Ένα έμβρυο παρακολουθεί τη δολοφονία του πατέρα του από την κοιλιά της μητέρας του
Το NEWS 24/7 μίλησε με τους δύο "συνένοχους" ενός μονόλογου με αφετηρία το μυθιστόρημα "Nutshell" του Βρετανού συγγραφέα Ian McEwan.
- 19 Σεπτεμβρίου 2022 06:48
Μετά τις δύο sold out παραστάσεις τον περασμένο Μάιο, η εταιρεία παραγωγής Adhoc Arts επανέρχεται στο Θέατρο 104 με την performance “Από Μέσα” σε σκηνοθεσία Χρήστου Τσαβλίδη και ερμηνεία Άγγελου Προκόπιου Νεράντζη.
Πρόκειται για μία θεατρική δουλειά με αφετηρία το μυθιστόρημα “Nutshell” του Βρετανού συγγραφέα Ian McEwan. Τη διασκευή και δραματουργική επεξεργασία του κειμένου της παράστασης υπογράφουν από κοινού ο Χρήστος Τσαβλίδης και ο Άγγελος Προκόπιος Νεράντζης.
Στην παράσταση ένα έμβρυο παρακολουθεί και μας αφηγείται λεπτό προς λεπτό την περιπετειώδη ζωή της μητέρας του, της Τρούντυ και του εραστή της. Ένας μονόλογος με στοιχεία δανεισμένα από το stand up και με όπλα το χιούμορ κι ένα μικρόφωνο δημιουργούν ένα ασυνήθιστο πάρτυ μέσα σε μια μήτρα. Ένα αγέννητο παιδί παρακολουθεί, ακούει, αφουγκράζεται, γι’ αυτό και ξέρει τα πάντα… από μέσα.
Λίγο πριν από την πρεμιέρα τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου το NEWS 24/7 μίλησε με το δίδυμο της παράστασης Χρήστο Τσαβλίδη και Άγγελο Προκόπιο Νεράντζη. Πώς ξεκλείδωσαν το μυστήριο αυτού του εμβρύου;
Μιλήστε μας για το “Nutshell” του Βρετανού συγγραφέα Ian McEwan. Γιατί επιλέξατε αυτό το βιβλίο;
Χρήστος Τσαβλίδης: “Πρόκειται για ένα έμβρυο που παρακολουθεί την δολοφονία του πατέρα του από την κοιλιά της μητέρας του. Μια ιστορία ειπωμένη από τον πιο παράδοξο αφηγητή. Ήταν μια ιδέα του Άγγελου. Μόλις το διάβασα, κάναμε κάποιες συναντήσεις. Αρχικά ασχοληθήκαμε με το κείμενο και την πιθανή διασκευή του στο θέατρο. Η μία συνάντηση έφερε την άλλη και ξαφνικά είχαμε μαζέψει υλικό και είπαμε “πάμε”.”
Σε ποιους άξονες κινήθηκε η δραματουργική επεξεργασία του κειμένου/μυθιστορήματος;
Άγγελος Προκόπιος Νεράντζης: “Το πρώτο που κάναμε ήταν να κρατήσουμε από το μυθιστόρημα αυτά που θεωρούσαμε σημαντικά. Αυτό θα έκανε την παράσταση τουλάχιστον 5 ώρες. Μετά σκεφτήκαμε να κάνουμε κάτι άλλο, είτε έργο είτε επάγγελμα! Μέχρι να βρεθεί ο σκηνικός τρόπος να αφηγηθούμε την ιστορία, ο, τι κι αν κάναμε, θεωρητικά δεν έστεκε.
Μια μέρα ξεκλειδώθηκε αυτό το μυστήριο και μπορέσαμε να πάμε παρακάτω. Θυμάμαι ακόμα την μέρα που έγινε αυτό και η δομή του πρώτου μέρους της παράστασης είναι βασισμένη σε εκείνον τον αυτοσχεδιασμό. Η υπόλοιπη παράσταση ήθελε πολύ λεπτή δουλειά στις ενώσεις και στις συνδέσεις για να μην υπάρξει χάος με τα πρόσωπα που εμφανίζονται και με την πλοκή. Δουλειά που κάναμε και ανάμεσα στις παραστάσεις αλλά και τώρα.”
Η παράσταση που θα δούμε “πετάει” ακριβώς πάνω στο μυθιστόρημα;
Χρήστος Τσαβλίδης: “Πατάει πάνω στην ιστορία και στο ύφος που προτείνει ο συγγραφέας. Έχει γίνει θεατρική προσαρμογή στο μεγαλύτερο μέρος του. Είναι ένα καινούργιο κείμενο.”
Ποια ήταν η πρόκληση και η δυσκολία να μεταφερθεί στη σκηνή από την πλευρά του ηθοποιού;
Άγγελος Προκόπιος Νεράντζης: “Η παράσταση διαρκεί περίπου 55 λεπτά. Το μόνο που βλέπει το κοινό είμαι εγώ. Κινούμαι, φτιάχνω ήχους, σχολιάζω και μιλάω ακατάπαυστα προσπαθώντας να αφηγηθώ μια ιστορία. Αν κάτι πάει στραβά είτε σε θέμα ρυθμού είτε σε θέμα σύνδεσης με το κοινό ή οτιδήποτε άλλο πρέπει να μπορέσω να το καταλάβω και να το διορθώσω. Αυτή η απόλυτη ετοιμότητα και η απόλυτη ευθύνη είναι και δύσκολα πράγματα και προκλητικά.”
Διαβάζοντας το δελτίο Τύπου μας ήρθε στο νου η ταινία “Look who’s talking” όπου τα βρέφη είχαν φωνή ακόμα και πριν γεννηθούν. Η ταινία ήταν κωμωδία, αλλά τελικά η κατάσταση θα μπορούσε να μοιάζει με θρίλερ! Τι από τα δύο να περιμένει ο θεατής;
Χρήστος Τσαβλίδης: “Ναι, και στην δική μας περίπτωση, έχουμε έναν κωμικό μονόλογο με έντονα στοιχεία θρίλερ, μιας και ο αφηγητής μας παρακολουθεί την δολοφονία του πατέρα του από την κοιλιά της μητέρας του.”
Σε ποια σημεία – κατά τη γνώμη σας – “θυμίζει” τον Άμλετ;
Άγγελος Προκόπιος Νεράντζης: “ΕΕΕ τώρα αν το απαντήσω αυτό θα καταστρέψω το σασπένς της παράστασης. Έχει κάποια θεμελιώδη κοινά στην πλοκή, αλλά παρόλα αυτά μην περιμένετε να δείτε Άμλετ, θα απογοητευτείτε.”
Τι “επαναστατικό” τελικά κομίζει η θέαση “από μέσα”;
Άγγελος Προκόπιος Νεράντζης: “Δεν ξέρω αν το επαναστατικό είναι η σωστή λέξη, πάντως στην παράσταση συναντάμε ένα πλάσμα που μιλάει την ίδια γλώσσα με εμάς χωρίς καμία πρακτική εμπειρία μαζί της. Η σύμβαση του έργου λέει ότι αφουγκράζεται και αφηγείται αλλά αυτό που αφηγείται δεν ξέρει πως είναι ή τί είναι. Το κίτρινο μόνο κατά σύμπτωση μπορεί να είναι κίτρινο και ούτω καθεξής. Γλωσσολογικά βέβαια αυτό στέκει και έχουμε την δημιουργία μιας νέας γλώσσας. Ας ελπίσουμε ότι θα μπορέσουμε να συνεννοηθούμε.”
Ο αγέννητος αφηγητής… τελικά, θα γεννηθεί;
Χρήστος Τσαβλίδης: “Βεβαίως. Θα γεννηθεί σε έναν κόσμο που η μητέρα του φρόντισε να του συστήσει από πριν. Θα περάσει από έναν μικρό χώρο σε έναν μεγαλύτερο, με περισσότερη ελευθερία, με περισσότερες επιλογές. Ή όχι.”
Συντελεστές:
- Σκηνοθεσία: Χρήστος Τσαβλίδης
- Διασκευή – Δραματουργική επεξεργασία:
- Χρήστος Τσαβλίδης, Άγγελος Προκόπιος Νεράντζης
- Χορογράφος: Andi Xhuma
- Σκηνικό περιβάλλον: Αγγελική Φιλιππή
- Μουσική: Δήμος Βρύζας
- Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
- Teaser, trailer: Σιδέρης Νανούδης
ΠΑΙΖΕΙ: Άγγελος – Προκόπιος Νεράντζης
Info: Θέατρο 104, Ευμολπιδών 41, Γκάζι – Αθήνα (μετρό Κεραμεικός), Πρεμιέρα: Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου στις 21.00. Παραστάσεις: Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00. Έως 11/10. Διάρκεια: 50′, Πληροφορίες – Κρατήσεις: Τηλ : 210 3455020, 6951269828. Τιμές εισιτηρίων: 12 € (κανονικό), 8€ (μειωμένο), 5€ (ατέλειες), Ηλεκτρονική Προπώληση: viva.gr.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις