώνει ο Δημήτρης Καραντζάς.

Συναντήσαμε τους συντελεστές του έργου στο ολάνθιστο, «artificial» ξέφωτο της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ – το εντυπωσιακό σκηνικό της Άρτεμις Φλέσσα – και μοιραζόμαστε μαζί σας την αγαπημένη τους τηλεοπτική ανάμνηση που τους σημάδεψε και γιατί…

Χαράλαμπος Γωγιός

“Χωρίς δεύτερη σκέψη, η «Ζωή του Βέρντι», μίνι σειρά ευρωπαϊκής συμπαραγωγής που έπαιξε η ΕΡΤ στα μισά της δεκαετίας του ’80, όταν ήμουν επτά-οκτώ ετών και αποφάσισα (για φαινομενικά ακατανόητους λόγους) να παρακολουθήσω. Με ώθησε αυτοστιγμεί στον ανεπίκαιρο δρόμο των εμμονών και των φαντασιακών ταυτίσεων όπου ακόμη βολοδέρνω”.

Βαλέρια Ισάεβα

Δημήτρης Καραντζάς

“Η πρώτη τηλεοπτική ανάμνηση των παιδικών μου χρονών που θυμάμαι είναι οι «Απαράδεκτοι». Είχε μια τρομερή απενοχοποίηση και ένα τρομερό χιούμορ – που δυστυχώς έχει χρόνια να εμφανιστεί στην ελληνική τηλεόραση. Ακόμα και τώρα έχω αναφορές από αυτή τη σειρά (αν και αναγνωρίζω ότι στις ημέρες μας πολλά από τα πράγματα που λέγονται εκεί είναι ακραία ρατσιστικά και φοβικά). Όμως παρόλα αυτά παραμένει μια πολύ ζέστη ανάμνηση και καθοριστική για το χιούμορ και το σουρεαλισμό που μπορεί να δημιουργήσει κάνεις σε ένα πλατό με τρία σκηνικά και χωρίς καμία ιδιαίτερη παραγωγή από πίσω. Μια σύνθεση αυτοσχεδιαστική με έμπνευση και οίστρο και κριτική ματιά μπορεί να είναι πολύ πιο ουσιαστική από την κοινή περιεχομένου, πρόχειρη με αμπαλάζ υπερπαραγωγης τηλεόραση του σήμερα”.

Βαλέρια Ισάεβα

Γιώργος Ιατρού

“Δύο εικόνες μου έρχονται στο μυαλό…ο πόλεμος στην Γιουγκοσλαβία όπου θυμάμαι οικογενειακά να κλαίμε γύρω από την τηλεόραση και αναρωτιέμαι γιατί δεν κλαίω πια με τέτοιες εικόνες. Η άλλη σκηνή είναι να ξετρυπώνω το βράδυ κρυφά να δω το «Ερωτοδικείο» με τη Βίκυ Μιχαλονάκου στο Νew channel. Θυμάμαι τον επικό καβγά του Mr. Μπούτια με τον Ευαγγελόπουλο για το ποιος είναι ο αληθινός Εθνικός Σταρ και το πόσο υπέροχα σουρεαλιστικό ήταν αυτό που έβλεπα. Με έναν περίεργο τρόπο αυτές οι αντιθέσεις έχουν περάσει και στην ερμηνεία του Παύλου στον «Θάνατο του Άντονυ»”.

Βαλέρια Ισάεβα

Βασίλης Καβάγιας

“Και τι δεν θα ‘δινα να ξαναγύριζαν αυτά τα μεσημέρια μετά το σχολείο που έβλεπα το «Καρουζέλ» και το «Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι»…ταυτίζοντας καταστάσεις του σχολείου με αυτές του Καρουζέλ και ποιος δεν θυμάται τη Μαρία Χοακίνα και τον Χάιμε Παλίγιο και τον Σιρίλο…και μετά στο «Μικρό σπίτι στο Λιβάδι» με τη Λώρα και τη Μαίρη «ζηλεύοντας» τη ζωή στην επαρχία σε πρωτόγονες καταστάσεις, χωρίς ρεύμα, χωρίς αυτοκίνητα…Αναμνήσεις καρφωμένες βαθιά στην καρδιά”.

Βαλέρια Ισάεβα

Μαρισία Παπαλεξίου

“Χωρίς δεύτερη σκέψη με σημάδεψε η «Κάντυ Κάντυ». Ανήκω σε εκείνη την γενιά που βίωσε μια τελείως «φουτουριστική» τηλεοπτική εμπειρία, όταν προβλήθηκε για πρώτη φορά η σειρά. Το animation είχε τελείως διαφορετικά οπτικά και αισθητικά standards, αν σκεφτεί κανείς το ότι οι αναφορές μας σε κινούμενα σχέδια ήταν «Μπόλεκ και Λόλεκ», «Γούντι ο τρυποκάρυδος» και στην καλύτερη περίπτωση ελάχιστα cartoon Walt Disney.

Η «Κάντυ Κάντυ» φάνταζε σαν κινηματογράφος. Περίμενα με αγωνία το επόμενο επεισόδιο μια εβδομάδα μετά! Το στόρυ ήταν πιο ενήλικο, εισαγωγή στην εφηβεία και τις πρώτες ανησυχίες της. Υπήρχε σασπένς για την εξέλιξη της υπόθεσης και βεβαίως ένας θάνατος (αδιανόητο για παιδική σειρά) που με σημάδεψε ανεξίτηλα. Αν και ήμουν team Terry, ο θάνατος του ξανθού ήρωα με βασάνισε πολύ! Τόσο που πολλά χρόνια μετά όταν ξαναείδα την σειρά, βίωσα το ίδιο σοκ στον θάνατο του, και ναι! Παραμένω team Terry!»”

Βαλέρια Ισάεβα

Γιάννης Φίλιας

“Χίλια εννιακόσια ογδονταλίγο, και στην ΕΡΤ προβάλλεται η επανάληψη του «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται». Είμαι το πολύ έξι χρονών και βλέπω τον αείμνηστο Αλέξη Γκόλφη ως Μανωλιό να κολλάει λέπρα. Το μακιγιάζ παραστατικότατο, το πλάνο σκοτεινότατο, η τηλεόραση ασπρομαυρότατη, η επίπτωση στη ζωή μου καταστροφικότατη. Κοιμήθηκα ξανά στα εικοσιδύο μου”.

Παράλληλη δράση – Διημερίδα

Παράλληλα με τις παραστάσεις της όπερας «Ο θάνατος του Άντονυ» του Χαράλαμπου Γωγιού θα λάβει χώρα η διημερίδα με τίτλο «Ο Άντονυ στο ξέφωτο: Η ενόρμηση θανάτου της όπερας» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στις 25, 26 Νοεμβρίου 2022 στις 17.30. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη με δελτία εισόδου, τα οποία θα διανέμονται αποκλειστικά μέσω του ticketservices.gr

Κεντρική ομιλήτρια της διημερίδας είναι η κορυφαία Αμερικανίδα φιλόσοφος Τζόαν Κόπτζεκ (Καθηγήτρια Σύγχρονου Πολιτισμού και Μέσων στο Πανεπιστήμιο Μπράουν, ΗΠΑ). Συμμετέχουν, επίσης, σημαντικοί εκπρόσωποι από τους χώρους της μουσικολογίας, της ψυχανάλυσης, της φιλοσοφίας και των πολιτιστικών σπουδών που θα μιλήσουν για τα θέματα της όπερας: Πέτρος Βούβαρης, Άκης Γαβριηλίδης, Λουντοβίκα Γκράσσι, Κωστής Δεμερτζής, Μάουρο Φόσκο Μπέρτολα, Ντανιέλ Ραίε, Κωστής Σταφυλάκης και Νίκολας Τιλ. Την οργάνωση της διημερίδας έχει αναλάβει ο μουσικολόγος Πάρις Κωνσταντινίδης.

Περισσότερες πληροφορίες για τη διημερίδα: natonalopera.gr

Συντελεστές

Όπερα • Ανάθεση της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ/Ο θάνατος του Άντονυ/Χαράλαμπος Γωγιός/23, 25, 27 Νοεμβρίου 2022/Ώρα έναρξης: 20.30 (Κυριακή: 19.30)/Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής – ΚΠΙΣΝ

Λιμπρέτο: Γιάννης Φίλιας, Χαράλαμπος Γωγιός, βασισμένο στην ανάμνηση της τηλεοπτικής σειράς Κάντυ Κάντυ και στο έργο του Σλάβοϊ Ζίζεκ/Μουσική διεύθυνση: Χαράλαμπος Γωγιός/Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς/Σκηνικό: Άρτεμις Φλέσσα/Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη/Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου/Παύλος: Γιώργος Ιατρού/Σέργιος: Βασίλης Καβάγιας/Η Κόκκινη: Μαρισία Παπαλεξίου

Μουσικοί: Αλέξανδρος Δρυμωνίτης (ηλεκτρική κιθάρα), Ιάσων Μαρμαράς (τσέμπαλο, συνθεσάιζερ), Βασίλης Σούκας, Βανέσσα Αθανασίου (βιολιά), Μάριος Δαπέργολας (βιόλα), Άγγελος Λιακάκης (βιολοντσέλο), Γιώργος Αρνής (κοντραμπάσο)

23,25,27 Νοεμβρίου/Εναλλακτική Σκηνή Λυρικής Σκηνής/Τιμές εισιτηρίων: €15, €20 • Φοιτητικό: €10/Προπώληση: Ταμεία ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ (2130885700, καθημερινά 9.00-21.00)/www.ticketservices.gr/Ομαδικές κρατήσεις 2130885742

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα