Ένα σκάνδαλο και μία κυβέρνηση που καταρρέει – Νέες φωτογραφίες από το “Μαύρο Νερό”
Η συνάντηση ενός ανερχόμενου ακροδεξιού με τη φερόμενη ανιψιά ενός Ρώσου ολιγάρχη στο “Μαύρο Νερό” της βραβευμένης με Νόμπελ Λογοτεχνίας, Ελφρίντε Γέλινεκ.
- 14 Νοεμβρίου 2022 13:04
Σε ένα ισπανικό θέρετρο, μια κρυφά εγκατεστημένη κάμερα καταγράφει τη συνάντηση ενός ανερχόμενου ακροδεξιού Αυστριακού πολιτικού με τη φερόμενη ανιψιά ενός Ρώσου ολιγάρχη. Ο άντρας, μεθυσμένος από την εξουσία, υπόσχεται στη γυναίκα κυριαρχία στο εθνικό μιντιακό τοπίο και μια σειρά αποκλειστικών συμβολαίων με την επερχόμενη κυβέρνηση, εφόσον τον βοηθήσει να εκλεγεί. Όταν το σχέδιο δημοσιοποιείται, η καριέρα του πολιτικού καταστρέφεται και η κυβέρνηση καταρρέει.
….Φιλειρηνικός, ορθολογικός, ο Θεός! Μας παρασύρει προς τα μέσα. Μας παρασύρει στης βίας την αγκαλιά!…
“Το Μαύρο Νερό” της βραβευμένης με Νόμπελ Λογοτεχνίας (2004) Ελφρίντε Γέλινεκ, σε διασκευή της Έλσας Ανδριανού, ανεβαίνει από την Δευτέρα 14 Νοεμβρίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο θέατρο Altera Pars.
Στην παράσταση, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή, ο “Πολιτικός” (Ιερώνυμος Καλετσάνος) σαγηνεύεται από τον “Νέο Θεό” (Δήμητρα Χατούπη) και μεταμορφώνεται ως άλλος Πενθέας σε σύγχρονη μαινάδα. Όμως ο σύγχρονος Θεός παρακολουθεί ακατάπαυστα, καθώς τα πάντα καταγράφονται στην κάμερα από την κορυφαία του “Χορού” (Λένα Μποζάκη), έως ότου εκείνη, αηδιασμένη από το συνεχές τσουνάμι χυδαιότητας και κυνισμού, ανατρέπει την έκβαση της ιστορίας.
Έχουμε άραγε το δικαίωμα να είμαστε το ίδιο αισιόδοξοι για την έκβαση της πραγματικότητας;
Τα πραγματικά πρόσωπα για τα οποία γράφεται το “Μαύρο Νερό” είναι γνωστά, αλλά το έργο τα υπερβαίνει καθώς, όπως συνηθίζει, η Ελφρίντε Γέλινεκ ασχολείται με τα θεμελιώδη. Συνδυάζει με εύστοχο τρόπο τρέχοντα γεγονότα με τη φιλοσοφία και το αρχαίο δράμα εγκιβωτίζοντας μείζονα μοτίβα του παρελθόντος σ’ ένα παρόν απολύτως τοξικό και αφήνοντας να αναφανεί ένα μέλλον μιαρό, αλλά -το κυριότερο- αμφισβητούμενο.
Το κείμενο είναι ένας λεκτικός καταρράκτης που σμιλεύοντας γλυπτά νοήματα, που τα διαπερνούν ορατές και αόρατες αναφορές στις “Βάκχες” του Ευριπίδη, κοιτάζει προς τα πίσω, στις απαρχές της βίας και ανατέμνει την κατάλυση των ορίων εν μέσω έκστασης. Έτσι, αποτυπώνεται εμμέσως πλην σαφώς ο σύγχρονος κόσμος καθώς βαδίζει σε αβέβαιο ή/και ολέθριο μέλλον περίκλειστος στη φούσκα μιας προκατασκευασμένης ανέμελης χαράς.
«…Θα θέλατε να ξεπουλήσετε το αίμα σας, αν έχει κάποια αξία; Ελεύθερα, γιατί όχι; Αν μπουν στο οπτικό σου πεδίο θραύσματα, να τα λειάνεις, προτού κυλήσουν δάκρυα. Δεν θα ξαναχύσουμε δάκρυ για τα επόμενα πενήντα χρόνια! Μετά όλα θα ξαναρχίσουν από την αρχή, μόνο που θα ‘χουν λιώσει οι δρόμοι, τα διόδια θα ‘χουν πληρωθεί, τα ζώα θα ‘χουν φαγωθεί, το νερό θα ‘χει απομυζηθεί…»
Συντελεστές
- Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
- Διασκευή – Δραματουργία: Έλσα Ανδριανού
- Σκηνοθεσία – Πρωτότυπη μουσική: Θοδωρής Αμπαζής
- Σκηνογραφική – Ενδυματολογική επιμέλεια: Δήμητρα Τερζή
- Βοηθός Σκηνοθέτη: Αλεξάν Σαριγιάν
- Σχεδιασμός Φωτισμού: Νίκος Σωτηρόπουλος
- Φωτογραφίες: Ζαφείρω Βλάχου
- Παίζουν: Δήμητρα Χατούπη, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Λένα Μποζάκη.
- Χορός: Νέδη Αγαπίου, Νάγια Ξυλά, Ιωάννα Σίσκου
- Μουσικός επί σκηνής: Παναγιώτης Πασχάλης
Πληροφορίες
Θέατρο Altera Pars: Μεγάλου Αλεξάνδρου 123, Κεραμεικός, Από Δευτέρα 14 Νοεμβρίου, Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15 στο Θέατρο Altera Pars
Διάρκεια: 75’, Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ (γενική είσοδος), 10 ευρώ (μειωμένο). Εισιτήρια: viva.gr.
Η παράσταση επιχορηγείται και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις