Η Χριστίνα Χειλά – Φαμέλη αποχώρησε σιωπηρά από την Ιφιγένεια εν Αυλίδι- Ποια ηθοποιός την αντικαθιστά
Μία σιωπηρή αντικατάσταση πρωταγωνίστριας που προκάλεσε μεγάλη αίσθηση.
- 30 Μαΐου 2022 19:04
Αν παρατηρήσει κανείς προσεκτικά το νέο δελτίο Τυπου που ήρθε σήμερα στα mail μας, θα παρατηρήσει μία πολύ σοβαρή αλλαγή στους συντελεστές της πολυαναμενόμενης Ιφιγένειας εν Αυλίδι του Ευριπίδη που θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στις 19 και 20 Αυγούστου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου και θα πραγματοποιήσει περιοδεία σε όλη την Ελλάδα σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη.
Στον ρόλο της Ιφιγένειας δε θα δούμε την Χριστίνα Χειλά – Φαμέλη, την πρωταγωνίστρια του “Σασμού” που μέχρι πρόσφατα γνωρίζαμε πως θα πάρει το επιδαύριο βάπτισμά της με τον τραγικό αυτόν ρόλο, αλλά μία άλλη ταλαντούχα ηθοποιό την Μαρία Πετεβή (η οποία και πρωταγωνιστεί στην έτερη επιτυχημένη σειρά, τις “Άγριες Μέλισσες”). Η Χριστίνα Χειλά – Φαμέλη αποχώρησε σιωπηρά για προσωπικούς λόγους και η αντικατάστασή της ήταν άμεση.
Πέραν της Μαρίας Πετεβή οι υπόλοιποι ηθοποιοί παραμένουν σταθεροί: Λάζαρος Γεωργακόπουλος (Αγαμέμνων) , Παντελής Δεντάκης (Πρεσβύτης – Αγγελιαφόρος) , Ιωάννα Παππά ( Κλυταιμνήστρα ), Άκης Σακελλαρίου (Μενέλαος), Γιώργος Χρυσοστόμου (Αχιλλέας), Ιουλία Γεωργίου, Σοφία Κουλέρα, Ειρήνη Λαφαζάνη, Ιωάννα Λέκκα, Λένα Μποζάκη, Αγγελική Νοέα, Δανάη Πολίτη, Βικτώρια Φώτα.
Το πολιτικό έργο του Ευριπίδη
Η Ιφιγένεια εν Αυλίδι είναι ένα βαθιά πολιτικό έργο. Η Ιφιγένεια θυσιάζεται για έναν μάταιο και καταστροφικό επεκτατικό πόλεμο. Όμως η μεγαλύτερη θυσία είναι η βίαιη ωρίμανση της ηρωίδας, που αδυνατεί να κατανοήσει τους λόγους που οδήγησαν τον πατέρα της να την προσφέρει στο μαχαίρι του μάντη.
Έπειτα από είκοσι χρόνια Πελοποννησιακού Πολέμου, ο Ευριπίδης μοιάζει να αναρωτιέται: “είναι δυνατή μια αλλαγή παραδείγματος”; Δυόμιση χιλιάδες χρόνια αργότερα, και ενώ βιώνουμε τα πρώτα συμπτώματα ενός δυστοπικού μέλλοντος, που εμείς απεργαστήκαμε, αναρωτιόμαστε ακόμη: “είναι άραγε δυνατή μια αλλαγή παραδείγματος”; Σε ολόκληρο το έργο το παρελθόν στοιχειώνει το παρόν, προμηνύοντας τα τρομερά μελλούμενα. Παρόν, παρελθόν και μέλλον συγχωνεύονται μέσα στο έργο, σε μια και μόνη ματωμένη πραγματικότητα.
Η ιδιαίτερη σκηνοθετική προσέγγιση
Στην παράσταση, η σκηνοθετική ανάγνωση επιχειρεί τη δημιουργία δυο διαφορετικών χρονικών επιπέδων. Υπάρχει ο χρόνος του μέλλοντος, όπου διαδραματίζεται για μια ακόμη φορά η ίδια ιστορία, με τους ήρωες να συγκρούονται ανελέητα, σαν τίποτε να μη διδάχθηκαν, και το σύγχρονο παρόν, όπου μια συντροφιά νέων γυναικών (χορός) συναντιούνται με την ιστορία που γνωρίζουν καλά, και που αυτή τη φορά έρχεται από το μέλλον, σαν εφιάλτης. Όσο προχωρά το έργο, τα δύο επίπεδα συγκλίνουν, καθώς οι νέες γυναίκες του χορού συνειδητοποιούν ότι ίσως παρακολουθούν σκηνές από το δικό τους μέλλον.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: Μετάφραση Παναγιώτα Πανταζή/Σκηνοθεσία Θέμης Μουμουλίδης/Σκηνικό Γιώργος Γαβαλάς/Μουσική Σταύρος Γασπαράτος/Κοστούμια Νίκη Ψυχογιού/Κίνηση: Σεσίλ Μικρούτσικου/Φωτισμοί Νίκος Σωτηρόπουλος/α’ βοηθός σκηνοθέτη Γεωργία Πιερρουτσάκου/β’ βοηθός σκηνοθέτη Νικολέττα Μακρυνόρη/Βοηθός συνθέτη – μουσική διδασκαλία Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου/Βοηθός σκηνογράφου Μαριάννα Παπαγεωργίου/Βοηθός ενδυματολόγου Μπαμπανιώτη Σοφία/
Παραγωγή: 5η Εποχή Τέχνης | Εταιρεία Τέχνης Ars Aeterna | Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου | ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου | Φεστιβάλ Αρχαίας Ήλιδας/ Προπώληση εισιτηρίων viva.gr/ Τιμές εισιτηρίων 20 [ κανονικό ][φοιτητικό, ανέργων, άνω των 65]