Ο Hamlet κι ο Άμλετ συναντιούνται σ’ ένα αλλόκοτο νεκροτομείο

Ο Hamlet κι ο Άμλετ συναντιούνται σ’ ένα αλλόκοτο νεκροτομείο
ο Φαίδων Καστρής και η Ζωή Ξανθοπούλου καταδύονται στον ανθρώπινο και ποιητικό κόσμο της θεατρικής συνεύρεσής τους.

Η Ζωή Ξανθοπούλου μιλά στο NEWS 24/7 με αφορμή την παράσταση "HAMLET & Άμλετ".

Μια σπουδή στο πλέον αγαπημένο έργο του Σαίξπηρ, τον Άμλετ των ανθρώπων. Ένας κόσμος όπου συνομιλούν το «είναι» και το «φαίνεσθαι», η ζωή και ο θάνατος, πλατφόρμες θανάτου, εφιάλτες ζωντανών κι όνειρα πεθαμένων. Τόσοι τρόποι να πεθάνουν οι ήρωες του έργου κι ούτε ένα εγχειρίδιο για το πώς να ζήσουν»!

Ένας, ο Φαίδων Καστρής και η Ζωή Ξανθοπούλου καταδύονται στον ανθρώπινο και ποιητικό κόσμο της θεατρικής συνεύρεσής τους.

Η Ζωή Ξανθοπούλου στην παράσταση "HAMLET & Άμλετ"

Στο έργο του Σαίξπηρ με γοητεύει το ταξίδι του στον χρόνο. Πώς αυτό το κείμενο εξακολουθεί να μιλάει στην καρδιά και στο μυαλό όλων μας; Και να μας εμπνέει; Στον ήρωα Άμλετ με γοητεύει η συνεχής αμφιβολία κι αυτοαμφισβήτηση, αγαπημένες μου «συνήθειες»” αναφέρει στο NEWS 24/7 η Ζωή Ξανθοπούλου που έχει σκηνοθετήσει και πρωταγωνιστεί σε έναν Άμλετ για δύο, στην παράσταση «HAMLET & Άμλετ» (τη δραματουργική επεξεργασία και την προσαρμογή κειμένου για δύο ηθοποιούς έκανε ο Φαίδωνας Καστρής, ο έτερος πρωταγωνιστής της παράστασης).

Ο Hamlet είναι η οντότητα του ίδιου του έργου του Σαίξπηρ, ένα πολυπρόσωπο ον όπου όλοι οι ήρωες του «Άμλετ» βρίσκουν σώμα και φωνή. Ο Άμλετ – του τίτλου – είναι ένας άνθρωπος ανάμεσα σε «ουρανό και γη», σε ζωντανούς και νεκρούς, στο πριν και το μετά. Ένας άνθρωπος ακινητοποιημένος από τη ζωή του. Ο Hamlet κι ο Άμλετ συναντιούνται σ’ ένα αλλόκοτο νεκροτομείο και προκύπτει η παράστασή μας. Ο τίτλος ήταν μια πρόταση του Φαίδωνα που νομίζω χαρακτηρίζει ακριβώς τον πυρήνα της δουλειάς μας” συνεχίζει η Ζωή Ξανθοπούλου εξηγώντας τον διπλό αυτό Άμλετ.

“Σε αυτή την παράσταση κινήθηκα με βάση δύο άξονες: Ήθελα να δημιουργήσω έναν κόσμο άχρονο μεταξύ ζωντανών και νεκρών που θα αγκαλιάσει το κείμενο του Άμλετ, ώστε ν’ ακουμπήσουν πάνω του τα νοήματα της ζωής του κάθε θεατή. Επιπλέον, η συνεργασία μου με τον Φαίδωνα Καστρή και η σύμπραξή μας επί σκηνής διαμόρφωσε τον τελικό επί σκηνής κόσμο. Ο Φαίδωνας είναι καλός κι έμπειρος ηθοποιός, είναι ένα υπέροχο σκηνικό πλάσμα, τον αγαπώ και τον θαυμάζω και ήθελα, ως σκηνοθέτης, να του δώσω χώρο και χρόνο να δημιουργήσει τον Hamlet του και να κινήσει τα εσωτερικά νήματα των πολλών χαρακτήρων που ερμηνεύει. Δουλέψαμε μεταξύ μας ως ηθοποιοί, με αγάπη για τον Άμλετ και την παράσταση, πάνω σε μια αρχική ιδέα μου όπου τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα κινούν τους ήρωες κι από κει και πέρα διαπιστώσαμε ότι μας ταιριάζει μια μπεκετική διάσταση ρυθμών, χιούμορ και σχέσεων. Η προσέγγισή μου έχει επιρροές κι από την «Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων» αλλά και από τον εγκλεισμό των ηρώων του Σαρτρ στο «Κεκλεισμένων των θυρών»” αναφέρει χαρακτηριστικά.

Το έργο αυτό ακροβατεί ανάμεσα στη ζωή και στον θάνατο. Τι είναι αυτό που διαχωρίζει αυτές τις δύο έννοιες;

Απολύτως τίποτα. Η ζωή εμπεριέχει τον θάνατο κι ο θάνατος τη ζωή. Υπαρξιακά είναι θέμα οπτικής γωνίας. Βιολογικά, κανείς μας δε μπορεί να γνωρίζει τη διαχωριστική γραμμή. Η ίδια η ακροβασία ανάμεσά τους δείχνει ότι και με τα δύο πόδια πατάει κανείς στο όλο της ζωής και του θανάτου.

Πώς επικοινωνεί με το δυστοπικό σήμερα;

Μέσα από την αμφιβολία, την αμφισβήτηση, την απελπισία, την αδράνεια μπροστά σε πράγματα που μας φαίνονται τρομακτικά και αδιανόητα. Όπως ο Άμλετ δεν είναι σίγουρος για τίποτα, δεν ξέρει τι να κάνει, «διασκεδάζει» το δράμα του και στο τέλος τον προδίδει η ίδια η ζωή του, έτσι κι εμείς σήμερα είμαστε έρμαια της υπερπληροφόρησης, των επιλογών μας, του παρόντος που μας καλεί να το ανατρέψουμε για ένα καλύτερο μέλλον, αλλά και του μέλλοντος που απλώνει συχνά απειλητικά μια σκιά. Ο «Άμλετ» δείχνει ότι είμαστε πιθανότατα πολλοί Άμλετ. Είναι ένα έργο κοινωνικό, ερωτικό και πολιτικό.

Αγαπημένη σας έκφραση;

«Αν με είχες στην καρδιά σου κάποτε, να πεις την ιστορία μου…». Να βάλουμε τους ανθρώπους στην καρδιά μας και να λέμε τις ιστορίες τους – μικρές ή μεγάλες, η τέχνη είναι μια αέναη αφήγηση, ας υπενθυμίζουμε στους εαυτούς μας και στους άλλους πως είμαστε άνθρωποι πάνω και κάτω απ’ όλα.

Συντελεστές: Μετάφραση: Βασίλης Ρώτας/Δραματουργική επεξεργασία, προσαρμογή κειμένου για δύο ηθοποιούς: Φαίδων Καστρής/Σκηνοθεσία : Ζωή Ξανθοπούλου/Σκηνογραφία : Βασίλης Αποστολάτος/Ψιμυθίωση: Ήρα Σ. Μαγαλιού/Φωτογραφίες, βίντεο, αφίσα: Δήμητρα Τριανταφύλλου/Στην παράσταση ακούγεται το τραγούδι “Uncertainty” του Jack Blue/Ερμηνεύουν ο Φαίδων Καστρής και η Ζωή Ξανθοπούλου

Πληροφορίες: Θέατρο Αργώ (Κάτω Σκηνή), Ελευσινίων 15, Αθήνα/(Στάση Μετρό Μεταξουργείο)/Τηλέφωνο: 210 5201684/Παραστάσεις: Από 11 Δεκεμβρίου και για 10 παραστάσεις έως 9 Ιανουαρίου 2022/Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Σάββατο 21:00 και Κυριακή 19:00/Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ, 8 ευρώ (φοιτητικό, ανεργίας, ΑΜΕΑ, άνω των 65 ), 5 ευρώ (ατέλειες)/Διάρκεια: 70’/Ηλεκτρονική προπώληση: Viva.gr (https://www.viva.gr/tickets/theater/hamlet-amlet/)

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα